Röntgen en mogelijke zwangerschap

Hoi hoi,



ik heb even een vraagje…



ik ben gisteren naar de gyn geweest, omdat het na ongeveer een jaar proberen niet is gelukt, ook geen mk oid.

bij de inwendige echo zag hij dat 1 van mijn eierstokken behoorlijk groot is (na voelen, kwam hij tot de conclusie maatje kokosnoot), dit was volgens hem niet de reden dat het niet gelukt was, meer een toevallige ontdekking (wel een die mij zorgen baart, maar dat is weer een ander onderwerp).

Hiervoor krijg ik 21 maart een foto van mijn longen en 1 van mijn bovenbuik, daarna bij de gyn een echo en nog even naar het spreekuur, wsr krijg ik dan ook de uitslagen van het bloed dat gisteren is afgenomen, dat bloed is gedaan wegens mijn onregelmatige cyclus, om te zien of de hormoon huishouding wel ok is en of ik dan wel een eisprong heb (althans zo begreep ik het, was nogal een emo bezoekje…).



Maar nu dus mijn vraag…

mijn 1e dag van menstruatie was op 4 februari, ik word dus waarschijnlijk (kan natuurlijk altijd wisselen, gezien de geschiedenis, zie hieronder) eind volgende week ongesteld. ALs dat zo is zou ik de 21 nog niet mijn eisprong hebben gehad. Dus zou ik me theoretisch nergens zorgen over hoeven maken (rontgen foto is niet goed zijn in een zwangerschap).

Wat zal ik doen, gewoon doorgaan met klussen, of even rusten, tot na de 21 en dan pas gaan klussen?



Normaal had ik trouwens wel eerder terug mogen komen, maar we gaan volgende week vrijdag lekker een weekje op vakantie :inlove:



trouwens nog wat, ik neem aan dat als ik zwanger zou zijn, dan had de gyn dat gisteren toch ook wel gezien met die echo toch? Dan hoef ik deze maand in elk geval niet te stressen dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn… (zou wel een keer lekker zijn… die stress is niet fijn…)

:-* Poekie

Hoi Poekie,

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en even niet klussen. Zelf ben ik na anderhalf jaar, toen ik het dus helemaal niet meer verwachtte, zwanger geworden. Net na mijn eisprong zijn er ook rontgenfoto’s gemaakt. Gynaecoloog was hier erg bezorgd over, alhoewel er geen bewijs is dat de foto’s echt schadelijk zijn. Helaas heb ik deze week, tijdens de echo, tehoren gekregen dat het hartje niet is gaan kloppen en het vruchtje niet meer leeft.

We zullen nooit weten of dit hiermee te maken had…



Groetjes Jozie

Jozie, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik brak mijn been, en er werd dus een rontgenfoto gemaakt, en bleek ook mijn eisprong te zijn. 2 weken later testte ik zwanger en na 10 weken bleek het hartje niet te kloppen, een missed abortion. of het aan de rontgenfoto’s lag weet ik natuurlijk niet, maar ik dacht er wel meteen aan.





Anita

He meiden,

ik ga morgen even bellen met de gyn, want ik heb vorige week positief getest! Zou nu, volgens predictor 6 weken zijn :inlove:

:-* Poekie

Gefeliciteerd!

En ik hoop echt dat bij jou alles goed mag gaan!!!

Hou je ons op de hoogte?



Groetjes Jozie

Hoi jozie,



ik krijg zowiezo de 2 rontgen foto’s niet, dus morgen alleen de echo van de onderbuik, daar ben ik wel benieuwd naar ten eerste of ze dan voldoende die eierstok kunnen bekijken en ten tweede natuurlijk of ze al iets van het kindje kunnen zien… :inlove:



:-* Poekie

O, gelukkig! Ik was bang dat je die rontgenfoto al had gehad…

Nogmaals gefeliciteerd dan en een fijne zwangerschap!



Groetjes Jozie

he hoi,

Ik ben vannochtend naar de gyn geweest, eerst een inwendige echo, we hebben het hartje zien kloppen :inlove: ofwel, hij doet ut!

Nu hadden ze alleen ook nog een 2e vruchtzakje gezien, volgende week moeten we terug om te zien of het er ook daadwerkelijk 2 zijn. Is niet echt iest wat in de planing zat, maar goed, als ze beide gezond zijn is het geen probleem natuurlijk.

:-* Annette

Proficiat Annette, heel erg leuk nieuws. :dance:





Anita