Hoi Allemaal,
Wij zijn op zoek naar een kinderzitje die vast gemaakt kan worden met een heupgordel. We hebben namelijk een Mustang uit '66 en daar zitten alleen heupgordels in. Ook een isofix is dus niet te gebruiken.
Nu ben ik na wat google uit gekomen op de Römer Eclipse. Ik krijg alleen geen bevindingen gevonden. Dus of hij fijn, makkelijk in gebruik is etc. etc.
Heeft er iemand hier dus ervaringen mee die deze graag wil delen???
Ik zou gewoon bij een tunebedrijf een stoeltje met fatsoenlijke riemen laten bevestigen.
Het lijkt me dat je ook met een auto uit 66 op de snelweg kan rijden en een behoorlijk ongeluk kan krijgen.
Er zijn nu vele malen meer auto’s op de weg dan in 66 en de eisen en hoe hard iedereen rijdt is ook erg anders.
Wij hadden een oude mercedes uit 67 en daar hebben we toen bij een tunebedrijf een riem in laten bevestigen… zat met keilbouten aan de bodem vast achter de stoelen… niet heel mooi, maar wel werkzaam.
Inmiddels hebben we hem niet meer, totaal niet praktisch met een groot gezin en we reden er bijna niet meer in. Maar veiligheid gaat bij mij echt voor alles…
Ja veiligheid gaat bij mij ook echt voor alles. Als we geen veilig autostoeltje gevonden krijgen, gaat ze gewoon niet mee touren. We hebben de mustang namelijk niet als daily auto, maar om lekker tour ristjes mee te maken, bruiloften etc. mee te rijden en meetings te bezoeken.
Omdat we dus ook bruiloften, gala’s etc rijden is het dus niet mogelijk om er een driepunt gordel in te laten maken. Dus vandaar dat we opzoek zijn naar een andere oplossing. En in principe dus ook gevonden alleen ben ik zeer benieuwd wat men vind van dit zitje.
wij hebben een kiddy infinity pro, is een autostoeltje met een vangbeugel en volgens mij moet dat ook kunnen met alleen een heupgordel :think: Moet je hem op ‘lengte’ maken en dan zou dat volgens mij gewoon net zo veilig moeten zijn als een 3 punts gordel.
romer stoel kan ik niks over zeggen, sorry