römer autostoeltje

Ik heb sinds vandaag 2 Römer autostoeltjes (2e hands). Welke is nieuwer/ beter? De ene is een King TS plus, voor het vastmaken van de gordel heb je links- en rechtsboven een hendel waar je de gordel onder doet. Verder zijn de schouderbanden in verschillende trappen te verstellen.

De andere is een King quickfix, voor het vastmaken van de gordel heb je boven in het midden 1 hendel waar je de gordel onder doet. De schouderbanden zijn in 3 verschillende standen te verstellen.

We willen 1 stoeltje meenemen op vakantie en daar achterlaten. De beste houden we hier, maar welke is dat :think:

Wij hebben de Romer king plus, dus ik ga voor die, maar die andere zal vast ook goed zijn :wink:

Wij hebben ook alleen de Romer king TS plus en die bevalt ons prima. Na al enige jaren in gebruik te zijn werkt het nog steeds nog zo goed als in het begin. Stof begint een beetje te slijten, maar dat is natuurlijk logisch.

Die andere ken ik niet. Hopelijk zijn er hier ook mensen die daar wel ervaring meehebben zodat je vergelijk hebt want daar gaat het je natuurlijk om.

De plus en quickfix zijn beide even goed, dus ik zou eerder kijken naar hoe ze er uit zien.

De plus kan niet kantelen, de quickfix wel, die heeft een naar voren kantel mechanisme wat het bevestigen makkelijker maakt. Deze waren circa 5 a 6 jaar geleden erg veel in de markt. De plus is al jaren in de maak, dus ws is het moeilijker te achterhalen hoe oud deze is.

kwalitatief is er weinig tot geen verschil.

Wij hebben jaren quickfix stoelen gehad (van 2005 tot 2010) en na de geboorte van Suus hebben we een duoplus met isofix bevestiging aangeschaft. Maar opzich is het verder een identieke stoel qua veiligheid.

Bedankt voor jullie reacties. De plus die wij hebben, kan wel kantelen, maar dan moet ie niet in de slaapstand staan. Als ze allebei net zo veilig zijn, ga ik kijken welke ik zelf de prettigste vind. De quickfix hadden we al. Deze zet je heel makkelijk vast in de auto. Volgens mij is dat bij de plus lastiger. Even uitproberen dus :wink:

Ik bedoel met het kantelen, dat de hele stoel naar voren gekanteld kan worden om hem in de auto te bevestigen… bij de plus die wij hebben, als we de isofix niet gebruiken, moet de riem er achter gemoffeld worden. Lukt ook goed hoor, maar is iets onhandiger dan zo’n kantel naar voren systeem.

Volgens mij kunnen alle stoelen in die serie wel in diverse standen gekanteld worden om te slapen…

Wij hebben een romer king plus en die kan wel naar voren kantelen om 'm goed vast te zetten :think:

nog een vraagje over de romer king plus autostoelen.

Sommige hebben z’n dikke steun om het hoofdje, anderen niet (ben op zoek via marktplaats)

maar wat is nu beter/veiliger/nieuwer?

wij hebben de plus en die kan gewoon naar voren kantelen

emma…qua nieuwigheid zit er geen verschil in

alleen de plus heeft de brede hoofdsteun…

maar pb me even voor de vragen… ik heb misschien er een staan…

ik heb er een :dance: voor een leuke prijs (incl benzine 50 euro) en nu hij gewassen is echt zo goed als nieuw. Stoel zelf zie je ook niks aan, alleen wat kruimels onder de bekleding :mrgreen:

Ben er echt blij mee, tis de plus versie in de kleuren van onze auto bekleding en hij kan wel naar voren om vast te zetten.

Hopelijk wil meneertje er ook in straks :mrgreen: