Quote met naam

Kijk, ik leer zo langzamerhand steeds meer, het quoten heb ik nu ook onder de knie…maar het lukt me nog niet om daar dan ook de naam van de gequote persoon er boven te krijgen. Hoe doe ik dat? Wie o wie kan licht in mijn quote-duisternis brengen???



Alvast bedankt!

De naam verschijnt bij een quote als je reageert dmv de quote knop in een bericht. Dan gaat het vanzelf.



De code (bb code heet dat) die erachter zit kan bijvoorbeeld als volgt opgebouwd zijn. Ik vervang de vierkante haakjes door { om het te kunnen laten zien.



{quote=“Sisil”}en hier dan de tekst van de quote{/quote}



Dat ziet er dan zo uit:

@Sisil wrote:

en hier dan de tekst van de quote




Als je de quoteknop boven het reactie veld gebruikt dan krijg je alleen {quote} en dan sluit het met {/quote} Je moet dus als het ware =“Sisil” toevoegen. Of de naam van wie jij de tekst wil gebruiken. Ik heb mezelf maar even als voorbeeld genomen hier. :roll:



Snappie?



Succes! :thumbup:

bij mij lukt dat dus ook niet…

Zou toch wel zo moeten werken hoor, zolang je de aanhalingstekens voor en achter de naam niet vergeet.

Staat er in je profiel wel aangevinkt dat je BB code gebruikt?

Hieronder een voorbeeld uit mijn eigen profiel.





Als dat uit staat dan werkt het ook niet, maar dan werkt er nog veel meer niet. (vet, schuin etc)



:thumbup:

Nou, hier komt mijn poging dan. BBCode staat aan, dat heb ik al gecheckt!



@Sisil wrote:

Snappie?



Succes!

@anjelique! wrote:

bij mij lukt dat dus ook niet…




Boenstaande poging was de omslachtige manier, dit is de snellere. Tjee, heb ik dat toch ook zomaar ff geleerd.



(Voel me overigens wel een beetje dummie nu, want ik had die quote-knop in het bericht echt nog noooooooooit gezien! :oops: :oops: )



Bedankt voor de hulp, Sisil!

@Chrissy wrote:

(Voel me overigens wel een beetje dummie nu, want ik had die quote-knop in het bericht echt nog noooooooooit gezien! :oops: :oops: )



Bedankt voor de hulp, Sisil!


Graag gedaan. En met dat dummie valt wel mee, je zal de eerste en laaste niet zijn. Veel plezier ermee!



:clap: :clap: :clap: