Quicherecept voor lunch gevraagd

Hoi,

Volgende week zondag nieuwjaarslunch met mijn familie, zoals ieder jaar. Nu ben ik aan de beurt en heb het volgende bedacht om te serveren:

Quiche, wentelteefjes, gekookte eieren, roerei, broodjes, krentenbollen, kaas, ham, nog wat aan vleeswaren, bowl, jam, pasta, thee, koffie, sinaanappelsap (vers), appelsap, kipragout plus pasteibakjes.

Vergeet ik nog wat? Het hoeft ook niet te gek te worden, hoor, dat past ons niet. Weet iemand nog een lekkere lunchquiche?

Dank!!

Wat ideetjes:

• poffertjes voor de kids
  • omgerold brood met roomkaas en zalm en dan plakjes snijden’
  • soepje met soepstengels
  • worstjes in bladerdeeg
  • mini appelflapjes

Oh ja, soep natuurlijk :wall: . Poffertjes is ook wel leuk erbij ja.

Een overheerlijke quiche…

Ingrediënten voor 8 personen

230 g bladerdeeg

25 g boter,

2 flinke preien,

100 g zachte, verse geitenkaas,

2 eieren + 1 dooier,

2 dl crème fraîche ,

bosje verse bieslook (12 g),

25 g geraspte gruyère kaas

Hulpmiddelen

Vorm 30 cm, bakpapier

Voorbereiding

Oven voorverwarmen, 200°C, hete lucht. Leg het deeg in de vorm, prik flink in met een vork (iedere 2 à 3 cm) en bak het deeg 10 min. Zet de oven nu op 175°C. Snijd de prei in ringetjes, 1/2 cm. Smoor de prei 5 min. in de boter. Laat afkoelen.

Bereidingswijze

Klop de eieren los met de crème, de fijngeknipte bieslook, p en z. Snij de geitenkaas in blokjes. Verdeel de prei over de bodem, verdeel de geitenkaas erover en giet het eimengsel eroverheen. Strooi de gruyere erover en bak 30 à 35 min.

Met brie en prei, of spekjes/prei en kerrie. Of ook héél lekker; met blauwe kaas en peer :drool: Een goede quiche lorraine vinden de meeste mensen wel lekker.