pyamapapje

ik heb een paar pakjes van die pyama papjes staan die ik graag aan billy wil geven



billy spuugt snel en kan niet zonder johannespitmeel in de fles,maar kan ik dat bij dat pyamapapje ook bij doen of zal dat niet nodig zijn?

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor producten als pyjamapapjes omdat er o.a. veel suiker in zit: Tros Radar-Babyvoeding.

Pyjama papje is al wat lobbiger dan ‘gewone’ melk. Je zou het gewoon eens moeten uit proberen denk ik… Anders misschien nog iets verdikken.

Er zitten idd veel suikers in… ik heb het J ook wel eens gegeven en hij vond het heerlijk!

Als hij heel snel spuugt zeker nog eerst iets extra verdikken tot het dezelfde dikte heeft als zijn gewone flesvoeding. En die extra suiker…het heet pyamapapje maar er zijn kids die wat meer hyper(actief) reageren op die hoeveelheid suiker dus het kan zelfs zijn dat ze er minder goed op slapen. :wink: (tandjes etc spelen natuurlijk ook allemaal mee maar dit als extra overweging of je het nu al zou willen geven)

Zou het iid eerst zo proberen. En suikers… tja, mijn kleine meid sliep er altijd heerlijk heel de nacht op. Anouk had snel last van krampjes, dus ook speciale voeding, maar pap ging eigenlijk altijd prima.

Mijn oudste kreeg ze ook regelmatig totdat ik op tv zag hoeveel suiker er wel niet in zat. Ze heeft het toen nooit meer gehad. Was toen een stuk makelijker kwa voeding, nu vind ik het belangrijk om gezond te eten/drinken.

@Ran wrote:

Zou het iid eerst zo proberen. En suikers… tja, mijn kleine meid sliep er altijd heerlijk heel de nacht op. .
oh ja, als ze er op doorslapen dan maakt het eigenlijk helemaal niet uit dat er suikers in zitten, of wat dan ook wat niet goed is voor kleine kinderen. Een jenevertje werkt ook prima, of een stukje spacecake, dat doe ik hier ook wle eens, klein stukje maar hoor, maar dan worden ze lekker slaperig van, slapen ze zo de hele nacht door, moet ik ze zelfs soms de volgende ochtend rond elf uur wakker maken…





sorry, ik snap dat doorslapen heel fijn is, en dat bijna elke kersverdse ouder moeite heeft met die gebroken nachten, maar dat een kindje ’ op iets’ goed doorslaapt, staat toch helemaal los van dat er in dat papje bv allemaal suikers zitten die niet goed voor je kind zijn? Dat is toch een afweging die je apart maakt? (en dan lijkt mij dus dat je niet kiest voor zo’n papje, en de slechte nachten (als het al zo casuaal is dat die slechte nachten meteen terug komen als je niet dat pyamapapje geeft) even voor lief neemt…)



Meer ontopic: aan de ts: als je zo’n papje wil proberen, zou ik het eerst gewoon zo proberen, en dan bekijken of het nodig is het nog met jbpm aan te dikken.

Fiep :lol:



Als je pap wil geven (al dan niet in de hoop op betere nachten) kun je beter kiezen voor gewone pap of havermout. Zonder suikers dus.