Hallo,
Mijn verhaal.
Ik ben op 1 januari 2007 “gewoon” zwanger geworden en heb na een probleemloze zwangerschap een wolk van een dochter gekregen.
8 maanden later zijn we gaan proberen voor een tweede en toen was ik in maand vier weer zwanger. Helaas bleek ik een “missed abortion” te hebben gehad.
Daarna lukte het zwanger worden helemaal niet meer en na ruim een jaar ben ik doorverwezen naar een fertiliteitsarts. Ik heb nogal een late eisprong en een korte luteale fase, vandaar dat ik hormonen krijg.
Ik kreeg de eerste maand van cyclusdag 5 tot en met 13 Puregeon 75 ml, maar toen ik daarmee stopte duurde het lang voor ik een eisprong had, dus de maand erop hebben we het geprobeerd met 50 ml van cyclusdag 5 tot en met 12 en Ovitrelle. Ik was zwanger, maar ik heb weer een miskraam gehad.
Nu zijn we weer begonnen en weer met 50 ml, maar nu heb ik vanaf dag 1 (cyclusdag 5) diarree. Ik vraag me af of het daarmee te maken heeft?
Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie ervaringen met Puregon. Heeft een van jullie wel eens extra medicijnen/hormonen voor na de eisprong gekregen?
Groetjes,
MamaSte
Als je Puregon spuit, dan komt dat via je huid in je bloed terecht. Als je diarree hebt, dan kan dat dus geen kwaad. De hormonen kunnen daardoor niet uit je lichaam verdwijnen, zodat je er niet goed op reageert. Ik denk ook niet dat de diarree door de Puregon veroorzaakt wordt. Ik heb zelf heel vaak Puregon gespoten en er nog nooit last van gehad. Misschien dat je een virusje te pakken hebt?
Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, daarna bijna een jaar Menopur gespoten. Met de IVF en ICSI-behandelingen spoot ik altijd Puregon in combinatie met Pregnyl. Na de eisprong/punctie kreeg ik of extra Pregnyl toegediend of progesteronbolletjes om het baarmoederslijmvlies in stand te houden.
Heel veel succes!
Hoi Jippie,
Bedankt voor je reactie!
Ik vond het ook zo raar dat ik het eerste twee keer niet had.
Mijn fertiliteitsarts zei ook dat hij wel iets ter ondersteuning zou geven, maar hij blinkt niet uit in duidelijkheid…
Heb morgen afspraak voor echo, is cyclusdag 11, maar ik heb al heel veel vruchtbaar slijm (sorry, niet al te smakelijk), dus ik ben wel benieuwd.
Bij mij zijn ze dus meteen begonnen met Puregon, terwijl we dus geen IUI doen. Ik vraag me ook af of het niet meteen erg zwaar is, of Clomid niet beter zou zijn… Zo"n arts zal ook wel weten wat hij doet, vermoed ik.
Groetjes,
MamaSte
Hoi Jippie,
Bedankt voor je reactie!
Ik vond het ook zo raar dat ik het eerste twee keer niet had.
Mijn fertiliteitsarts zei ook dat hij wel iets ter ondersteuning zou geven, maar hij blinkt niet uit in duidelijkheid…
Heb morgen afspraak voor echo, is cyclusdag 11, maar ik heb al heel veel vruchtbaar slijm (sorry, niet al te smakelijk), dus ik ben wel benieuwd.
Bij mij zijn ze dus meteen begonnen met Puregon, terwijl we dus geen IUI doen. Ik vraag me ook af of het niet meteen erg zwaar is, of Clomid niet beter zou zijn… Zo"n arts zal ook wel weten wat hij doet, vermoed ik.
Groetjes,
MamaSte
Slijmverlies kan door de Puregon komen en hoeft niet te duiden op een naderende eisprong, ik had er vaak ook last van.
Sommige ziekenhuizen beginnen inderdaad meteen met hormooninjecties en niet met Clomid. Of het zwaarder is, weet ik niet. Het spuiten is misschien wat meer belastend. Ik heb zowel Clomid als Menopur en Puregon gebruikt en ik had liever de injecties. Ik reageerde heel wisselend op Clomid, uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden en ik had heel veel last van bijwerkingen: opvliegers, duizeligheid. Met de injecties had ik totaal geen last en mijn lichaam reageerde er beter op. Ik vond de Menopur/Puregon dus minder zwaar dan Clomid!
Succes met je echo morgen!
Bedankt!
Had twee folikels, al best groot, dus vanavond de Ovitrelle gezet. Nu maar hopen dat onze timing goed is, vind ik ook altijd een zenuwengedoe. Nu krijg ik ook een neusspray voor na de eisprong.
Spannend, druk aan de klus dus!
Veel plezier & succes met de komende wachtweken!
Bedankt! Heb nog een vraagje, ik heb Suprefact-neusspray gehaald.
Volgens de bijsluiter is dit alleen voor mannen??
Heb al gezien dat dit meer voor ivf wordt gebruikt, maar had graag gehoord of meer mensen dit voor na de eisprong gebruiken?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het wordt inderdaad bij vruchtbaarheidsbehandelingen gebruikt.