puregon buiten de koelkast?

Hi,



Ik moet vanaf donderdag weer puregon spuiten, en dat spuit ik normaal om 20.30uur. Maar we zijn dan id stad ivm het voetbal, en pas om 23uur thuis. Kan ik het meenemen nd stad? Ik kan niet tussendoor naar huis…en in de koelkast wordt ook lastig…help!

goed koel hebben voortijds en in foliepapier meenemen ? evt zien of er ergens een restaurant in de buurt is om tijdelijk te laten koelen ? ( wel een risicio met zo een duur medicijn hoor)



Moet je hem exact op dat tijdstip gaan nemen ( half 9?)

@ Baby enschede, ff de fabrikant bellen!

Die kan je uitleggen hoelang het buiten de koelkast kan zijn.



Bij mijn weten kun je hem prima meenemen en dan in je tas bewaren dus niet bij je huid want dan verwarmd hij extra snel!

Heb ff een bijsluiter voor je opgezocht:



5. HOE BEWAART U PUREGON

Houd het geneesmiddel buiten het bereik en het zicht van kinderen.

Niet bewaren boven 30 °C.

Niet in de vriezer bewaren.




Kijk ff in je eigen bijsluiter want soms veranderen dingen in de bijsluiter.



Dus als het nog steeds niet boven de 30 graden is dan kun je het dus gewoon op kamertemp bewaren

Puregon in pen zal ws gelijk zijn qua bewaaradvies als Gonal in pen. Mijn gebruiksaanwijzing (vorige week opgehaald) zegt te bewaren binnen de bewaartermijn (dat is voor Gonal 28 dagen max buiten de koelkast) niet blootstellen aan een temperatuur hoger dan 25 graden.

In je handtas zal het ws niet zo warm worden in zo korte tijd als het koud uit de vriezer komt.

Ik heb zelf voor als ik langer van huis ben een hoesje van cheesestringkaas die ze ooit weggaven in gebruik omdat die wat isoleert maar in een isolerende drinkbeker zou ook moeten werken of anders 2 a 3 lagen aluminiumfolie. :thumbup: