Puppy's

Oke bij mijn ouders zijn vannacht d.m.v. een keizersnede 5 pups geboren,

helaas heeft 1 puppy de bevalling niet overleefd :cry:

Maar nu komt het volgende probleem,

de da, heeft de puppy’s en moeders “gewoon” meegegeven naar huis,

maar nu accepteert mama de puppy’s niet. :?



Iemand van jullie tips??

even ter info, de moederkoek etc. hebben ze niet meer…

zou gewoon even de dierenarts bellen, of anders op een hondenforum vragen ?



maar nog gefeliciteerd met de pups, wat voor ras is het eigenlijk ?

zijn King Charles spaniel/terriërs :inlove: :inlove:

Dierenarts heeft 1 advies en dat is puppy’s blijven aanleggen.



hondenforum :think: we gaan even zoeken :angel:

Bij ons in ons groepje ‘contact’ bij de hondenbaasjes hebben we een DA op kok! :wink:

Misschien kun je het haar even vragen, ze heet Baukje :thumbup: :-*



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=81098&start=165

de narcose zal nog wat in haar lichaam zitten dat is vaak de reden dat een moeder de pups even niet acsepteerd.bovendien heeft ze geen idee wat er gebeurt is vanacht…ze gaat slapen en word wakker met puppies…



idd zoals de dierenarts zegt blijven aanleggen en even geen andere mensen bij de mamahond met puppies…alleen de verzorgers even…geef haar de rust om aan het idee te wennen.



als het echt allemaal te lang duurt dan zullen je ouders de pups alvast wat melk moeten geven doormiddel van een flesje of spuitje… de dierenarts kan precies vertellen welke je moet hebben en hoeveel ze moeten hebben…



het gaat helemaal goed komen hoor :wink:



rust voor mama met pups is nu het toverwoord… :thumbup:

P.S foto’s??? :inlove: :mrgreen:



hou er maar een voor me achterwege hahahaha :inlove:

tnx voor je advies, miss. is dat het ook wel, maar mijn gevoel zegt van niet. :shifty:



ach loopt vast wel los, maar komt ook wel dat het vannacht even met spoed moest gebeuren en de schrik zit er natuurlijk daarvan ook nog wel in…



en uhh de eerste foto’s :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

ahhh wat een schatjes, maar wel enorm balen dat moeder ze niet accepteerd.

Ik hoop dat de tips die de meiden hebben gegeven gaan werken en anders idd de da bellen.





En je banner :inlove: :inlove: ik :pray: :pray: met je mee!!!

ach wat een poepies zeg…ohhh mennn wat zijn ze mooi…



als jullie zelf melk gaan geven vergeet dan niet de pups te ontlasten he?

na de voeding even met een watje de onderbuik maseren om de plas weg te laten lopen…heel belangerijk… :wink: met een vinger (duim) van de navel naar onderen toe maseren…



het gaat echt wel goedkomen…trust me…



:-*

@merel33 wrote:

ach wat een poepies zeg…ohhh mennn wat zijn ze mooi…



als jullie zelf melk gaan geven vergeet dan niet de pups te ontlasten he?

na de voeding even met een watje de onderbuik maseren om de plas weg te laten lopen…heel belangerijk… :wink: met een vinger (duim) van de navel naar onderen toe maseren…



het gaat echt wel goedkomen…trust me…



:-




ook tnx voor je advies, ben het nu aan het uitprinten en dat aan mijn ouders geven!!!



ja ze zijn echt lief :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:





jammer genoeg wil pat. er geen hond meer bij, had ze zo alle 4 genomen geloof ik :inlove: :inlove:



:-

ik ben katten fokster en mijn ouders hebben meer dan 20 jaar met honden gefokt vandaar. :wink:

laat je ouders maar een mooi prijsje maken…dan neem ik er wel een …dan kan je die blijven bekijken :wink:



floris is gek op hondjes :inlove:

zal het eens doorgeven :thumbup: :inlove:

…een beetje plas/ontlasting op de puppies smeren…de moeder wil ze namelijk mogelijk niet omdat de pups naar dierenarts ruiken en niet naar haarzelf. Het is niet erg dat ze “vies” worden, want moeders likt het wel schoon als ze ze herkent…

hoe gaat het nu?

Na heel veel terug zetten en aanleggen (aanleggen mocht ik de eerste keren alleen maar doen) hebben we de moeders nu zover dat de pups bij haar mogen drinken.

wel moet ze nog niet te veel van ze hebben en klaar is klaar, maar we zijn een stap verder dan dat het begon, morgen middag ga ik er weer heen om te kijken hoe het gaan en of het nog goed blijft gaan,…



maar wat een schatjes :inlove: :inlove:

Achhhh, wat een poepies zijn het. Hopelijk gaat het snel goed met moeder en kinderen.

Wij hadden vroeger ook zo’n hond, was een bruine. Zijn vreselijk lieve hondjes! :inlove:

@MamaMarianne wrote:

Na heel veel terug zetten en aanleggen (aanleggen mocht ik de eerste keren alleen maar doen) hebben we de moeders nu zover dat de pups bij haar mogen drinken.

wel moet ze nog niet te veel van ze hebben en klaar is klaar, maar we zijn een stap verder dan dat het begon, morgen middag ga ik er weer heen om te kijken hoe het gaan en of het nog goed blijft gaan,…



maar wat een schatjes :inlove: :inlove:




geweldig nieuws meid… :inlove: :dance: :thumbup: :thumbup: :thumbup: