Een meisje dat zich heeft laten filmen terwijl ze een aantal jonge hondjes in een snelstromende rivier gooide, is geïdentificeerd en in Bosnië aangehouden.
Dat melden verschillende media vrijdag. Het filmpje circuleert sinds enkele dagen op internet en leidde tot veel verontwaardigde reacties. Anonieme gebruikers van het bekende internetforum 4chan - die eerder de identiteit achterhaalden van een vrouw die een kat in een vuilcontainer gooide - openden een klopjacht op het meisje, en de Amerikaanse regisseur Michael Bay (Transformers) loofde een beloning uit van 50.000 dollar voor wie het meisje zou aangeven.
Aan de hand van tips van plaatselijke dierenrechtenorganisaties heeft de politie in de Bosnische stad Bugojno het meisje opgespoord en aangehouden. Ook haar broer, die de camera zou hebben bediend, werd opgepakt. Later deze week worden haar ouders verhoord.
Het tienermeisje kan - als ze schuldig wordt bevonden aan dierenmishandeling - een boete krijgen die kan oplopen tot vijfduizend euro.
Het gewraakte filmpje is hier te zien (schokkende beelden)
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Schokkend-Meisje-gooit-puppies-in-rivier/m1fzmdtf8jd3
WALGELIJK
Verschrikkelijk!! :twisted:
Je zou haar bijna een duw geven zodat ze zelf de rivier in valt :evil:
@Karin1981 wrote:
Je zou haar bijna een duw geven zodat ze zelf de rivier in valt :evil:
Ik had haar een duw gegeven, als ik ernaast had gestaan!! :twisted:
Ik durf niet te kijken… Maar wat een vreselijke actie…
@Zeemeermin wrote:
Ik had beter niet kunnen kijken !!
Echt verschrikkelijk.
Ik ben normaal ook nieuwsgierig maar de hormonen gieren door mn lijf en dan ben ik de hele dag vans treek…
Ik kijk het niet! :eh:
@Mama van 2 spruitjes wrote:
@Karin1981 wrote:Je zou haar bijna een duw geven zodat ze zelf de rivier in valt :evil:
Ik had haar een duw gegeven, als ik ernaast had gestaan!! :twisted:
En dan had ik erbij gestaaqn en haar nog enkele minuten onder water gehouden :silenced: :twisted:
Achterlijk mens zeg…
Ik ga he took niet kijken, maar het is vast een overbodige vraag dat de puppies het niet overleefd hebben?
Goed dat ze zijn gepakt!!
nouuu
Oma: Ik redde YouTube-puppy’s uit rivier
AMSTERDAM - Een 75-jarige Bosnische oma zegt dat ze de hondjes heeft gered die eerder door een jonge vrouw vanuit een emmer in een snelstromende rivier waren gegooid.
Volgens de vrouw, Ruza Pavlovic uit Bugojno, was ze op weg naar haar aardappelveldje toen ze de jonge hondjes in het water zag spartelen. Ze viste de puppy’s uit het water en nam ze alle vijf mee naar huis.
Of de oma de waarheid spreekt is niet duidelijk. Zo zijn de hondjes van de oma bruin en zwart terwijl de beestjes op het YouTube-filmpje zwart en wit zijn. Pavlovic weet echter zeker dat het om dezelfde dieren gaat. “Ze zijn het echt”, sprak ze tegen lokale media. “Mijn enige probleem is nu dat ik eigenlijk niet genoeg geld heb om de puppy’s te houden. Ik leef van een klein pensioen en ze hebben drie liter melk nodig per dag. Eigenlijk kan ik dat niet betalen, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt ze weer weg te doen”, aldus de oma.
Enige tijd geleden verscheen een filmpje op internet waarin te zien is hoe een meisje met rode capuchon vijf hondjes het water in gooit. Uit de vele reacties bleek al snel dat het ging een Bosnische vrouw en dat het voorval plaatsvond aan de oevers van de Vrbas-rivier.
Woedende dierenrechtenactivisten openden direct een klopjacht op haar. De vriend van de vrouw, die het gruwelijke tafereel filmde en op YouTube plaatste, ontving op zijn account honderden doodsbedreigingen. De Bosnische politie hield deze week een vrouw aan die voldoet aan het signalement. Ook haar ouders worden binnenkort verhoord.
Ik had beter niet kunnen kijken !!
Echt verschrikkelijk.
@Rooike wrote:
@Zeemeermin wrote:Ik had beter niet kunnen kijken !!
Echt verschrikkelijk.
Ik ben normaal ook nieuwsgierig maar de hormonen gieren door mn lijf en dan ben ik de hele dag vans treek…
Ik kijk het niet! :eh:
Nee, niet kijken dan hoor!