J.ulia zit helemaal on der de pukkeltjes op haar hoofd, gezicht en nek.
ken dit niet van de andere 3.
kan dit van de bv komen
Billie had ook veel puistjes, schijnt door de (vette?) bv te komen.
Een buurvrouw van mij is boerin en zij heeft haar melk een mee laten gaan naar het lab (er word om de zoveeltijd melk getest van de koeien geloof ik), en het vetgehalte in haar melk was heel hoog. Haar kindjes zaten ook altijd onder de pukkels.
Bij Billie werd het minder vanaf een maand of 3 /4 geloof ik (heeft echt een beste tijd geduurt).
hee knollie,
bij daan begon het ook met pukkeltjes maar na een paar dagen werd het hele dikke eczeem,heb er toen een zalfje voor gehad en nu gaat het iets beter,al blijft het wel eczeem houden ook in zijn nek en nu ook op zn armen en benen(in de plooien dan)
hoop dat het bij j.ulia weggaat,het hoeft dus niets met jou melk te maken te hebben,volgens mijn ha was het bij daan een soort berg maar dan op zn gezicht.
ik zit nu zelf ook te twijfelen omdat het nu ook op zn armen en benen begint,zal de ha wel bellen deze week.
het is bij J.ulia al een stuk minder geworden
Had het ook met Keano, gaat vanzelf over hoor…
Geef Keano nu de fles, en hij heeft ook geen last van pukkeltjes meer, maar na 8 weken gaat het zowieso veel minder worden met de pukkeltjes zeggen ze…
CB zei hier dat het de combinatie hormonen(van in de baarmoeder) en vette moedermelk was…
Volgens de info die ik kan vinden heeft het niets met het vetgehalte van de moedermelk te maken. Vetten zijn noodzakelijk voor kinderen om te groeien, dus logisch dat BV er vol mee zit. In KV zitten ook vetten. Natuurlijk koemelk is wel anders van samenstelling dan mensenmelk, want de jongen zijn heel anders natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat omdat die boerin veel vet in haar melk had, haar kinderen daar pukkels van kregen.
Het komt wel van de hormonen van de moeder, maar dit is onafhankelijk van of de moeder wel of geen KV geeft, want het hangt samen met de hormonen van de bevalling. En hoe gevoelig het kindje er voor is. Duurt idd meestal iets van 2 tot 3 maanden.
Als ze nu pas pukkeltjes kreeg, dan kan het ook zijn van de kou/droge lucht, soort overmatige talgproductie. Eczeem is ook wel iets om in de gaten te houden.
Maar als het nu al weg aan het trekken is, valt het vast reuze mee!
ben er mee bij de ha geweest
zij zegt dat het van de bv komt,
Zei ik…?
Toch goed dat je even bij de HA bent geweest zekere voor het onzekere nemen he!