Op de psz was een meisje wat waterpokken had. Onze meid heeft ze nog niet gehad. Inmiddels is dat meisje weer beter. Dus de besmettelijke fase was een week of twee geleden.
Nu heeft onze meid sinds een week allemaal pukkeltjes op haar wangen. Het zijn geen blaasjes, echt kleine pukkeltjes. Het lijkt ook wel wat op muggenbeten. Ze had ze eerst op één wang, nu op beide en het lijken er meer te worden. Op de rest van haar lichaam zitten ze echter niet.
Is dit één of andere ziekte, of komt dit misschien door het snoep/chocola wat ze met sinterklaas heeft gehad? Of misschien doordat ze droge wangetjes heeft?
Jammer dat ik geen reacties heb gekregen. Maar het is misschien ook wel moeilijk om er iets van te zeggen zo via internet.
Ik heb op internet alle kinderziektes en de symptomen bekeken en niets komt overeen. De pukkeltjes breiden zich wel uit in haar gezicht, ze zitten nu ook een klein beetje op haar voorhoofd en ze heeft een paar op haar armen. Maar het breidt zich niet uit naar haar rug, buik of rest van het lichaam. Het zijn geen blaasjes, het jeukt niet, ze heeft geen koorts, ze is niet ziek. Geen idee wat het dan wel is… Dan zal het vast iets onschuldigs zijn, een droge huid of misschien een reactie op bepaald eten. Het maar even in de gaten houden.
Misschien even een foto van haar wangen plaatsen? Of is het inmiddels weer weggetrokken?
Kan het komen omdat het wat kouder wordt en ook de verwarming wat meer draait? Casper heeft het bij vlagen op zijn wangen vooral en doortrekkend richting voorhoofd. Bij hem is het iig wel door de koude wind buiten en daarna hoppa weer in een verwarmd huis of PSZ. :-*
Ik schrok vanochtend wel even, want het lijkt net alsof er op haar voorhoofd puntbloedinkjes zitten. Maar als je beter kijkt, lijkt het een restant van een pukkeltje, het is lichtbruin in plaats van rood en je voelt het ook zitten als je er met je vinger overheen gaat. Verder is ze helemaal niet ziek, geen symptomen van iets engs, geen koorts, geen jeuk, geen last van de nek.
De rest van de rode vlekjes lijkt zich niet uit te breiden en het spreidt zich ook niet uit naar de rest van haar lichaam.
Ik zit inderdaad ook aan het weer en de temperatuurswisselingen te denken. Zelf heb ik nu ook brandende en stekende handen, en als het erg koud buiten is ook allemaal rode vlekjes op mijn wangen. Het is bij haar begonnen op de wangen en het trekt inderdaad wat richting het voorhoofd, vooral naar de plekken waar het haar niet overheen valt. Dus dat lijkt wel redelijk met C.asper overeen te komen.
Bedankt voor jullie reacties!
Hier ook soms, door droogte, kou en dergelijke. Anders even huisarts navragen?
Ja bekend! Ik kan de bultjes ook voelen op Casper zijn toetje. En soms denk ik wel eens dat hij ze ook voelt en er mss wat aan krabt of dat het iets beschadigt bij het omkleden en schuren etc… :think: Het worden sneller bultjes/pukkeltjes geloof ik bij kleine kids omdat het huidje flink gevoeliger is. Meen dat het een mix tussen de koude (krimpende vaatjes) en onttrekken van vocht door weer in de warme omgeving te komen. Meen dat de Zwitsal op het Wangetje kan helpen. Al vergeet ik erg vaak om hem in te smeren… :oops: Soms verkijk je je ook nog hoe heftig het zonnetje op heldere koude winterdagen kan zijn. Euhm al lijkt het meer herfst nu. Vermoed zelf dat ik bij Casper morgen het effect al wel weer zal zien aangezien we zo ong de halve dag op een koude kerstmarkt hebben gelopen. Tussendoor warme verwarmde auto, daarna nog pech gehad met de auto (verlichting die stomme dingen zijn niet meer zelf te vervangen :wall: lang leve de ANWB!) dus in en uit de auto. Denk dat zijn toetje morgen wel weer wat schraal zal zijn.
Ella heeft precies hetzelfde sinds gisteren. Ik verdenk er ook het gure weer van en smeer met bepanthen. Na het zwemmen vanmorgen lijkt het minder.
Ik ben sinds gisteren ook maar aan het smeren gegaan. Ik heb er uiercreme op gedaan, soms gebruik ik ook wel eens Bepanthen.
Het lijkt nu minder te zijn geworden.
Ik denk ook aan een gevoelig huidje.
Mijn kindje heeft het nu met het koudere weer ook weer. Vuurrode wangen en wat bobbelig en grof. Ik smeer er een laagje vaseline op, maar bepathen werkt ook prima.