ik heb sinds een maandje of drie (denk ik) veel last van puistjes/pukkeltjes op mijn lichaam.
en dan niet op mijn gezicht, maar voornamelijk onder mijn armen, op borsten en soms op mijn buik.
ik heb totaal geen idee waarom ik daar ineens last van heb, want heb zelden last gehad van pukkeltjes, maar nog groter is de vraag: hoe kom ik er vanaf?
het ziet er gewoon niet uit, en schaam me zelfs als ik met sophie ga zwemmen… :oops:
Ik durf je niet te zeggen dat het hetzelfde is, ik heb er niet heel erg veel last van namelijk. Maar het kan heel goed hormonaal zijn he, je bent natuurlijk dit jaar ook meer dan 1 keer zwanger geweest en fout gegaan, maar de hormonen gaan wel steeds op en neer. En juist puistjes/pukkels zijn hormoongevoelig. Ik heb er de laatste tijd ook veel meer last van, ook op mijn rug :shifty: Niet heel erg en het valt ook niet op omdat ze heel klein zijn en tussen de sproetjes zitten Maar ik weet dat ze er zitten en daar had ik voorheen toch echt geen last van :? Verder geen tips voor je dus vanaf hier :hug: :hug:
dank je kim!
heb net al wel wat gegoogeld, en daar heb ik wel ontdekt dat het een vorm van acne kan zijn, en dat kan inderdaad versterkt worden door onder andere menstruatie/zwangerschap omdat het hormoongevoelig is.
toch van de week maar even naar de ha, want als dit hetzelfde is is het te behandelen met een antibioticakuurtje.
Ja is vanaf hier natuurlijk moeilijk inschatten hoe erg je het hebt, weet alleen van mezelf hoe of wat en dat is niet erg. Maar idd dan even bij de ha langs gaan en kijken wat die ervan zegt :thumbup: :-* :-*
nou, het is hier met tussenpozes behoorlijk erg. tenminste, in mijn ogen als je het niet gewend bent.
maar het is soms ook gewoon pijnlijk, en het ziet er gewoon niet uit… :oops: :silenced:
Ja wat ik al zeg, moeilijk beoordelen vanaf hier maar als jij er last van hebt moet je sowieso naar de ha, dus goede beslissing om even te gaan bellen maandag :thumbup: En wie weet is het idd heel makkelijk op te lossen :thumbup: :-* :-*
Hoi,
voor mij heel herkenbaar. vroeger al veel last van gehad, maar mn op mijn rug. Ben er toen voor aan de diana pil gegaan. hefe twonderen verricht. Uiteindelij kis het, ook na het stoppen van de pil, steed sminder geworden. Tot ong ene half jaar terug. nu is het teruggekomen, maar mn in mijn hals en gezicht. heel erg afhankelijk van mijn cyclus (voel me soms net en puber …)
Ben van de week toch maar naar de HA geweest: heb een zalfje gekregen en lotion. Adviseerde ook weer de diana, maar wil enmag eigenlijk geen (niet teveel) hormonen. Dus wacht nog maar af.
Ben jij al naar de HA geweest?
succes er iig mee!
gr, tiene
bedankt voor je reactei tiene!
nee ik ben nog niet naar da ha geweest. twijfel ook of ik dat ga doen.
ee kant wil ik wel, andere kant heb ik zoiets van: het zijn maar een paar pukkeltjes…
de diane pil is hier geen otie want dan komt er zeker geen brusje voor fietje
nee, diana is dan geen optie
tuurlijk zijn het maar pukkels, maar als je jezelf er heel naar van voelt…
Nou moet ik zeggen dat ik er ook wel weer een paar maanden over heb gedaan hoor om te gaan, mar toch de knoop doorgehakt. Ik voelde me er niet fijn door! en net zo’n puber weer.
Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan. Ik gebruik de zalf en lotion nu een week en het helpt goed. Je ziet nog wel vlekjes, maar geen grote ontstekingen meer (en zelf kleine pukkeltjes zijn minder), terwijl ik altijd na mijn eisprong en veel last van kreeg. Ik ben dus blij dat ik ben gegaan.
Hoop voor jou dta je er uitkomt wat je zou willen doen.
Veel sterkte er mee!
gr, tiene
dank je wel tiene!
ben er nu een homeopatische zalf aan het opsmeren wat helpt tegen oa een onzuivere huid. en ik moet zeggen, het wordt drastisch minder gelukkig!!! :dance: :dance: :dance: :dance:
:thumbup: :thumbup: Gelukkig heb je dus iets gevonden dat helpt :dance: