Hallo,
mijn dochter van 6 maanden heeft sinds een paar dagen een paar kleine (stuk of 6) knalrode pukkeltjes/bultjes op haar lichaam, voornamelijk op haar armpjes. Eerst dacht ik dat ze gestoken was door een mug, maar daarvoor blijven ze te lang echt rood. Ik heb nu het gevoel dat ze wat harder worden en één pukkeltje ziet er meer uit als een blaasje. Ze heeft er helemaal geen last van maar ben toch benieuwd of iemand weet wat het is en of ik er iets mee moet doen. Ze is niet ziek, geen koorts, het kriebelt niet (naar mijn weten) dus ik maak me ook geen zorgen ben alleen benieuwd!
groetjes
waterpokken? Vooral omdat je zegt dat je dacht dat het muggenbultjes waren, zo begint het namelijk. Later worden het blaasjes, en het spreidt zich uit over het hele lichaam (in meer of mindere mate). Koorts kan maar hoeft niet, en jeuk hoeft ook niet. Je hoeft er verder ook niets tegen te doen, wel even uit kijken met besmetten van risicogroepen (zwangere vrouwen en jonge kindjes).
Het lijkt op waterpokken, Kimberly heeft een lichte mate daarvan. Omdat ze er niet aan krabt, geen koorts heeft en het zijn er 8 op haar armpje en 7 op haar hoofdje mag ik er talkpoeder op doen.
Wanneer ze wel koorts of erge jeuk krijgt, dan moet ik even terug bij de HA komen.
Vanaf het moment van besmetting tot het moment dat de rode “bultjes” te zien zijn is 10 tot 14 dagen. En als de bultjes dan blaasjes zijn zijn ze ook nog besmettelijk.
Dus ookal is er nog niks te zien, ze kan het virus al bij zich hebben en er ook weer anderen mee besmet hebben.
Omdat jouw dochter net zo oud is als de mijne nog het volgende: als het idd waterpokken zijn, dan is de kans erg groot dat ze ze later nog een keer krijgt, want nu heeft ze nog jouw anti-stoffen in haar lichaampje, dus heeft ze ze zelf nog niet genoeg aan gemaakt.