:think: ons mannetje zit flink onder de pukkels door de borstvoeding. In eerste instantie alleen op z’n wangetjes, later kwamen ze ook op z’n borst. Ze gingen ook ontsteken en omdat dochterlief opeens ook zo’n vlekje in d’r gezicht had, hebben we ze toch even bij de huisarts laten nakijken, of het geen waterpokken waren.
Maar gelukkig, 't kwam puur en alleen door de BV. Hebben een soort lotion gekregen die gelukkig goed werkt, de puistjes op z’n wangen en de ergste ontstekingen zijn weg. Hij heeft ze nu wel veel op z’n borst en over z’n hele hoofd, vooral daar waar haar zit.
Vraag me nu alleen af of die pukkels echt alleen door de hormonen komen, zoals de huisarts zegt, of dat ik zelf ook iets kan doen om ze te voorkomen/verminderen door op mijn voeding te letten, zoals mensen in mijn omgeving zeggen. (er gaat hier onder andere behoorlijk wat chocomelk en slagroomtaart doorheen :oops: )
hoop nu natuurlijk dat jullie massaal zeggen dat 't puur de hormonen zijn
Ik betwijfel zelfs of het door de bv komt :think: zag hier namelijk genoeg kindjes in de buurt die kv kregen en ook pukkeltjes hadden… :think: Heeft ie er zelf ook last van of is’t gewoon niet zo ‘mooi’… als ie er geen last van heeft zou ik zeggen eet smakelijk :mrgreen: :shifty: en anders zou je’t een weekje kunnen proberen natuurlijk, volgens mij wordt jij daar ook niet slechter van toch :think: hoewel, minder vrolijk misschien
Je hoort ook wel eens dat het de hormonen ‘vanuit de moeder’ zijn, die het kindje na de bevalling nog kwijt moet…dat zou kunnen verklaren waarom ook kindjes die kv krijgen er last van hebben…?
Als hij er zelf geen last van heeft, zou ik het even aankijken…als het van de bv komt of van de ‘achtergebleven hormonen’, dan wordt het vanzelf minder en gaat het op een gegeven moment gewoon weer weg.
@Nienke123 wrote:
Je hoort ook wel eens dat het de hormonen ‘vanuit de moeder’ zijn, die het kindje na de bevalling nog kwijt moet…dat zou kunnen verklaren waarom ook kindjes die kv krijgen er last van hebben…?
:think: owja, dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk. Net zoals ze van die opgezette 'borsten' kunnen krijgen en meiden 'ongesteld' lijken te zijn.
Maar de huisarts had 't echt over de BV, en dat de enige manier om zoonlief puistvrij te krijgen is, stoppen met BV is.... maar gelijk daar achteraan: dát zou ik voorlopig nog niet doen :wink: en dat was ik ook niet van plan :wink:
Tja, hij is natuurlijk pas 6 weekjes oud, dus echt duidelijk aangeven of ie daar pijn heeft lukt niet lijkt me. Hij zwaait er wel regelmatig langs met z'n handjes en we zien ook regelmatig striemen, maar of dat door de jeuk/pijn komt :think: weet 't niet.
Maar weet van mezelf nog wel dat van die wit/gele koppen op puistjes verdraaid veel pijn kunnen doen :silenced:
Whahaha Eisblume, zou inderdaad een weekje ofzo op 'dieet' kunnen gaan, maar zit, zelfs na een periode zo goed als complete bedrust na de bevalling, alweer een paar kilo onder m'n gewicht :silenced: dus ben eigenlijk een beetje aan het 'bij-eten' :mrgreen: (en borstvoeding vreet energie en caloriën toch :angel: :wink: ).
En minder vrolijk van een chocolademelk/taartvrij-dieet :lol: :lol: :lol: zou 't echt? :mrgreen:
Denk dat we voorlopig nog maar even blijven doordeppen met de lotion, en als ie er nou over een maand nog steeds zo'n last van heeft zal ik 'ns kijken of het helpt om mijn voedingspatroon aan te passen...
Maar da's dus niet iets waarvan jullie meteen roepen dat het daardoor komt toch? :think:
Komt echt door de BV en niet door jou voeding… Anders zou mijn zoon er nl geen last van hebben, want ik eet geen slagroomtaart en drink geen chocolade melk . Pukkeltjes gaan overigens vanzelf weer over, maar dit kan wel even duren. Ik zou er verder niets aan doen.
Hier ook een “puber” aan de boob! :lol:
Ik eet ook veel chocola! :shifty:
Ik krijg ook steeds rare gezichten van visite als ik zeg dat ze puisten en borsten heeft
Ik eet ook megaveel chocola :shock:
Dit heeft te maken met de hormonale huishouding van het kindje, wat nog niet helemaal op orde is; het staat helemaal los van bv. Kindjes die kv krijgen, krijgen net zo vaak baby-acne
Het kan een aantal weken duren voordat het weer wegtrekt.
@Yvonne Z. wrote:
Dit heeft te maken met de hormonale huishouding van het kindje, wat nog niet helemaal op orde is; het staat helemaal los van bv. Kindjes die kv krijgen, krijgen net zo vaak baby-acne
Het kan een aantal weken duren voordat het weer wegtrekt.
:thumbup:
Jill heeft er ook ‘last’ van, en ikzelf nu ook weer (das gek, 9 maanden geen last van gehad… :roll: )
Ik geef helaas geen bv meer, dus kindjes aan de fles kunnen er evengoed last van hebben. Moet vanzelf weer overgaan zei het CB vorige week (zonder dat ik ernaar gevraagd had overigens :shifty:).
:-*
Ons mannetje zit er ook onder, vooral zijn gezicht en halsje. Zelf zijn oortjes zitten er onder! Hij heeft soms wat gelige kopjes erop (als ze al open zijn geweest). Dacht al aan koemelk allergie oid. Blij te lezen dat er meerdere zijn! Wij moeten dinsdag naar het cb. Ben benieuwd of ze daar er ook over beginnen!
Jesse heeft ook borstjes, hihi. Kleine bolletjes, heel goed te voelen als hij bloot is, in bad bijv.