Puckababy mini

Is er iemand bekend met de puckababy?

Ik baker Tess nu al een maand of 2 in en dat bevalt me eigenlijk prima. Ik kwam laatst op de site van puckababy en de zakken zagen er vooral erg handig uit en de stof is zo luchtig en lekker voor de hete dagen (als die nog gaan komen :x ). Inbakeren met de doeken is meer werk en met de warme dagen VEEL te warm, dan kookt ze soms en heeft ze zo’n boei :oops:

Nu heb ik er 1 via marktplaats gekocht maar ik ben er nog niet helemaal blij mee. Tess vind het heerlijk om te sabbelen op stof en haar knuistjes en dus gaan de handjes omhoog en sabbeld ze aan de zak. Maar ja zo zit de stof voor haar neus en in bed vind ik dat maar onveilig. Overdag vind ik het geen probleem want ze heeft een hydroluier waar ze op sabbeld en mee speelt en die zit vaak genoeg voor haar mond en neus of ligt helemaal over haar gezichtje. Maar ja dan ben ik erbij en help ik haar een handje.

Vind de zakken veel te ruim, maar ja ben dan ook het ouderwetse inbakeren gewend. Maar aan de andere kant vind ik het wel ideaal om langzaam over te gaan naar het vrij slapen. Vanaf wanneer mag je niet meer inbakeren op de ouderwetse manier???

Wat zijn jullie ervaringen? Ben ik erg benieuwd naar.

Groetjes

Karlijn

puck a baby ken ik niet.

Ik heb zelf de swaddle me.

En dan de zomerversie :thumbup:

@joseetje wrote:

puck a baby ken ik niet.
Tot een jaar geleden heette dat Bakerzak. Ging prima hier, ze heeft er tot ongeveer 5 maanden in geslapen. Enige nadeel was dat ze op het kdv er niet altijd goed mee om gingen en ik haar dus een keer aantrof in de zak, maar niet in het hesje. :o :doh: Verder vind ik de stof zo dun dat ik denk dat ze erdoor kunnen ademen en de vuistjes voor de mond dus geen probleem opleveren.

Wij gebruiken de paccodoeken. Die zijn bij mijn dochter goed bevallen. Bij mijn zoontje zijn we net begonnen en daar werkt het nog niet zo goed bij. Maar dat ligt niet aan de doeken, denk ik.

Groetjes Anne

jaaaah… hier puckababy gebruikt! k heb haar ingebakerd vanaf week 1… maar met prikken mag je niet inbakeren, maar die zak mag je wel gebruiken! dus snel zo zak gekocht, maar in het begin weer terug naar de luier, waar ik haar indraaide.

Vanaf een maand of drie heb ik haar in de zak gestopt. Eerst ook de voeten nog dus echt dicht, daarna de voeten niet, en op een gegeven moment vond ze het in de slaapzak ook prima. Ik vond het een fijne overgang van inbakeren naar niks…

Ik heb hem ook gebruikt, heette toentertijd nog bakerzak. Vind het een topproduct. :thumbup: