puckababy afbouwen

Wie heeft er tips en ervaring om de puckababy af te bouwen?

We hebben de piep gebruikt en Liam slaapt nu in de mini. Hij begint te duimen, vaak is aan een kant z’n schoudertje nat omdat ie dan z’n duim wil pakken. Hij is nog wel wat zwaaierig, zeker als hij moe wordt begint ie te stampen en te slaan.

Ik wil langzaam de puck gaan afbouwen, maar weet niet zo goed hoe. Heb al op de site van puckababy gelezen, maar veel wijzer word ik niet. Ook heb ik al geprobeerd om de armpjes er om en om eentje uit te laten. Dat gaat 1 slaapje goed, daarna niet meer en slaapt ie slecht.

overigens slaapt ie van 19.00u tot 23.00 en van 23.30 tot 7.00 goed!

Bij welk slaapje of hoe kan ik 't beste gaan afbouwen?

Al 't advies is welkom!!

Wij zijn rond die leeftijd ook gaan afbouwen.

En dan bij het middagslaapje kreeg ze een andere slaapzak aan met gewoon mouwen. Dan goed stevig het dekentje instoppen zodat hij niet 123 met zijn handjes de lucht in kan zwaaien. Dat ging hier een paar dagen goed, en toen zijn we 's nachts ook de normale slaapzak gaan aandoen. 1ste nacht sliep ze door, maar toen begon het gedoe, ze kwam tig x per nacht. Hup puckababy weer terug aan ze sliep weer door. Na een weekje gekeken of het nu wel weer beter ging 's nachts en ja hoor het ging goed. Maar ik moet haar nu nog steeds wel heel erg strak instoppen zodra haar handjes de lucht in kunnen dan word ze sneller wakker.

En in mijn dochtertje haar geval gaat ze draaien en draaien (van de jeuk) en zo komt tig x perongeluk die speen uit haar mond door haar handjes. En kan ik die een aantal x per nacht brengen.

Thanks Romata!

ik ga er vandaag maar es mee beginnen. heb alleen geen slaapzak met mouwtjes, alleen maar mouwloze zakjes. Zou dat ook veel uitmaken?

wij hebben gelijk de pacco uit gedaan.

dus van het ene moment op het andere er niet meer in. maar in een slaapzakje, hier zijn we woensdag mee begonnen en het gaat super.

Ze meost eruit ivm met dat de voedingen niet goed gingen.

@Kaatjes wrote:

Thanks Romata!

ik ga er vandaag maar es mee beginnen. heb alleen geen slaapzak met mouwtjes, alleen maar mouwloze zakjes. Zou dat ook veel uitmaken?

Met een mouwloze slaapzak kunnen de handjes veel makkelijker omhoog gaan onder het dekentje. En met mouwtjes gaan ze niet snel omhoog. Maar je zou het gewoon eens moeten proberen met een slaapzak zonder mouwen, misschien gaat het wel gewoon goed :thumbup:

Wij hebben een ISI slaapzak, echt een heeeeerlijke zachte slaapzak

:roll:

Hij heeft vanmiddag 'n uur geslapen en kan daarna niet meer in slaap komen. Hij heeft overigens altijd moeite met de overgang naar z’n diepere slaap, maar 't ging de laatste weken zo goed dat ik 't wel aandurfde.

Maar nu dus met 'n mouwloos slaapzakje in bed is (nog) geen succes.

Isi slaapzakje, kan me voorstellen dat die heerlijk zijn. Liam heeft twee tutlapjes van isi en is er helemaal dol op!

Ik ga 'm maar uit bed halen. arm kereltje ligt al bijna 'n uur te mopperen. Tussendoor hoor ik 'm tutteren op z’n handjes/duimpje, maar slapen ho maar.

Misschien toch maar es op zoek naar 'n slaapzakje mouwtjes. Heb er eentje, superdik en in maat 86-104. Dat doen we maar niet he! :wink:

Morgenmiddag probeer ik 't gewoon nog 'n keertje, misschien lukt 't dan wel.

Ik lees mee 8)

Overdag probeer ik ook zonder… als de nachten dan nog maar ff goed gaan denk ik dan 8)

Maar ook gefriemel als hij in de diepe slaap gaat… :think:

Nu geprobeerd in slaapzak met mouwen, te lange mouwen eigenlijk, en hij slaapt al van 14u :clap: , weliswaar toen hij in de diepe slaap overging ff wakker. Tut gegeven, armen terug onder de dekens en lekker strak :thumbup: Ik zie nu dat zijn armen omhoog liggen , maar ik denk omdat het te lange mouwen zijn hij er minder “last” van heeft…

Op hun website staat om eerst de ene arm en dan de tweede arm eruit te doen… daarom ook de ritsjes

Vicky, wat goed van Lothar. Je kunt wel zeggen dat ie al best 'n keer zonder puck kan!!

1 ritsje open heb ik ook al geprobeerd, maar ook niet met echt succes. Misschien zet ik nog niet goed door, moet ik iets meer geduld hebben en blijven proberen!

Hier zijn de nachten juist 't rustigste, dan slaapt ie als 'n roosje! Altijd gedaan trouwens. Zou ik 't dan beter 's nachts kunnen proberen?

Ik zie o.a. bij de hema slaapzakjes in de maten 50-62 en 68-80. Liam heeft nu maat 62 aan, maar sommige broekjes zijn al te kort. Kan ik dan toch beter 68-80 kopen? Hij sliep vanmiddag in 'n slaapzak van 70cm en dat ging goed (op dat opnieuw in slaap komen na dan, door z’n zwaaierige armpjes).

Ik denk dat ik morgen toch es op pad ga voor 'n slaapzakje met mouwen. We hebben maar 2 slaapzakjes, dus 't is geen overbodige luxe om er eentje extra te hebben :wink:

Marie sliep eerst ook in de Piep, maar toen die te klein werd heb ik hem gewoon op een gegeven moment niet meer aan gedaan. Eerst sliep ze gewoon in een pyjama, nu in een slaapzak zonder mouwen. De eerste nachten zonder de Puck sliep ze niet meer door, maar na een paar dagen sliep ze wel weer door. Nu wriemelt ze veel met haar handjes (probeerde ze in de Puck ook altijd; hier ook natte duimplekken), dus geef ik haar een tutdoekje en een speen. Werkt prima hier!!

Ze heeft ook een slaapzak met mouwen, maar die vind ik niet zo fijn. Met een romper met mouwen en een pyjama en dan nog weer die mouwen vind ik het te krap en ze kan haar armen daardoor niet lekker buigen. Ze heeft daardoor ook hele koude handjes; kouder dan wanneer ze in een andere zak slaapt. Ik las dat zijn kamertje best warm is, dus dan zou ik gewoon voor een mouwloze gaan. Haar beentjes zijn vaak het koudst, zelfs met nog 2 dekentjes erover. Maat 68-80 heeft ze ook eentje van en die past prima; kan ze tenminste nog even doorgroeien.

Ze slaapt overigens nu altijd met haar armpjes omhoog.

Noor, ik dacht dat 'n kamertje 18 graden moest zijn. Hoe warm is het bij marie op haar kamertje?

Ik zou dan geen shirtje meer aan doen, maar enkel alleen 'n romper en slaapzak. Dat gefrot met die mouwtjes vind ik ook niet makkelijk!

Ik ben toch 'n beetje eigenwijs en heb Liam net weer in de gewone slaapzak gelegd en nu gaat 't wel goed! Hij is net 'n keer wakker geworden omdat Kai stond te schreeuwen aan de trap, maar daarna weer goed ingeslapen. Hij kan 't dus wel!! :dance:

Ik wil 't eigenlijk vannacht ook zo proberen, of ga ik dan weer te ver en kan ik beter dan terug gaan naar de puck?

Misschien beter om eerst 's avonds en 's nachts helemaal over te gaan op de gewone slaapzak, voordat we 't overdag proberen?

Hier zijn de slaapkamer ook tussen de 17 a 18 graden. Kouder laat ik het niet worden, dat vind ik veel te koud.

Jenna heeft in haar slaapzak alleen een rompertje en broekje van zijde, maar dat geeft eigenlijk geen warmte. Maja de ISI slaapzak is dan echt heerlijk zacht en warm :thumbup:

Dus in principe slaapt ze alleen in haar slaapzakje met een dekentje erover.

Maar ik zou het zelf nog niet direct de puckababy in de nacht niet aan doen. Dat deden wij dus ook, en dat ging 1 nacht goed en daarna sliep ze niet meer door. Zou het eerst eens een week alleen overdag doen.

Ook als hij juist altijd 's nachts wel goed heeft geslapen? Overdag slaapt hij heel slecht, dat is nu sinds 'n paar weken wat beter.

Vannacht leg ik 'm vooralsnog lekker in de puck, ik moet niet te hard van stapel lopen :oops:

juul heeft een romper en haar kleertjes en da neen winterslaapzak zonder mouwen

en dan ligt ze onder een dekentje

maar haar armpjes liggen er altijd boven.

Hoi hoi!

Wij hadden Keano ook altijd in een puckababy, maar na in entingen mocht hij er 24u niet in, bij 3 maand hebben we het een week zonder gedaan maar daarna begon hij weer erg onrustig te worden en dus en puck weer aan en hij was weer lekker rustig.

Na de entingen van de vorige keer (28 januari) heeft hij niet meer in een puck gelegen en alleen maar in een slaapzak, en het gaat nog steeds super!

wij zijn dus in één keer (eigenlijk 2) volledig gestopt met de puck, dus het kán wel…

Liefs Renate

Renate, wat goed van Keano!

Ik wist niet dat ie er dan niet in mocht en heb 'm gisteren (na de inentingen) toch in de puck gelegd :oops: Waarom mag dat eigenlijk niet?

Heb vandaag 'n slaapzak met lange mouwtjes gekocht. De hele stad afgezocht voor 'n ongewatteerde, maar die kon ik niet vinden. Dus nu 'n gewatteerde, maar niet heel dik. Morgen doen we nog even in de puck, want hij is vandaag heel onrustig. Even 'n dagje 'n stapje terug en rust terug halen. Daarna probeer ik 't weer.

To be continued…

Mag wel hoor, puckababy is ook niet echt inbakeren. Je beperkt je kindje alleen een klein beetje. Inbakeren dan ligt je kindje goed strak in de doek. In de puckababy kunnen ze hun beentjes makkelijk bewegen, en eventueel hun handjes naar het kinnetje (in de doek) naar boven doen.

En bij de v&d hebben ze die wel, want die wilde ik ook hebben. Die hebben ze van Frenz. Heb er nog 1 van 70 centimeter in mijn winkeltje staan een roze. Maar dan kun je wel ff zien welke het is.

Je hebt trouwens voor 30 euro ook een puckababy slaapzak, gewoon een normaal slaapzakje maar dan gewoon van het stof van puckababy met lange mouwen

Hier ook poging gedaan maar is absoluut geen succes, ze maait zo verschrikkelijk met haar armpjes dat ze haar speen pakt en zich zelf wakker maakt. Puck weer aan en ze slaapt als een roosje

Ze ligt nu nog in de puck piep maar heb net een grotere variant gekocht.

Bij ons op het cb zeggen ze na elke inenting niet inbakeren en ook niet in de puck.

Omdat de entingen koorts kunnen opwekken en ook in de puck krijg je dan last van warmte stuwing…

ook als je kindje ziek is (griep oid) mag hij/zij niet in de puck (om dezelfde redenen)

Hoe gaat het nu Kaatjes?

Liefs Renate