puberpraat

Een meisje uit mijn groep 8 wilde graag mijn kolfapparaat eens van dichtbij bekijken. Ik kolf al 5 maanden onder schooltijd, en ze had zich een voorstelling gemaakt van een soort koeienmelkmachine :lol: . Heel interessant vond ze het, maar blijkbaar gingen de hormonen harder razen… Ze pakte een ‘puberboek’ uit de vensterbank en ging daarin bladeren. Een stukje van het gesprek:



“Mastuberen? Bestaat dat echt?? Ik dacht dat dat gewoon een grappig woord was!”

jongen: “Ja, da’s hetzelfde als rukken.”

meisje (leest verder in boek): “Mastuberen wordt ook wel eens aftrekken genoemd.”

ik: “nou, dat klinkt toch anders dan rukken…”

meisje: “Hahah, als jij het zegt klinkt het zo grappig!” giebelgiebel “Dat is toch geen taal voor oudere mensen!” (ik ben 26 :roll: )



verderop in het boek: “Als je 's ochtends wakker wordt kan je bed een beetje nat zijn. Je hebt dan een natte droom gehad, een zaadlozing.”

meisje: “Kunnen meisjes dat ook hebben?”

ik: “Als je een zaadlozing krijgt, zou ik me zorgen gaan maken!” gelach



Dat is toch leuk aan pubers, aan de ene kant super stoer, aan de andere kant nog zo heerlijk jong en onwetend! :lol:

oooh ik kan zo genieten van dit soort dialogen…



Ik ga onbewust ook in de tram altijd achter puber meisjes zitten. Heerlijk luisteren naar hun verhalen en dingen die zij meemaken en wat zij belangrijk vinden…



Geweldig…



Mijn volgende baan wordt ook met pubers hoor… :inlove:

marlous heb er nog wel 1 in de aanbieding :oops:





opzich heef de pubertijd zeker wel wat maarja me miesje wordt met de dag opstandioger en das soms ook wel een beetje vermoeiend