PSZ, verhuizen, ik baal en ik ben weer blij update 7/3

Ik heb Lana begin 2007 ingeschreven voor de psz hier in Rotterdam. Per 17 maart a.s. kan zij daar naar toe.

Nu hebben we een huis gezien welke wij graag willen kopen, alleen dat is in Vld.

Moet ik Lana dus opnieuw inschrijven daar en staat ze weer op een wachtlijst :frowning: En ze is er zo aan toe :frowning:

Ik baal dus stevig.

Het is te ver om haar zolang naar deze psz te brengen voorlopig dat ze toch daar alvast heen kan???

Wij hebben dat nu met een basisschool zoeken… we moeten wel gaan inschrijven maar willen ook verhuizen…

Liefs TIna

Het is idd te ver om 3x per week op en neer te rijden, tis 15 km heen en 15 km terug. En daarbij komt dat ik werk en de auto bij me heb en manlief thuis is met Lana zonder werk.

Ook zijn de tijden er niet naar voor mij om haar op te halen en te brengen.

Hier in Utrecht is t zo dat als je kindje van een psz afkomt, het voorrang krijgt bij een nieuwe psz als het om verhuizen gaat.

Dus ik zou daar eens naar informeren en Lana desnoods dus gewoon vast laten gaan naar de psz waar ze mag komen.

Kinderen zijn wel flexibel wat dat betreft.

Ik zou haar gewoon naar de psz in Rotterdam laten gaan en informeren of jullie haar al bij de psz in Vlaardingen op de wachtlijst kunnen laten zetten . Misschien is de wachtlijst in Vlaardingen wel een stuk korter.

Hier kregen de kinderen destijds ook voorrang op de wachtlijst van de psz toen we gingen verhuizen. De oudste kon gelijk beginnen in de nieuwe woonplaats terwijl er wel een wachtlijst was. De tweede moest wel even wachten maar dat had verband met de leeftijd. Hij was namelijk nog geen 2 1/2. in het dorp waaar we eerste woonden was er een speciaal groepje voor kinderen van 2 tot 2 1/2 jaar en in het dorp waar we gingen wonen was de leeftijd vanaf 2 1/2.

Gewoon even informeren dus.

Sarah gaat dan nog niet naar de psz, maar omdat wij willen verhuizen als Sarah ongeveer 2,5 is, zeiden ze ook. Schrijf haar maar in, en dan krijg je voorrang als je gaat verhuizen, zelfs als ze nog niet naar de psz ging.

Vandaag (of eigenlijk gisteren :mrgreen: ) te horen gekregen dat Lana per 16 mei a.s. naar de psz in Vld mag gaan.

Het is niet de psz die ik als 1ste keuze had opgegeven en ook niet de dagen die ik het liefst zou willen, maar anders hadden we moeten wachten tot minimaal september. Nou ik vind het prima zo!

Lana is er gewoon heel erg aan toe en mama en papa ook wel een beetje :oops:

dan laat je haar toch ook ingeschreven op die andere psz…als ze daar dan plek hebben en je bent niet helemaal tevreden met degene waar ze in mei naar toe gaat kan je zo over stappen…en als je wel tevreden bent kan je hem afbellen…

Colle, dat hoeft niet, het is vanuit een overkoepelende organisatie dat Lana geplaatst wordt. Ik hoef maar 1 kik te geven en ze wordt overgeplaatst. Maar nu kan dat nog niet, en aan de andere kant. Misschien vindt Lana het wel geweldig daar, ik weet het nog niet. Maar dan vind ik die 5 a 10 min langer fietsen echt niet erg.