psp of nintendo ds

Mijn zoontje van 6 wil een nintendo voor zn verjaardag.

Maar ik twijfel zelf tussen een psp of een ds.

100% een ds.



Maar waarom twijfel je?

Ik zou voor een DS gaan zelf…

Vooral voor een 6 jarige.

DS, psp vind ik zelf niets voor kinderen, Nintendo heeft véél meer leuke spellen voor kinderen.

ds



heeft veel leukere spellen dan psp…



wij hebben ze beide maar met de psp word bijna niet gespeeld…



het enige voordeel van de psp vind ik dat je er films voor kunt kopen…



maar thats it

en ook ik zeg ds.

Voor een puber zou ik misschien zeggen psp, maar voor deze leeftijd ‘gewoon’ een ds (al dan niet dsi).

Zijn veel meer spelletjes voor kinderen voor te krijgen.

ik zeg ook ds(i)



leukere games vooral voor die leeftijd.

Haha, dan ben ik de eerste die voor de PSP gaat.



Het scheelt misschien dat manlief een PS3 heeft, altijd Playstation heeft gespeeld en we daarom voor de PSP zijn gegaan.



Persoonlijk vind ik zo’n ‘pennetje’ ook 3 x niks, Robin zou dat na 1 week al kwijt zijn.



Ook kun je via ‘updates’ (ik weet er het fijne niet van, dat hoor ik van mijn man, zou niet eens weten hoe ik die PSP aan moet zetten…) veel spellen downloaden en aanvullen.



Dus ook online is hij handig, heb er vanuit Frankrijk weleens mee op internet gezeten en hier gepost.

Maar weet niet of een DS dat ook kan, die ken ik niet.

Een DS wij hadden en Psp maar niks aan :thumbdown: op de ds zijn ook leukere spellen…

Nou, ik twijfelde omdat wij zelf dus ook een ps3 hebben.

en we hebben de legospellen ervan die heel erg leuk zijn.

We hebben ook de wii en een paar spellen ervan, ook leuk, maar er word vaker met de ps3 gespeeld.



dus ik dacht misschien zijn de spelletjes een beetje vergelijkbaar met de wii of ps3 ?



(eigenlijk baal ik dat ie een ds wil, want we hebben al teveel van die rommel in huis. Maar ik krijg de wens niet uit zn hoofd)

De Legospellen die je bedoelt zijn er ook op de DS, op de playstation3 zien de spellen er wel heel mooi uit (ik heb hem ook) maar qua kinderspellen is het vrij beperkt en ik gok erop dat ditzelfde voor de psp geldt.

Nintendo (ook wii dus) heeft echt ontzettend veel kinderspellen, Lego, Mario, Sonic, noem het maar op en het is er.

Ook zul je merken dat veel meer leeftijdsgenootjes een DS hebben, dat is zeker leuk als kinderen met elkaar spelen omdat ze dan ook tegen elkaar kunnen spelen op de DS.

En dan nog het grote voordeel dat spellen voor de DS relatief goedkoop verkrijgbaar zijn.