We zijn net terug van de ha en Colin heeft pseudo-kroep. Ik heb zo’n inhalator-ding meegekregen (hij vind er natuurlijk helemaal nix aan!) en nu moet het beter gaan. Hij is zooooo benauwd! Ik vind het gewoon echt heel zielig. En nu ligt hij in zn bedje te hoesten (het lijkt wel een zeehond!) en te huilen omdat hij niet kan slapen
Weet iemand iets waarmee ik hem nog wat kan helpen? En hoe lang het ongeveer duurt?
hij krijgt al veel koud water te drinken en wat minder melk.
alvast bedankt,
daffie
Ik heb het vroeger ook gehad en mijn ouders moesten toen met mij in de douche gaan staan en die heet laten worden.
Dus de stoom inademen.
Verder kan ik je niet helpen, het lijkt me heel erg als je kindje dat heeft. Tenminste dat zei mijn moeder altijd dat ze het heel erg vond.
Dus dat het snel beter gaat.
Stomen is niet zozeer om slijm los te krijgen, maar om het kind rustig te krijgen (heb hier net 2 kids tegelijkertijd met pseudo kroep achter de rug, heb een dag en nacht in de badkamer gebivakkeerd met de 2 om-en-om) zodat het rustiger kan ademen. Het slijmvlies in de keel kropt samen en dat geeft de kinderen een verstikkend gevoel. In hete stoomlucht komen ze tot rust en neemt de benauwdheid wat af.
Een andere tip die ik van de ha kreeg was blijven ontsnotten (zoutoplossing en neuspeertje) zodat de holtes niet vollopen met slijm. Die slijm zorgt er - in slaapstand - voor dat de keel en bovenste luchtwegen geïrriteerd blijven, met hoesten als gevolg. En een (homeopatisch) hoestdrankje kan ook nog wel wat verlichting geven.
Maar vooral… er zijn voor je kleintje als hij in z’n hoest vast lijkt te zitten en rustig uit laten zieken. Meestal is het ergste met een dagje of 2 voorbij, maar het kan nog wel een tijd duren voordat de hoest helemaal weg is :hug: .
k heb net als me broer met pseudokroep in het ziekenhuis gelegen!!
toen me broertje dezefde weg insloeg met zijn lcuhtwegen werd er zeer sterk afgeraden om in de douche te gaan stomen. De reden zelf weet ik niet!!
Maar als je kindje er rustig van wordt… zoukt gewoon wel doen!!
iets rechterop liggen wil ook nog wel eens helpen!!