Prut oortje baby ruim 3 mnd.

Vanochtend zag ik dat J.illus een (opgedroogd) prut oortje heeft. Moet je daarmee naar de HA? Vorige week veel brullen en onrustige nachten, maar geen koorts oid. Nu vrolijk en lekker aan het brabbelen…?

Heeft hij koorts??

Snottert hij toevallig ook?

Mocht het een ontsteking zijn, dan is het vaak pijnlijker op het moment dat ze liggen. Merk je dat ook? Dat je zoon gaat huilen als je hem neerlegt?



Het kan ook ‘gewoon’ oorsmeer zijn. Dat zie ik bij mijn zoontje ook wel eens.

Nou, hij is sowieso niet van het liggen ivm reflux.

Hij is idd snotterig geweest en is vorige week erg onrustig geweest, veeeel huilen overdag en 's nachts. Geen koorts gehad en nu ook niet.

Nu is 'ie al 4 dagen vrolijk en heerlijk aan het brabbelen. en vanochtend zag ik dus dat opgedroogde prut oortje. Het is vlgns mij geen oorsmeer, het stinkt nl erg :sick:

Las ook op Internet dat het ook eczeen in het oortje kan zijn. Hij heeft ook eczeem op zijn gezicht en bolletje, dus dat kan het ook zijn…?

Je hoeft er niet mee naar de HA, maar ook niet voor een (jonge) baby? Dan kan ik niet echt vinden…

Je kunt natuurlijk altijd met dit verhaal de HA bellen.

Zij kunnen het beste aangeven of je wel of niet moet komen.



Het klinkt alsof het een ontsteking was en dat het inmiddels is doorgebroken. Dan is het in principe voorbij en zou je niet meer heen hoeven. Zeker als je zoontje een vrolijke indruk maakt en nu geen koorts heeft. Maar goed, ik zou wel even overleggen met de HA als ik jou was.