Provocatietesten bij kma

Ik weet niet wat ik nu moet doen, Sem heeft maandag de eerste provocatietest gehad om te kijken of hij kma heeft. Hij is al vanaf maandagavond uit zijn doen, veel krampen en hysterisch huilen ook vannacht weer heel onrustig en lag maar te schoppen in zijn bedje tegen het voeteneinde. Uiteindelijk hem maar op mijn buik gelegd en zo heeft hij wel een beetje geslapen (ik niet maar hoefde tenminste niet steeds op en neer te rennen) om 5 uur weer flink huilen heb hem een klein flesje gegeven (helpt altijd wel even bij krampjes). Dinsdagavond was het zo erg dat ik op het punt heb gestaan om naar het zkh te rijden met hem, hij was van 17.00 uur tot 22.30 bijna aan één stuk door aan het huilen met af en toe een pauze en een paar keer compleet hysterisch. Moet zo het zkh bellen om te zeggen hoe het gegaan is de afgelopen dagen en ga ook zeggen dat ik er tegenop zie dat het a.s. maandag weer een keer moet, mijn hele gezin staat weer op zijn kop :cry:

Als hij zo heftig reageert, waarom moet het dan nóg een keer? Klinkt als een drama…



Ik ben zo blij dat de kinderartsen hier die testen niet nodig vonden… :sick: :oops:

Hoi



Allereerst een :-* en een :hug: .



Ons zoontje heeft ook koemelkallergie gehad en heeft nooit hoeven provoceren van de kinderarts omdat hij zo heftig reageerde op gewone voeding en toen hij op de koemelkvrije voeding zat was hij ineens een ander jongetje.



De kinderarts vond dit bovenstaande een goeie reden om niet te provoceren. Hij vertelde dat het heel gemeen is om dit te doen., niet menswaardig…



Ik hoop dat ze iets met je verhaal gaan doen, want dit is wel heel zielig :-*

Ik heb de testen ook geweigerd bij onze oudste. Toen ik op "koemelk vrije producten ging had ik een ander kind, dus waarom expres ziek maken vonden we allemaal. Nu blijkt hij lactose intollerant te zijn, maar als ik hem eten volgens de KMA regels gaat alles prima.



Ik zou me echt sterk maken om het niet weer te doen hoor, ik geloof dat je nu wel genoeg reactie hebt toch?

Nog een keer provoceren? Wij moesten ook 1 keer een provocatie test doen. Maar hij reageerde zo heftig dat het duidelijk was. Na een paar happen pap wilde hij niet meer en begon na 10 min met overgeven…hele dag last van gehad. Als ik jou zo hoor lijkt het mij ook wel een duidelijke reactie. Ik hoop echt voor jullie dat het niet weer hoeft. En anders zou ik het denk ook weigeren…Sterkte!!! :hug:

:hug: Arme Sem, arme jij :hug:



Ik hoop dat je er niet nog een keer door heen hoeft, want dit breekt jullie allemaal op :snooty:

Heb nog even met de verpleging gesproken, het was me niet helemaal duidelijk uitgelegd. De ene week krijgt hij voeding met koemelkeiwitten, klaargemaakt door een diëtiste zodat de verpleging en ik niet weten of het er in zit, de andere week zitten er geen koemelkeiwitten in. Nou had ik afgelopen maandag het idee dat zijn melk anders rook (en smaakte heb stiekem geproeft :oops: ) maar goed dat kan ook aan mij liggen. De verpleegster die ik sprak vond het wel lang duren dat de klachten aanhouden, maar sinds de provocatie is hij weer heel onrustig en zijn we weer terug bij af voor mijn gevoel. Hij heeft twee weken in het zkh gelegen vorige maand en voor mijn gevoel was hij daarna wat rustiger. Hij heeft nu nog steeds meer last van krampen. Ik hoop dus dat a.s. maandag de voeding zonder koemelkeiwitten is, want als afgelopen week een andere reden had weet ik het echt niet meer!



Hier schrijven ze in het zkh dus geen machtiging voor het ziekenfonds zonder die testen, hij zit nu al op Friso Allergy Cara van EUR 37 per pak en zal waarschijnlijk op andere nog duurdere voeding komen, die voeding wordt ook pas gegeven na een provocatietest en aangezien hij al die tijd ook op de Friso Allergy Care klachten bleef houden heb ik weinig andere keus.

wat vreemd… hier werd zonder aarzelen een brief gestuurd aan het ziekenfonds door de ka en wij kregen gewoon alle allergievoeding vergoed… en dat alleen op een vermoeden en een maand later werd Tessa opgenomen in het ziekenhuis omdat het nog steeds niet beter ging op de pepti voeding en toen kreeg ze nutramigen en werd ineens een ander kind en dat werd zonder problemen vergoed…

Toen ze 4 maanden was hebben we een melktestje gedaan door eerst wat koemelk op de huid te doen en daarna een paar druppels in haar mond en de dag erna een lepeltje en zo een week steeds opbouwen…

Gelukkig bleek ze niet allergisch…maar dat ze bij jullie dan zo moeilijk doen zeg…



Leifs

hier was ook een provocatie verplicht ivm vergoeding door de zorgverzekeraar…

Ik duim voor je dat de volgende test zonder km is :pray:

Het is eigenlijk schandalig dat bepaalde ziekenhuizen zonder morren een verwijzing afgeven en in andere ziekenhuizen kindjes eerst een belachelijke lijdensweg moeten doorstaan… :wall: