protest tekenen cjib

iemand die toenvallig bij het centraal justrieel incasso bureau werkt of er meer van weet

die me wilt adviseren en kan helpen



Ik wil liever geen discussie starten over het wel of niet terecht krijgen van een bekeuring want ik weet dat het mijn eigen schuld is (nou ja vriendlief).

maar op een provinciale weg waar de 80 mag rijden, een flitspaal planten tussen twee drempels in waar je ineens 50 km mag vind ik wel heel kinderachtig (geen overstekende mensen en fietspaden daar)

zeker als je er 2x per dag rijd en dus de laatste week veel bekeuringen binnen krijg van een paar km te hard



nou ja verder dus gebeld en er wordt geadviseerd protest te tekenen

maar vraag me wel af of het zin heeft???

is het wellicht vanwege overstekend wild of natuurrust?



In de buurt van Putten heb je dat ook namelijk, overal 80 en dan ineens een stuk van 3 km maar 60 en dan weer 80.



Het moet zijn aangegeven met borden, als die er duidelijk staan, en je dan toch te hard rijdt, dan ga je dat protest niet winnen.



Het argument dat jij het niet logisch vind en “vergeet” dat je alleen tussen die drempels maar 50 mag, daar doen ze echt niets mee.

Er zijn ook zat dorpen in lintbebouwing die nog geen 800 meter overspannen. Toch is het bebouwde kom en mag je ineens dus maar 50.



Denk dus niet dat je ver komt met een bezwaar.

ik heb 2 x een bekeuring gehad (wat ik dus niet gedaan heb), eerst zou ik geparkeerd hebben in amsterdam op openbare bergoeing :shock: , nog nooit ben ik in amsterdam met de auto geweestm heb protest getekend en had vrij snel een reactie terug dat ik het niet hoefde te betalen…



de tweede zou in kerkrade zijn geweest, te hard gereden dus geflits, duhhhh, ook nog nooit geweest, heb protest gedaan maar kreeg brief terug dat ik het moest betalen. HEbben wij niet gedaan natuurlijk, bedoel ging om 39 euro, maar ik ga niet betalen wat ik niet gedaan he. Vervolgens fotos op gevraagd, en was inderdaad een andere auto, maar er zat een eigenaardige streep door de laatse letter van het nummerbord, fotos opgestuurd, maar nee moest gewoon betalen. Niet gedaan en na een jaar heen en weer schrijven (aan postzegels zowat dat geld wel kwijt :evil: ) kreeg ik een brief, want het wasinmiddels voorgekomen, dat ik in mijn recht stond!!!



Dus in jouw geval weet ik al helemaal niet of het zin heeft, ze zijn erg moeilijk. Maar ja je kan het altijd proberen!

is het wellicht vanwege overstekend wild of natuurrust?


nee kan me niet voorstellen dat het daar voor is
lang weg (2/3 km) en een stukje waar je 50 mag is 20meter
dus lijkt me niet nee

Je zou de gemeente/provincie kunnen benaderen en navragen waarom dat stukje 50 is. (20m is wel een heel klein stukje)

Als het je duidelijk is, zou je een klacht kunnen indienen als je het niet eens bent met de reden. Als er meerdere mensen met klachten zijn, komen jullie samen misschien verder. :wink:



Ik denk dat je het niet gaat winnen, zeker niet als je al meerdere bekeuringen gekregen hebt (wat ik overigens wel heel raar vind, je wéét toch dat daar een kast staat :think: :shifty: )



Volgende keer toch beter opletten??

Of, wat ik me nu bedenk, bedoel je dat je opeens deze week allemaal bekeuringen binnenkrijgt?



Dan zou je dat wel kunnen aanvechten. Wie weet worden er dan wel een aantal kwijtgescholden, omdat je het niet wist de eerste keer en nu dus opeens een berg bekeuringen krijgt.



Dan kan ik me indenken dat ze daar wat toegeeflijker mee zijn.

Dat zou het proberen waard zijn :wink:

Je zou de gemeente/provincie kunnen benaderen en navragen waarom dat stukje 50 is.

is in behandeling, die raadde me aan om protest te tekenen

(wat ik overigens wel heel raar vind, je wéét toch dat daar een kast staat )


rij er al 5 jaar heen en weer elke dag
nog nooit iets gehad en paal staat er altijd al

@Nicje wrote:

Of, wat ik me nu bedenk, bedoel je dat je opeens deze week allemaal bekeuringen binnenkrijgt?



Dan zou je dat wel kunnen aanvechten. Wie weet worden er dan wel een aantal kwijtgescholden, omdat je het niet wist de eerste keer en nu dus opeens een berg bekeuringen krijgt.



Dan kan ik me indenken dat ze daar wat toegeeflijker mee zijn.

Dat zou het proberen waard zijn :wink:




ja vanaf vorige week :wall:

en ja dat gaat over een datum van(af) 14 maart

nee idd, nu weet ik wel dat ze daar dus echt zo streng zijn

en nu zal vriendlief er ook echt niet meer hard rijden maar ja daar heb ik

nu niets meer aan natuurlijk :wink:

Sorry hoor maar die bekeuring moet je echt betalen…protest heeft totaal geen zin. Zolang er b orden hebben gestaaan dat er dat stuk 50 mag worden gereden behoor je die gezien te hebben.

vroeger kon je toch via de tuf tuf club een bezwaar tekenen tegen je bekeuring, volgensmij kan dat nog steeds :think: . allicht proberen. het kost hun in iedergeval bergen aan administratie :wink:

Wij hebben ook wel eens iets van die gading gehad, ging om een gevaarlijke bocht die eraan kwam en dus was dat korte stuk bedoeld om de snelheid eruit te halen.

We kregen geen gelijk en moesten na veel gesteggel over en weer gewoon betalen.



Andere kant was dat we een keer een boete kregen voor het inrijden van een straat die verboden in te rijden was. Ze hadden geen foto’s maar surveillanten hadden het gezien.

De auto klopte, kenteken klopte, locatie waren we ook geweest, in mei dat jaar.

We kregen echter een bekeuring in november met als datum van overtreding 16 september 2004. Het zou s’middags om 14.00 uur geweest zijn.

Ruud wilde hem betalen omdat hem dus bijstond dat hij idd die straat was ingereden in onze vakantie in mei.

Maar ik zei dat we bezwaar gingen maken omdat de datum niet goed was en die datum in september kon onmogelijk DE datum zijn omdat ik toen in het zkh lag te bevallen van Aniek… Ruud en mijn schoonmoeder en een arts assistent stonden rond dat tijdstip aan mijn bed.

We hoefden niet te betalen, de surveillanten hadden de verkeerde datum genoteerd, hun fout, hun probleem :mrgreen:

ben net naar DE plek gereden

en het kan onmogelijk dat we met 60km :shock:

over een drempel gereden zijn, dat kan gewoon niet met onze auto

ik heb foto;s gemaakt en dit samen met een brief posten



de andere 2 zijn op de heenweg,

daar kijk ik gewoon wel even wat ik daar mee doe

volgens mij kan je onmogelijk zo snel weeer optrekken na een drempel

maar goed daar moet ik even over nadenken :wink:



mochten er nog mensen tips hebben graag!