Mijn progesteronwaarde is 1 x bepaald, dit was 8 dagen na de eisprong. de waarde was 25 en dit was volgens de gyn een "ovulatoire"cyclus, oftewel de waarde was goed genoeg. Nu lees ik als ik ga Googlen (wat ik misschien moet laten… maar ja) dat soms ook 30 als ondergrens wordt gehanteerd, en dan zit ik er met 25 onder.
Ok, het is een beetje een warrig verhaal zo, maar wat is jullie ervaring met de progesteronwaarde?
9 december moet ik weer naar de gyn en we gaan dan IUI bespreken. Na 2 jaar zelf proberen wordt het daar wel tijd voor. M’n luteale fase is wat dagen betreft wel ok, 12 dagen ongeveer, maar als ik kijk naar het aantal dagen dat m’n temp daadwerkelijk hoog is na de eisprong dan zijn het 10 dagen.
Ik heb eigenlijk geen idee. Mijn gyn geeft nooit de waardes door, maar zegt gewoon of de waardes goed of slecht zijn. Als ik op dag 18 een ei heb van 18 a 19 mm en ik prik een week later dan is het altijd goed. Ik kan het ook voelen dus dat is ook een voordeel.
Ik vertrouw op mijn gyn. Het is ook niet in zijn belang om verkeerde informatie te geven.
De ene gyn zegt dat de waarde minimaal 20 moet zijn en de ander 30. Als je een waarde hebt van 25, lijkt mij dat niet erg slecht. Ook omdat je luteale fase nu wel goed is, die was eerst toch korter? Als je waarde veel te laag is, is je fase vaak ook te kort. Twaalf dagen is heel netjes.
Wat je temperatuur betreft: Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, ik heb nog nooit getemperatuurd. Volgens mijn gyn heeft dat totaal geen meerwaarde en is het veel te onbetrouwbaar. Zeker als je medicatie gebruikt! Ik neem aan dat als je zwanger bent, dat je temperatuur dan wel gewoon hoog blijft en niet na tien dagen naar beneden gaat. Je kunt het altijd voor de zekerheid een keer navragen bij de gyn.
@Jippie wrote:
Wat je temperatuur betreft: Ik heb daar zelf niet zoveel ervaring mee, ik heb nog nooit getemperatuurd. Volgens mijn gyn heeft dat totaal geen meerwaarde en is het veel te onbetrouwbaar. Zeker als je medicatie gebruikt! Ik neem aan dat als je zwanger bent, dat je temperatuur dan wel gewoon hoog blijft en niet na tien dagen naar beneden gaat. Je kunt het altijd voor de zekerheid een keer navragen bij de gyn.
Mijn gyn zegt precies hetzelfde!!
Even ter geruststelling. Ik heb altijd een te lage progesteronwaarde. Toen ik zwanger werd van Kian was deze slechts 18 op dag 7 na de eisprong en Kian is er toch gekomen. Mijn luteale fase was toen 10 dagen. mijn temperatuur bleef 10 dagen hoog en dit klopte ook met de inwendige echo’s.
Toen we zwanger wilden worden van de 2 was mijn progesteronwaarde nog lager. Slechts 14 en toen werd ik ook niet zwanger. met behulp van progestan gelukkig wel.
Ons ziekenhuis (azM) hield een ondergrens van 20 aan. Ook zij hechten geen meerwaarde aan temperaturen, maar ik hield het toch bij omdat het bij gewoon klopte. 36,4 voor de eisprong en 36,7 op de dag na de eisprong. en 2 dagen later 37,0.
Sterkte. Ik vind het niet leuk voor je dat je nog steeds niet zwanger bent. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.