progesteron waarde

hoi kan iemand me helpen?

ik heb een progesteron waarde van 102.6 de gyn belde me er net over maar door gaos in het ziekenhuis belt hij om 9 a 10 uur weer…

weet iemand of dit een goede waarde is het is nu 8 dagen naar mijn eisprong…

knuff willie

Even via Google gevonden:

“Meestal wordt in het ziekenhuis een bloedonderzoek verricht om te kijken naar de hoogte van het hormoon progesteron. Dit onderzoek moet halverwege in de tweede cyclushelft plaatsvinden, dus ongeveer zeven dagen na de eisprong. Als de hoogte daarvan voldoende is kan men gevoeglijk zeggen dat alles wat daaraan vooraf gegaan is in die cyclus ook goed geweest is. De waarde moet ten minste ongeveer 32 nmol/l bedragen.”

KLinkt als een keurige waarde!! Om het in mijn lijf op te krikken na een IVF krijg ik 3 maal daags 200 mg in capsulevorm om vaginaal in te brengen. Een groot deel daarvan zal mijn bloed ws niet eens bereiken. Lijkt me dat jouw lijf dat best netjes doet met deze waarde! :thumbup:

Is een goede waarde! Het moet minimaal 20-30 zijn, dus je hebt een mooie eisprong gehad.

De hoogte zegt echter niks over de kans op een zwangerschap, dat is afwachten. Succes!

Ik heb ook net geprikt, en heb 13,5 dus da’s veel te laag, ben dus idd ook al op dag 5 na eisprong ongesteld geworden…waardeloos!! Kan soms zo boos zijn op mijn lijf dat het niet lukt!