progesteron--->>> vraagje

Hallo,



Ik ben inmiddels 12 dagen geleden gestopt met een Provera kuur , maar ben nog steeds niet ongesteld.

Ik ben gisteren bij de gyn geweest en hij zag dat ik nu links een kleine cyste heb ( vorige maand zat er links èèn en begon op dag 19-20 ineens een follikel te groeien ) en links een leeg eiblaasje dat volgens hem zondagnacht gesprongen is. Ik moet aankomende maandag bloed laten prikken ( progesteron ) en nu is mijn vraag : hoelang duurt het voordat je temperatuur omhoog gaat?

Ik ben al 2 weken aan het tempen en de temp was elke keer 36,5 maar vanmorgen was mijn temp ineens 36,3 … en ik dacht dat je temp altijd omhoog gaat na een eisprong???

Zijn er behandelingen voor vrouwen waarvan het progesterongehalte te laag is??

Vorige maand was mijn progesteron gehalte te laag na de eisprong.



Groetjes,



Linda

Wordt alleen gekeken naar het progesteronniveau in je bloed of worden alle hormoonwaardes onderzocht, waaronder ook van het FHS-hormoon en prolactine gehalte?

Heb je al langer dat je mensturatie onregelmatig is?



Of er een behandeling voor is, is erg afhankelijk hoe de andere hormoonwaardes in je bloed zijn.

Er wordt alleen het progesterongehalte gemeten.



De vorige keer was mijn progesteronwaarde 0,5 na de eisprong ( zeer late eisprong )

Linda,



Bij mijn eerste zwangerschap had ik geen eisprong. Ben aan de Clomid gegaan, dat regelt of bevordert een eisprong. Tijdens die behandelingen moest ik elke maand progesteron laten prikken. Pas als de waarde boven 20 komt, heb je een eisprong gehad. Dus je kunt er wel bijna zeker vanuit gaan dat je geen eisprong hebt gehad.



Succes met verdere stappen.



Groetjes

Esther

Hoi Esther,

misschien een beetje late reactie, maar las dit nu pas. Ik vraag me af wie jou heeft vertelt dat je een eisprong hebt gehad als je progesterongehalte 20 over hoger is? Ik heb 2 maanden terug laten checken, en ik had 19.4. Mijn gyn zei dat dat prima was.

Als jouw arts dat heeft gezegt, zou ik namelijk moeten nakijken of mijn gyn wel gelijk heeft, zodoende…



groetjes Steph

Hallo Steph,



Aangezien ik ruim 1 jaar in de MMM heb gezeten en dus ook 9 kuren Clomid heb geslikt, ben ik zo’n beetje expert geworden op dit gebied. Maar de gyn heeft mij toen gezegd dat die waarde zo hoog moest zijn.



Misschien maakt het wel uit waarom je aan de Clomid moet. Ik had namelijk helemaal GEEN eisprong en de Clomid zorgde ervoor dat ik die wel kreeg. En aangezien jouw waarde, 19,4, bijna 20 is, zou jouw gyn wel gelijk kunnen hebben. Maar misschien is navraag toch wel verstandig?! Laat je het dan weten wat jouw gyn heeft gezegd, ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral omdat we vanaf januari 2006 voor een 2e gaan en vermoedelijk weer die MMM in moeten.



Groetjes

Esther

Hoi Esther



Ik kom net van mijn gyn vandaan. Om eerlijk te zijn heb ik het niet meer over die waarde gehad, want wat bleek, ik heb deze maand ook geen eisprong gehad. :shock: Hij wil volgende maand afwachten om te zien of hij mij ook Clomid moet geven…

Dus wie weet was die laatste progesteronwaarde net op het randje…

Ik wens jou en je man in ieder geval veel succes en hoop voor jullie dat jullie niet weer de mmm in hoeven.



groetjes Steph