productie is gekelderd

Hallo,



Ik heb even een vraagje over tijdelijke (hoop ik) afname van de productie. De BV liep tot vorige week echt super. Eindelijk geen kloven en spruw meer en de kleine meid groeide als kool!

Nu ben ik afgelopen woensdag, precies 8 wk na de bevalling :? weer ongesteld geworden. Ik voelde dat mn borsten al wat leger waren een aantal dagen ervoor. Ook weigerde ze gister een aantal keren de borst. Ik probeer zo vaak mogelijk aan te leggen en daarnaast kolf ik (alleen dat schiet niet echt op want mn TSR doet t ook ineens niet meer zo, moet echt een kwartier erop wachten en ik kolf steeds maar zo’n 40cc).

Ben ook extra gaan wegen gister en ze was ook minder gegroeid (nog wel voldoende gelukkig)…

Is dit herkenbaar? En herstelt de productie zich als mn menstruatie weg is?(zal nog wel even duren, t neemt alleen maar toe :shock: )

En heeft iemand nog tips, naast extra aanleggen en kolven?

Alvast bedankt voor jullie meedenken… Ik heb al heel veel aan dit topic gehad :thumbup:





Groetjes Tessa

Anijsthee, en evt Fenegriek. Als het echt moet kun je ook Galanga nemen maar dat is een paardenmiddel en niet makkelijk te verkrijgen. Anijsthee is het meest makkelijkm om mee te beginnen. En daarnaast vaak aanleggen en kolven, maar dat doe je al.



En voldoende drinken natuurlijk, minimaal 2 liter water op een dag…

succes ermee in elk geval!

Dit soort middeltjes zijn niet bewezen… en ook dat drinken… tuurlijk moet je drinken maar niet meer dan normaal… je hoeft echt niet een bepaald aantal liters te drinken… Met dit soort dingen zit het vaak tussen de oren… Ik dronk ook melk met anijs… en doordat je denkt dat het werkt, werkt het vaak ook echt… maar ik weet wel dat je dus idd een dipje kunt krijgen doordat je ongesteld wordt… je melk gaat anders smaken… kolven wilt niks zeggen qua productie… je kindje drinkt altijd meer aan de borst… en ik zou idd gewoon lekker aanleggen en goed rusten… en dutje tussen de middag deed hier altijd wonderen… :thumbup:

Ik lees net mijn reactie en hoop niet dat je het verkeerd opvat groenevrouw… maar ik denk dus dat dingen die meteen werken zoals aanleggen en eventueel nakolven het belangrijkst zijn en DAARNAAST kun je idd dingen drinken/eten waarvan ze voor JOUW gevoel iets doen voor je productie… nogmaals ik heb ook anijsmelk gedronken en ik voelde me daar echt goed bij… :thumbup:

@faizaa wrote:

Dit soort middeltjes zijn niet bewezen… en ook dat drinken… tuurlijk moet je drinken maar niet meer dan normaal… je hoeft echt niet een bepaald aantal liters te drinken… Met dit soort dingen zit het vaak tussen de oren… Ik dronk ook melk met anijs… en doordat je denkt dat het werkt, werkt het vaak ook echt… maar ik weet wel dat je dus idd een dipje kunt krijgen doordat je ongesteld wordt… je melk gaat anders smaken… kolven wilt niks zeggen qua productie… je kindje drinkt altijd meer aan de borst… en ik zou idd gewoon lekker aanleggen en goed rusten… en dutje tussen de middag deed hier altijd wonderen… :thumbup:




In folder van BVN staat wel venkelthee beschreven trouwens :wink:

@Wawa wrote:

@faizaa wrote:
Dit soort middeltjes zijn niet bewezen… en ook dat drinken… tuurlijk moet je drinken maar niet meer dan normaal… je hoeft echt niet een bepaald aantal liters te drinken… Met dit soort dingen zit het vaak tussen de oren… Ik dronk ook melk met anijs… en doordat je denkt dat het werkt, werkt het vaak ook echt… maar ik weet wel dat je dus idd een dipje kunt krijgen doordat je ongesteld wordt… je melk gaat anders smaken… kolven wilt niks zeggen qua productie… je kindje drinkt altijd meer aan de borst… en ik zou idd gewoon lekker aanleggen en goed rusten… en dutje tussen de middag deed hier altijd wonderen… :thumbup:




In folder van BVN staat wel venkelthee beschreven trouwens :wink:




:mrgreen:





:thumbup:

@Wawa wrote:

In folder van BVN staat wel venkelthee beschreven trouwens :wink:


Dit is wat er in brochure 6 (Te weinig melk, juni 2005) staat:



Middeltjes



Vaak worden je allerlei huismiddeltjes aangeraden om je melkproductie te stimuleren, bijvoorbeeld donker bier of kruidenthee. De effectiviteit van zulke middelen is nooit wetenschappelijk aangetoond. Hou ook rekening met het feit dat van wat je eet of drinkt uiteindelijk sporen in je melk terechtkomen. Het beste middel om meer melk te krijgen is het (vaker) drinken van je baby.

@Yvonne Z. wrote:

@Wawa wrote:
In folder van BVN staat wel venkelthee beschreven trouwens :wink:


Dit is wat er in brochure 6 (Te weinig melk, juni 2005) staat:



Middeltjes



Vaak worden je allerlei huismiddeltjes aangeraden om je melkproductie te stimuleren, bijvoorbeeld donker bier of kruidenthee. De effectiviteit van zulke middelen is nooit wetenschappelijk aangetoond. Hou ook rekening met het feit dat van wat je eet of drinkt uiteindelijk sporen in je melk terechtkomen. Het beste middel om meer melk te krijgen is het (vaker) drinken van je baby.






Van donker bier is trouwens wel bewezen dat het juist de productie kan doen afnemen :silenced:

Ben er het dus helemaal mee eens… aanleggen aanleggen aanleggen…

Ik denk idd dat het tussen je oren zit voor het grootste gedeelte…máár homeopathie is ook niet bewezen en veel middeltjes werken volgens mij echt wel bij (onschuldige) klachten :shifty:

Bruin bier hier vanaf dag 1 en nooit productie tekort gehad 8)

Ik heb ook borstvoedingsthee gedronken,heerlijk ook met venkel,anijs,kamille enzo…

Ik denk idd dat sowieso het goed voeden op verzoek eigelijk het enige is wat écht werkt!!

Veel aanleggen!!

Enuh Fai…goed drinken is echt wél belangrijk…ook als je geen bv geeft maar echt wel ook juist als je bv geeft…je lijf kan wel wat extra vocht gebruiken hoor…

Sowieso is 2 liter op de dag echt wel goed voor je!!



Je menstruatie is vaak van invloed heb ik gehoord…vervelend…

Ik kan er niet over mee praten ik ben nog steeds niet ongesteld…maar heb van meerdere mama’s begrepen dat de smaak veranderd en je echt met je beeb samen moet werken en door moet zetten en dat het dan daarna wel weer opgepikt wordt…

Succes meis!! :hug:

@renzosmam wrote:

Ik denk idd dat het tussen je oren zit voor het grootste gedeelte…máár homeopathie is ook niet bewezen en veel middeltjes werken volgens mij echt wel bij (onschuldige) klachten :shifty:

Bruin bier hier vanaf dag 1 en nooit productie tekort gehad 8)

Ik heb ook borstvoedingsthee gedronken,heerlijk ook met venkel,anijs,kamille enzo…

Ik denk idd dat sowieso het goed voeden op verzoek eigelijk het enige is wat écht werkt!!

Veel aanleggen!!

Enuh Fai…goed drinken is echt wél belangrijk…ook als je geen bv geeft maar echt wel ook juist als je bv geeft…je lijf kan wel wat extra vocht gebruiken hoor…

Sowieso is 2 liter op de dag echt wel goed voor je!!



Je menstruatie is vaak van invloed heb ik gehoord…vervelend…

Ik kan er niet over mee praten ik ben nog steeds niet ongesteld…maar heb van meerdere mama’s begrepen dat de smaak veranderd en je echt met je beeb samen moet werken en door moet zetten en dat het dan daarna wel weer opgepikt wordt…

Succes meis!! :hug:






Klopt… maar extra drinken bijvoorbeeld is niet nodig… als je bijvoorbeeld op anderhalve liter uitkomt is dat echt wel genoeg…

Zit ook tussen de oren… ik dronk anijsmelk en dat werkte hier… maar nogmaals het is dus niet bewezen en je geest werkt dan wel samen met je lichaam…

Veel mama’s drinken bruin bier… en op dat punt waren wij het toen ook al niet eens… :mrgreen: :angel:

Bij mij loopt de productie in de week dat ik ongesteld ben ook naar beneden. Zodra hij naar beneden loop schoot ik in de stres maar nu weet ik dat het na de mensturstie weer goed komt. Gewoon doorgaan.



Groeten Mariann

Bedankt voor jullie reacties :-* :thumbup:



Ik laat haar zo vaak mogelijk drinken en ik kolf ook veel tussendoor… Productie is nog niet als vanouds, maar begint wel weer toe te nemen gelukkig! Was echt wel eventjes bezorgd of t goed zou komen… Borsten voelden niet meer vol, geen/late toeschietreflex. Dat gaat nu allemaal weer beter gelukkig!

Morgen naar CB en ben benieuwd of ze weer goed gegroeid is (heb ook vaak de gekolfde melk na gegeven, dus ik verwacht van wel hoor…)



Groetjes Tessa

@paula79 wrote:

Bedankt voor jullie reacties :-* :thumbup:



Ik laat haar zo vaak mogelijk drinken en ik kolf ook veel tussendoor… Productie is nog niet als vanouds, maar begint wel weer toe te nemen gelukkig! Was echt wel eventjes bezorgd of t goed zou komen… Borsten voelden niet meer vol, geen/late toeschietreflex. Dat gaat nu allemaal weer beter gelukkig!

Morgen naar CB en ben benieuwd of ze weer goed gegroeid is (heb ook vaak de gekolfde melk na gegeven, dus ik verwacht van wel hoor…)



Groetjes Tessa






:thumbup: om te horen…

en nog even ter geruststelling… slappe borsten wilt niks zeggen over hoeveel melk er in zit… op een gegeven moment gaan je borsten zich aanpassen naar de melkbehoefte van je kind… dus de stuwing neemt af… eigenlijk juist heel fijn… maar daardoor zou je kunnen denken dat er niks meer/weinig inzit… is dus niet zo… en ook het niet voelen van een toeschietreflex hoeft niet altijd wat te betekenen… ik ken meiden hier op het forum die nog nooit een TSR hebben gehad/gevoeld en die lang gevoed hebben… :angel:

veel succes morgen… :thumbup:

@GroeneVrouw wrote:

Anijsthee, en evt Fenegriek. Als het echt moet kun je ook Galanga nemen maar dat is een paardenmiddel en niet makkelijk te verkrijgen. Anijsthee is het meest makkelijkm om mee te beginnen. En daarnaast vaak aanleggen en kolven, maar dat doe je al.



En voldoende drinken natuurlijk, minimaal 2 liter water op een dag…

succes ermee in elk geval!




Galanga is een Thais kruid, ook wel Laos wortel genoemd. Misschien dat het te verkrijgen is in een Aziatische kook winkel?

@Yvonne Z. wrote:

@Wawa wrote:
In folder van BVN staat wel venkelthee beschreven trouwens :wink:


Dit is wat er in brochure 6 (Te weinig melk, juni 2005) staat:



Middeltjes



Vaak worden je allerlei huismiddeltjes aangeraden om je melkproductie te stimuleren, bijvoorbeeld donker bier of kruidenthee. De effectiviteit van zulke middelen is nooit wetenschappelijk aangetoond. Hou ook rekening met het feit dat van wat je eet of drinkt uiteindelijk sporen in je melk terechtkomen. Het beste middel om meer melk te krijgen is het (vaker) drinken van je baby.




Ik had in die van Te veel melk gekeken :wink: . Eén na laatste pagina uit mijn hoofd. :wink: