problemen om zwanger te worden na keizersnede?

Hallo,

Vorige jaar 10 juni 2008 is onze zoon geboren via keizersnede vanwege een stuitligging. Sinds dat hij 4 maanden was ofzo doen we het zonder voorbehoedsmiddel. Tot op vandaag ben ik nog niet zwanger. Het is nu dus ruim een jaar geleden. Ik heb borstvoeding gegeven tot en met 10 maanden en dat schijnt ook een anticonceptica te zijn. Maar ik hoor ook veel gevallen waarbij vrouwen toch zwanger worden tijdens borstvoedingsperiode. Ongeveer 4 maanden terug heb ik zo’n ovulatietest gebruikt voor 1 maand en daarin had ik geen enkele positieve dagen.

Ik ben nu heel bang dat de keizersnede meer kapot heeft gemaakt dan eigenlijk de bedoeling was. Overigens ben ik wel weer sinds een half jaar ongesteld en redelijk regelmatig (schommelt tussen de 25 en 30 dagen). Wel is de ongesteldheid veel heftiger dan vroeger: veel pijnlijker en veel meer bloeding.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groetjes

als ik het goed heb begrepen zijn jullie nu 8 maanden bezing voor de tweede, en ben je sinds 3 maanden met de BV gestopt???

Dat je geen ovulatie had 4 maanden geleden, kan zijn omdat je toen nog BV gaf.

Hier met BV is het niet gelukt zwanger te raken (had geen keizerssnede), sowieso duurde het voor de tweede wat langer, maar toen ik 4 maanden was gestopt ben ik zwanger geraakt. (en dat is echt al erg vlot)

Dat de keizersnede meer kapot heeft gemaakt dan de bedoeling is kan ik me niet voorstellen, dat behelst echt een ander gebied.

Ik snap dat je je vanalles in je hood gaat halen, maar probeer het de tijd te geven…

succes!

Hoi Fietje,

Dus 4 maanden na de BV was je weer zwanger? Zou dan het door de BV komen dat je niet meteen weer zwanger werd?

Vorige keer duurde het bij mij ook 4 maanden nadat ik met de pil gestopt was, dus ook redelijk vlot. Daarom vind ik het zo gek dat het nu “zo lang” duurt. Maar misschien moet ik inderdaad rekenen vanaf dat ik gestopt ben met BV geven in plaats van dat de keizersnede heeft plaatsgevonden.

Helaas heb ik niet de vruchtbaarheid van mijn zus, zij werd na drie maanden na de geboorte van nr 1 weer zwanger terwijl ze ook BV gaf. Misschien is daardoor mijn referentie kader wat scheef.

Dus je acht de kans niet aanwezig dat het door de KZ komt? Ik heb verder ook geen last gehad van de KZ, er waren geen complicaties ofzo. Maar ja ik kan niet binnen in kijken :slight_smile:

die kans lijkt me inderdaad erg klein.

Ik was ook wel een beetje verbaasd dat het bij nr twee niet zo vlot ging :oops: :oops: :oops: (is eigenlijk best vlot gegaan)

wat bij nr 1 was het in maand 1 al raak!

Maar ik snap je ongeduld… succes hoor!

Hoi hoi,

Je hebt gelijk! Ik moet niet te ongeduldig zijn. Vanmorgen heb ik een test gedaan en deze was positief! Nu hopen dat alles goed gaat, het is natuurlijk nog zo pril.

gefeliciteerd!!