Ik heb een Canon Pixma kleurprinter en sinds kort problemen met het printen in kleur.
Als ik print dan is de afdruk in totaal andere kleuren dan ik op mijn scherm zie.
Wie kan mij helpen?? Weet iemand hoe dit kan komen?
Ik heb vanavond precies hetzelfde. Alles is rood… en een nieuwe cartridge erin helpt niet… Echt zo irritant. :twisted: Helaas ik kan je niet helpen, maar ken het probleem.
Is de printer wel goed gekalibreerd?
en op welke manier print je precies af, en dus ook met welk programma?
Canon levert zelf wat eigen programma’s bij voor afdrukken van websites en foto’s enzo…
Ik ben echt een leek wat printers betreft maar dacht ook aan kalibreren. Heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen en de handleiding is natuurlijk nergens te vinden.
Ben al druk online naar een handleiding aan het zoeken om te kijken of dit erin staat.
Kan het dan zomaar dat de printer ‘opeens’ zijn eigen weg gaat leiden wat kleuren betreft?
als je naar ‘start’ gaat, en dan ‘printers en faxapparaten’ dan kun je je printer zien staan
(wel even aanzetten)
dan rechtermuisknop op de printer, en “eigenschappen”
en voila, je zit inhet printermenu
en daar heb je opties voor schoonmaken, calibreren en uitlijnen…
Hoi DannySan,
Dank je wel voor je snelle antwoorden!
Ik was al in de eigenschappen geweest en heb al van alles gereinigd maar kalibreren dat kan ik dus nog niet vinden…ik zoek nog even door.
kan ook zijn dat dan weer geen kalibreren is maar eehm… noem maar iets anders van die termen die printerfabrikanten graag gebruiken zodat niemand het snapt
uitlijnen
initialiseren
kleuren instellen
of zoiets
uitlijnen, schoonmaken, alle mogelijkheden gehad en nog wil het niet lukken.
Ik geef het op, in ieder geval voor vandaag…
Bedankt voor je hulp!
Probleem was het blauwe inktpatroon. Deze gaf geen inkt. Na vervanging werkt het weer super!!