problemen met inslapen

Devano huilt iedere avond zo ongeveer een uur tot anderhalf uur voor hij eindelijk in slaap valt.



Iedere dag krijgt hij zijn pyama aan dan een fles en dan gaat hij naar bedje.

En dan begint het huilen/schreeuwen. echt overstuur.



Als ik hem eruit haal valt hij tegen me op in slaap maar dat wil ik natuurlijk niet iedere dag doen en hem aanwennen.

Nu ga ik om de paar minuten naar hem toe leg hem weer neer en aai hem even over zijn hoofd maar dit helpt gewoon niet.

Hij blijft echt schreeuwen en raakt helemaal overstuur.

Is helemaal bezweet en geeft soms zelfs over ervan.



Heb ook wel eens geprobeerd een boekje te lezen eerst en ik heb zijn kamertje donkerder gemaakt.



Ik weet het gewoon niet meer.

Ik woon gelijk vloers en kan er gewoon niet meer tegen.

Zijn zus kan niet slapen omdat ze Devano de hele tijd hoort krijsen.



Iemand tips ???

Je kan doen wat wij deden en nu ook doen: ritme aanhouden, eventueel een stoel in zijn kamertje zetten, dan hem in bed leggen, laten huilen. 10 min later terug komen, hem troosten (hier was het soms noodzakelijk hem op te tillen, en een beetje water geven), terug in bed leggen, jij op de stoel (of blijven staan), en hem over zijn rug wrijven. (Tot hij met zijn ogen gaat rollen, of in slaap valt.) Dit kan je later steeds korter maken tot hij zelfstandig in slaap valt na 10 min (opf helemaal niet) huilen.





Sinds 2 weken zijn we hier achter.Sinds hij 4 maanden was, tot 2 weken terug gewiegd te hebben, laten huilen, overstuur, heen en weer lopen enzovoorts. (dit zelfs overdag).

Dit deed het kdv 1x, normaal waren we 3 kwartier tot anderhalf uur bezig, op het kdv hebben ze hele tijd over zijn wangentje gewreven en viel na 15 min in slaap, soms duurt het nu 5 min (ipv die lange tijd), soms duurt het 20 min. Maar hij blijft in bed. Door het wiegen, en terug in bed leggen werd hij wakker van het matras, hoe diep we hem ook weg legden. (qua slapen).



Na 2 weken zien we verandering, het duurt steeds korter, van 20 naar 15, van 15 naar 12 en nu naar 5 minuten) Zijn huilen word korter, en zelfs vandaag helemaal niet gehoord en niet bij hem geweest!

Hier vergelijkbare situatie hoor. Alhoewel…tijdje terug hebben wij het boekje slaap kindje slaap van dr. Estivil gehaald bij de Bieb en eerlijk is eerlijk het helpt. Je kunt het altijd proberen. Ik vond het ook altijd zielig als Stijn dan weer helemaal overstuur was, maar het zijn manieren van die kleine draakjes om je te raken echt bizar. Toen ik wat zelfverzekerder te werk ging en hem wat minder ging betuttelen leek het iets beter te gaan. Maar ook hier zijn we er nog niet hoor. Vakantie komt nu tussendoor dus zal mij benieuwen of zijn ritme daar weer helemaal door om zeep geholpen wordt.



Succes ermee :hug:

Het probleem is ik heb het bij mijn dochter ook gehad die heb ik 2 avonden om de paar minuten trug gelegd en niks gezegd en het was over.



Maar bij Devano nu al een paar weken en het helpt niet.

Ik wil hem niet uit bed halen weiger dat nu dus ook want anders leert hij het nooit dan heeft hij zijn zin.

Maar doordat ik nu gelijksvloers woon hoor ik hem heel goed en kan ik er veel slechter tegen…



Mijn moeder zegt dan miss is hij niet moe…

Mijn broer had dat vroeger ook die sliep niet omdat hij zijn energie niet kwijt kon.

En dan ga ik twijfelen of dat het miss is.

Maar heb ook geen zin :oops: om tot half 10 sávonds een kind te hebben rondlopen…

Wil zelf ook nog wel wat tijd voor mezelf hebben

Devano slaapt gaat tussen 10.00 en 11.30 weer naar bed en slaapt dan ongeveer 2 uurtjes daarna gaat hij niet meer naar bed.S’morgens is hij om 6.45 wakker. En gaat dus vaak pas rond 21.00 21.30 echt slapen…



Devano is 4 dagen op de opvang tot 16.30 en daar is hij heel actief ze hebben een ballebak en heel veel speelgoed en heel veel kindjes. Dus daar vermaakt hij zich wel.Ze spelen ook veel buiten als het goed weer is.



Helaas is echt wandelen erg moeilijk hij wil niet aan de hand lopen dan gaat hij zitten en loslopen dan gaat hij de andere kant op vind het ook totaal geen probleem als ik de hoek om ben en hij ziet me niet meer ofzo meneer loopt gewoon weg/de andere kant op. hij rent nooit vooruit maar altijd de andere kant op.



Maar ja eigenlijk is hij overal altijd erg actief hij rent de hele dag rond gooit en rijd met vanalles soms is hi zo gek dat hij rondjes om zijn as gaat draaien en dan lachen als hij duizelig is :think:

Helaas is hij wat klein anders had hij op een driewieler gekunt ofzo maar daar is hij nog veel te klein voor.

Hij heeft wel 2 loop auto’s en dat vind hij geweldig net als de step…

Hier ook zo’n “maf” kindje dat rondjes om zijn as draait tot hij er bijna bij neervalt. En ook hier wordt amper omgekeken als wij de andere kant op gaan :mrgreen: . Zal misschien toch karaktertje zijn. Hier presteerde mannetje het om eergister tot 23 uur wakker te blijven, maar ja toen had hij ook 2 slaapjes gedaan overdag en dat doet hij anders nooit.



Blijft wel lastig hoor dat slapen van die kleintjes ;-). Hier klinkt het ook heeeel dichtbij die babyfoon en dat terwijl hij heel hoog boven ligt te slapen, dus eigenlijk vergelijkbaar. Succes meis :hug:

Leg jij hem altijd in bed of doet zijn papa dat misschien ook wel eens? Bij ons is het zo dat ik onze kleine vent niet in bed hoef te leggen, dan is het een groot drama. Mijn lief daarentegen kan hem gewoon wakker wegleggen en weglopen (wel na het korte ritueeltje dat we hebben). Is dat geen idee?

@negentientweeëntachtig wrote:

Leg jij hem altijd in bed of doet zijn papa dat misschien ook wel eens? Bij ons is het zo dat ik onze kleine vent niet in bed hoef te leggen, dan is het een groot drama. Mijn lief daarentegen kan hem gewoon wakker wegleggen en weglopen (wel na het korte ritueeltje dat we hebben). Is dat geen idee?




Ik ben alleen dus dat is geen optie

Negetien, ik kan/kon Riley ook niet wegleggen, vervelend is het hé?



Char, moeilijk, dat je hem niet uit bed wilt halen kan ik inkomen, hier wil ik het ook niet meer hebben.

Charity: O sorry, dat wist ik niet. Nee, dan moet het op een andere manier.



Sweet-Love, ja best onhandig, maar gelukkig is mijn lief het merendeel van de dagen thuis. En op de dagen dat hij er niet is 's avonds neem ik de kleine bij me, ik geef nog borstvoeding, dus dan laat ik hem zo in slaap vallen en dan kan ik hem wel slapend wegleggen. Maar dat wil ik niet als ‘standaard’ invoeren zeg maar.

wat als je hem eerst even lekker in een badje laat spelen…worden de meeste lekker rozig van en dat zou net even het stukje kunnen zijn waardoor hij wel in slaap valt…



of wat warme melk voor het slapen gaan…met een beetje anijs ofzo

@colle wrote:

wat als je hem eerst even lekker in een badje laat spelen…worden de meeste lekker rozig van en dat zou net even het stukje kunnen zijn waardoor hij wel in slaap valt…



of wat warme melk voor het slapen gaan…met een beetje anijs ofzo




Hij krijgt een warme papfles altijd voor het slapen gaan.

badje is hier 1 grote pret haha word hij alleen maar gekker van !

Echt alles staat dan onder water :lol: En hij is door het dolle heen…

OK dan vallen die opties af… dan bedenken we wat anders…



maar dat doe ik morgen want mijn batterijtje is leeg… dus moet de laptop even ophangen aan zijn draadej :mrgreen:



hoe is hij trouwens vanavond gaan slapen???

Vanavond heeft hij een 45 min liggen krijsen.



helemaal overstuur weer…

maar als ik ging kijken lag hij wel gewoon normaal staat hij dan rechtop in bedje.

Hoe laat gaat hij naar bed? misschien is zo moe dat hij niet meer kan slapen (heeft Ivan namelijk ook)



Misschien dan half uur eerder op bed doen?

Hij gaat eigenlijk om 7 uur op bed maar huilt dan dus vaak tot 9 uur dus lijkt me niet dat hij te moe is.

Hij gaat nu standaard s morgens tussen 10 en 11 al zijn slaapje doen.

s avonds is hij hierdoor wel erg rebels en lastig maar hij slaapt wel in ongeveer een 15 min.



als hij ook maar een uur later zijn slaapje gaat doen huilt hij een uur voor hij s avonds gaat slapen.

hier is het weer van voor af aan begonnen.



hij wil alleen maar inslapen op mijn borst en anders ligt hij alleen maar te krijsen in bedje.



ik word echt gefrustreerd ervan en dat merkt hij natuurlijk.

Maar ik heb er ook genoeg van om steeds maar een uur met hem te moeten gaan liggen zodat hij slaapt en hij eindelijk naar bed kan…



:frowning:

Hier exact hetzelfde probleem.

Alleen maar in slaap willen vallen terwijl ik naast hem lig.



Nu heeft hij wel 2 keer in het ziekenhuis gelegen en zijn we 2 weken op vakantie geweest, waar hij overigens absoluut niet in het campingbedje wilde slapen maar wel op een 1-persoons bed.



Dus mijn vraag is eigenlijk. Zou het voor mij helpen om een “groot” bed voor hem te kopen?

Hoe laat doet Devono een middagdutje? Hier helpt het om Lars niet te laat tdm op bed te leggen. Misschien moet je ook wat aan zijn energie-level doen. Devano is een actief mannetje. Lars heeft het ook nodig om zijn energie kwijt te raken. Wat ik nu doe is Lars om 12.30 uur naar bed. Om 14.00 uur is hij weer wakker. Dan ga ik actieve dingen met hem doen. Speeltuin, zwemmen, wandelen (en dan ook echt lopen, niet in de wandelwagen). Tegen 19.00 / 19.30 uur is Lars echt moe en valt hij als een blok in slaap.