De laatste week is mijn dochter erg onrustig vanaf een uur of 5 savonds en krijg ik haar niet in bed. Ze put zichzelf uit mer mopperen en huilen, waardoor ik haar meestal rond 22.00 pas in slaap krijg.
Het aantal voedingen is aan het oplopen. Dagen met 7-9 voedingen komen nu steeds vaker voor. Savonds leg ik haar om de uur aan. Ze drinkt dan kort of wordt zelfs boos als ik haar aanleg. Maar soms hapt ze wel gretig. Ik begrijp er niks van.
Is dit onrust door een sprongetje? Of heb ik te weinig voeding?
Overdag is het de laatste week ook lastig om haar in bed te krijgen.
Ik heb een paar keer savonds een kunstvoeding proberen te geven, maar ze weigert de fles.
Shalom
Klinkt wel heel erg als een sprongetje als je het hebt over meer vraag. Je aanbod duurt meestal wel rond een week soms zelfs 2 voor het weer op peil is. Duurt het langer dan kan het zelfs zijn dat er een tandje aan zit te komen, is het dat ook niet dan is het misschien raadzaam toch even bij je huisarts langs te gaan. Een oorsteking oid uit te sluiten.
Je hebt ook al eens geprobeerd om haar zeg maar een kwartiertje te laten ‘mopperen’ in bedje? Iets wat ik zelf heeeel erg moeilijk vond, maar wat wel nodig bleek te zijn bij zoonlief omdat hij teveel prikkels had gehad. Iets wat nog extra is tijdens sprongetjes en tandjes. :silenced:
Succes (enneuh als je 100% BV wilt blijven geven de KV zover mogelijk achterin de kast zetten ivm je eigen productie :thumbup: )
Ik kan nog niks zien/ voelen van aankomende tandjes. Oortjes heb ik wel aan gedacht, maar dan zou het toch ook op andere momenten mis moeten zijn. Vanmiddag heeft ze ruim twee uur lekker geslapen.
Vanavond vanaf half 6 is het weer lastig met haar. Na het voeden in bed. Dan is ze een poosje stil 10-20 minuten en dan zet ze het weer op een krijsen. Dan leg ik haar aan, beide kanten, wat ze accepteert, al weet ik niet goed of ze ze wel leeg drinkt. Dan weer in bed, even mopperen, een keer erheen voor haar speentje en dan wordt het weer even rustig. Zo gaat dat een tijdje door totdat ze de borst niet meer accepteert. Dan is het rondlopen tot ze rustig wordt.
Ik laat KV inderdaad liever staan. En bijvoeding geeft ik haar altijd een half uurtje na de BV in de middag. Al is dat meer voor het wennen, want ze eet er niet echt van.
Shalom
Als ze een voorraadje aan wil leggen dan zou ik verwachten dat ze dan niet snachts nog een keer voor een voeding komt.
En komt klusteren niet door te weinig voeding?
Shalom
Ben je wat drukker op het moment ofzo? Dat je 's avonds wat minder voeding hebt zodat ze lekker wil clusteren? Ik zou er gewoon aan toegeven.
Hoi,
het vele vragen om voeding kan ook komen omdat je dochter een voorraadje aan wil leggen voor de nacht. Dat noemen ze clusteren en kan erg vermoeiend zijn. Mijn jongste heeft dat ook een poos gedaan. Daarna sliep hij wel een aantal uur achter elkaar door met een volle buik.