Probleem met wehkamp netjes opgelost...

We waren ons aan het orienteren voor een nieuw fototoestel. Aangezien we nogal kieskeurig zijn op dat gebied en in korte tijd al veel toestellen hebben gehad en niet tevreden waren, hebben we gezocht op internet na wat echte fotoshops af te zijn geweest. Uiteindelijk waren we uitgekomen bij de wehkamp, 2 weken zouden we het toestel kunnen uitproberen en zien of het zou bevallen. Ons oog viel op een Canon eos 450D incl 2 lenzen. Deze was op hun site afgeprijst van 909 euro naar 549 euro. Er kwam dus ook te staan dat we 360 euro voordeel hadden. De 909 euro voor het toestel met lenzen is via internet een redelijke prijs, maar de 360euro korting maakte m erg aantrekkelijk. Dus na een paar dagen overdenken hadden we m besteld. 4 Dagen nadien kregen we telefoon van wehkamp. Ons fototoestel zou binnen een week komen ECHTER met 1 lens ipv 2, het was een fout op de site. De aanbieding heeft daarna nog 1 dag zo op internet gestaan. Gelukkig hadden we al wat printscreens gemaakt van de aanbieding, hadden we betaald en bevestiging gekregen van het bestelde en heeft mn partner net een opleiding achter de rug waardoor hij het wetboek aardig kent. We zijn er niet akkoord mee gegaan en hebben wehkamp gemaild. Incl de vermelding dat er geen discrepantie was (bv de camera stond voor 50 euro ipv 500, dan is het echt duidelijk dat het voor die prijs niet kan), en incl verwijzingen naar het wetboek en dat we binnen 2 werkdagen bericht wilden hebben. 2 Dagen later kregen we mail, excusses van wehkamp maar binnen die korte termijn konden ze nog niks nakijken en binnen 1 week zouden we meer horen (dit was dinsdag). Gister kreeg mn partner op zn werk weer telefoon van wehkamp: jullie hebben iets besteld dat niet in ons assortiment zit. Mn partner: jawel hoor. Mn partner heeft wel nog hun algemene voorwaarden van de hand gewezen aangezien deze niet boven de wet uitgaan. Hij heeft de betreffende mevrouw door de site geloodst (?). Tja, daar stond ie dan, echter nu tegen een andere prijs. Mn partner moest even wachten aan de telefoon en kreeg toen te horen dat we de Canon kit met 1 lens toegestuurd zouden krijgen volgende week en vandaag zou (en is gekomen) een 2e lens van Tamron twv 213euro (op hun site) aankomen. Helaas heeft deze geen image stabilisator, maar we moeten nog maar even zien hoe alles gaat bevallen. Toch netjes opgelost van wehkamp.

Via een andere site nog snel een SDHC kaartje besteld, dus als het toestel binnenkomt kunnen we meteen gaan testen. Toch nog een leuk kado voor mn partner, vandaag te horen gekregen dat hij het diploma behaald heeft, de opleiding heeft nut gehad. Gister was hij jarig en morgen vieren we het. Helaas nog niet met foto s van het nieuwe toestel, maar hij is onderweg :mrgreen:

Fijn dat het zo opgelost is :thumbup:

Gefeliciteerd met je partner dat hij zn diploma heeft gehaald :clap:

En nog gefeliciteerd :lol:

Misschien een tip. Ik had een bed besteld bij wehkamp. Dit was afgeprijsd van 199,00 naar 109,00. Toen ik het in het winkelmandje plaatste zag ik dat de bezorgkosten 24,95 waren. Dat vond ik wel erg veel. Dus gestopt met verder bestellen. De volgende dag werd ik gebeld door Wehkamp dat er nog een bed in mijn winkelmandje stond en dat ik de bestelling niet af had gemaakt. Ze wilde weten wat de reden was. Dus ik gezegd dat ik schrok van de bezorgkosten. Zegt de mevrouw aan de telefoon: “dan mag ik u een eenmalige aanbieding doen en kan ik het u leveren zonder bezorgkosten”. Ik heb het dus meteen laten komen. Dus als je iets met veel bezorgkosten wilt hebben, even in de winkelmandje laten staan en misschien word je ook gebeld.

@lbc wrote:

Misschien een tip. Ik had een bed besteld bij wehkamp. Dit was afgeprijsd van 199,00 naar 109,00. Toen ik het in het winkelmandje plaatste zag ik dat de bezorgkosten 24,95 waren. Dat vond ik wel erg veel. Dus gestopt met verder bestellen. De volgende dag werd ik gebeld door Wehkamp dat er nog een bed in mijn winkelmandje stond en dat ik de bestelling niet af had gemaakt. Ze wilde weten wat de reden was. Dus ik gezegd dat ik schrok van de bezorgkosten. Zegt de mevrouw aan de telefoon: “dan mag ik u een eenmalige aanbieding doen en kan ik het u leveren zonder bezorgkosten”. Ik heb het dus meteen laten komen. Dus als je iets met veel bezorgkosten wilt hebben, even in de winkelmandje laten staan en misschien word je ook gebeld.

:lol: Goede tip

De Tamron lens hebben we al binnen, nu moet deze week het toestel met nog 1 lens komen (die wellicht niet gebruikt zal worden, maar ja). Ik ben benieuwd.

Jaja, vanmiddag om 12:15uur ging de bel, en jawel het fototoestel is binnen…MAAR…ik had bezoek, dus moest wachten met spelen

Het bezoek de deur uit gekeken en foto s gaan maken. Tot nog toe lijkt het een fijn toestel te zijn. Oke we kennen nog niet alle functies, maar vooral met de Tamronlens die we erbij hebben maakt hij mooie foto s. Even een paar dagen spelen en als het goed is krijgen we over ongeveer 2-3 weken de bon voor de workshop.