probleem met slapen

Wij zitten echt met handen in het haar , het begint al bij het brood eten tussen de middag en bij het avond eten.



“niet slapen” “Nee inn niet slapen” “oef nie slapen”



Wat we ook doen boos worden, uitleggen, negeren laten brullen, Het helpt niet.



-schone luier

  • pyjama aan plus slaapzak,
  • boekje lezen
  • knuffelen en zingen
  • lampje aan

    en dan op bed en dan begint het pruillipje, niet slapen niet slapen huilen, brullen krijsen.



    We weten het gewoon echt niet meer. Lampje uit mag niet.



    soms moet ik haar wel laten huilen want ik moet er nog 2 op bed leggen. (1x in de 3 week heeft Erwin late dienst tot 23.00 )



    Iemand een gouden tip?

Herkenbaar… een fase is zo makkelijk gezegd he?

Wij hebben hem toen in ons bed laten slapen hoe (op langdurige termijn) rot oplossing dat ook was. Was het dé oplossing.

ff kijken of ik mijn topic kan vindne voor je.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100639



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=102434



Miss,. niet precies hetzelfde. Maar miss. kan je er wat uit halen.

Dankje Sweet, maar toch iets anders want als ze slaapt slaapt ze de hele nacht goed dan hoor je haar niet meer.

Het is echt het moment van naar bed gaan en gaan slapen.

Hier ook een tijdje gehad. Niet dat hij van te voren al begon te mopperen, maar oh wee dat moment dat ie in bed gelegd werd :snooty:



Ik heb gewoon een tijde bij hem op de kamer gezet, stoel naast het ledikant, over zijn hoofdje aaien, zachtjes vertellen dat het bedtijd was en dat alle kindjes gaan slapen, dat mama bij hem is etc.



Ik liet de deur dan een stukje open staan, lamp op de gang aan en als hij dan rustig was, dan zei ik dat ik bv de was ging opruimen maar dat ik gewoon boven bleef. Was uiteraard e 1e paar keer ook niet goed hoor :wink: Maar dan kwam ik gewoon even terug, even zeggen dat ik gewoon de was even ging opruimen.

Na een tijdje aanrommelen op de gang/slaapkamers was hij dan toch in slaap gevallen.



Laatst begin hij ineens rond een uur of 8 te huilen (ze gaan om 19u naar bed) en het naar boven lopen en wat heen en weer lopen op de gang was toen al goed. Ben niet eens op zijn kamer geweest!



Het is niet echt de gouden tip hoor, want soms helpt het voor geen meter :oops:

Flesje melk kan dan ook wel eens wonderen doen :shifty:

Slaapt ze 's middags nog?



Zijn er dingen op haar kamer die ze eng vindt? Rare schaduwen kan ook.

@D. wrote:

Slaapt ze 's middags nog?



Zijn er dingen op haar kamer die ze eng vindt? Rare schaduwen kan ook.




Ze slaapt 's nog. Heeft ze ook echt nodig hoor anders valt ze om van de slaap rond een uur of 16:00

Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze ook van 20:00 tot een uur of 8.00



Ik kan er niet achter komen of ze iets eng vind op haar kamer. Ze slaapt wel sinds de zomer op zolder. Als ze blijft huilen ga ik terug en troost ik haar , weer knuffelen vaak is dan ook goed.

Sinds wanneer vertoont ze dit gedrag?

@D. wrote:

Sinds wanneer vertoont ze dit gedrag?




Mijn vraag ook.



Kan het zijn dat ze het eng vind op zolder. Te ver weg bij jullie of iets dergelijks.



Maar in slaap vallen kan ook iets van angst met zich meebrengen. Misschien is daar wel iets over te googlen ofzo. Of dat het een fase is waar zoiets bij speelt. Ik kan me alle fases van de kids niet meer herinneren maar er zaten er wel een aantal fikse bij. Ook met gillen met slapen gaan enzo. Ze hebben natuurlijk een groeiend bewustzijn wat soms nieuwe dingen met zich meebrengt.

Casper huilt niet maar ik hoor wel ELKE avond; ik ben niet moe, ik kan niet slapen… :shifty: .

Klinkt gek maar heel soms helpt het om hem eerder naar bed te brengen, maar wat hier het beste werkt tot nu toe iig is een luister CD opzetten. Dus het standaard avondritueel wordt gedaan; pyama aan, tandenpoetsen, verhaaltje en een bekertje warme melk. Daarna gaat mama naar beneden (Floris ligt dan al in bed die gaat eerst dus mss ook bij jullie het omdraaien en Lynn als laatste naar bed?) en staat er een luister CD op met verhaaltjes waar hij naar kan luisteren. De regel die er voor ons bij hoort is wel; Niet spelen, Niet uit bed en hoofd op het kussen. Soms hoor ik hem een liedje zingen oid boven maar hij komt niet meer uit bed, we horen niet 500 x van boven ik kan niet slapen, ik ben niet moe. En hij huilt ook niet gelukkig.

@D. wrote:

Sinds wanneer vertoont ze dit gedrag?




ze is al vanaf geboorte een moeilijke slaper maar sinds ze boven op zolder slaapt is het drama.

@Karin1981 wrote:

@D. wrote:
Sinds wanneer vertoont ze dit gedrag?




ze is al vanaf geboorte een moeilijke slaper maar sinds ze boven op zolder slaapt is het drama.




Dan lijkt me toch dat er een verband bestaat tussen het slechte slapen en de zolder.

@D. wrote:

@Karin1981 wrote:
@D. wrote:
Sinds wanneer vertoont ze dit gedrag?




ze is al vanaf geboorte een moeilijke slaper maar sinds ze boven op zolder slaapt is het drama.




Dan lijkt me toch dat er een verband bestaat tussen het slechte slapen en de zolder.




Dat is nu helemaal duidelijk want bij opa en oma geen probleme. Nu nog achterhalen waarom ze zo verdrietig is bij ons als ze naar bed moet.

Vanavond bleef ze ook huilen, eerst gelaten , na 15 min naar haar toe gegaan knuffel gegeven, muziekje aan en toen was het goed.

Ik zou denken dat ze verdrietig is omdat ze niet graag op zolder slaapt. Misschien vindt ze dat eng, misschien is ze graag dichter bij jullie?