Zoals jullie wel weten heeft mijn dochter een Chihuahua gekregen met de kerst. Hij is nu bijna 7 maand oud en nog steeds niet zindelijk.
Ik word er knettergek van.
Vanmiddag barstte hier dus wederom de bom: ik had heel de keuken gedaan, ben net in de douche gegaan en kom beneden…
Heeft meneer tegen mn deur gepiest en ook nog een kak neergelegd!
Terwijl ze van te voren een dik half uur buiten hebben vertoefd!!
Ik word er zowaar overspannen van.
Ik heb net een woedeaanval gehad, heb nu :**: voor mn ogen, dus de migraine komt direct lekker opzetten…
Heb al 2 paracetamols genomen omdat mn vader jarig is en ik daar nog heen moet, maar anders was deze mama allang naar bed gekropen om 7 uur…
Wie weet dé tip om hem zindelijk te krijgen???
Ik zit echt met mn handen in het haar! :think:
castreren… de hond van de buren deed het ook… na de castratie… was alles over…
hoevaak word hij uitgelaten?
Hij komt genoeg buiten in elks geval, hij zou het gewoon niet meer moeten doen.
Weet je zeker dat een castratie helpt?
Vanaf hoe oud mag een hond gecastreerd worden?
hij word dus niet uitgelaten en dan zie je dit probleem dus heel veel…
de achtertuin is ook zijn plekje en het huis ook…dus als het buiten mag dan mag het binnen ook…als je de moeite zou nemen om hem/haar 3x per dag netjes uit te laten en hem de hemel in prijzen als hij tijdens de wandeling netjes poept of plast en zodra hij toch binnen gaat plassen en poepen hem gelijk aan de riem doet en hem laat weten dat het daar moet en niet in jullie tuin/huis…dan zal het kwartje snel vallen…
Hoi Claudia, mijn vriendin heeft 2 Chihuahuas en die is lid geworden van een of ander forum over Chihuahuas. Volgens mij via Hyves.
Altijd handig, misschien kunnen zij je verder helpen?
Succes.
@Rooike wrote:
Hij komt genoeg buiten in elks geval, hij zou het gewoon niet meer moeten doen.
Weet je zeker dat een castratie helpt?
Vanaf hoe oud mag een hond gecastreerd worden?
moet je contacten met de dierenarts… het heeft te maken dat hij zijn geur in huis wil hebben als zijn teratorium… hadden zij teminste.
hij was negen maand, en was heel dominant naar andere honden toe.
Wordt hij niet uitgelaten dan?
Ga je niet een stuk met hem wandelen zodat hij zijn behoefte ergens kan doen? Dat hoort er toch wel bij als je een hond aanschaft/neemt/krijgt.
Zo’n beestej wil wel naar buiten en bewegen en dingen zien, ruiken etc.
Als hij altijd achterthuis poept lijkt het me idd logisch, dat hij het ook in huis doet.
vanaf het prille begin heel veel met zindelijkheid bezig zijn, als ze nog maar heel klein zijn moet je er al mee beginnen, en in het begin ga je dan elke uur wel naar buiten, er gaat heel veel tijd inzitten een hond zindelijk te krijgen, dat wordt ie niet vanzelf…de tussentijden zullen al snel langer worden omdat ie het gaat snappen…
http://www.dogweb.nl/gedrag/zindelijk.html
http://home.wanadoo.nl/janssen-oidtmann/Pups%20zindelijk%20maken.htm
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9/page1/zindelijkheid.html
Hij moet inderdaad gewoon echt UITGELATEN worden, dus een wandelingetje maken.
Je begint gewoon met elk uur of half uur en dat bouw je dan steeds verder uit!
Alle begin is moeilijk, maar je komt er wel hoor!
Lekker kort door de bocht, om te zeggen dat hond UITGELATEN moet worden… :roll:
Wij hadden ook een hond, en die werd 5x per dag uitgelaten, deed dan ook keurig zijn behoefte en deed het binnen ook…
Tot hij gecastreerd werd…
Als een hond niet wordt uitgelaten zal hij nooit het verschil leren tussen wat binnen en buiten is in onze ogen. Jullie tuin is voor hem hetzelfde als de woonkamer, dus doet hij het overal. Een hond dient beweging te hebben, uitgelaten te worden, een goede opvoeding te krijgen. Net als met kinderen moet je honden ook opvoeden en neem je die niet zomaar in huis en kan je niet verwachten dat ze zomaar alles snappen. Begin ook eens met bv een super klein hondenkoekje (0.5 bij een 0.5 cm) te belonen als hij buiten (niet op de tuin, maar bij een wandeling) plast of poept. (Een beloning hoeft niet iets lekkers te zijn, het kan ook een lekkere knuffel zijn, even lekker spelen met zn favo speeltje en noem maar op).
Veel succes
Haai,
Uhm 3 honden groot gebracht
Toen hij zij pup was kan je het met een krant doen! Poept of plast hij dan de krant meer richting de deur! Vervolgens de krant buiten en daarna helemaal over op wandelen. Maa hoeftn iet moeilijk te zijn. Eerts uitlaten wanneer je ziet dat hij gaat draaien. En koekjes zijn beloning al shij wat buiten heeft gedaan! Als hij door heeft dat buiten moet je jij je rondes voor het uitlaten met regelmaat doet komt helemaal goed, een tuindeur open zetten eeft geenzin hoor Hij moet eccht bewegen en outside your home en garden zijn!
Succes !
Veertje
kort door de bocht? Een hond Behoort uitgelaten te worden!!! Daar is geen discussie over mogelijk.
Schrale troost, onze jack was ook een trage. Hij was zindelijk met 9 maanden. En hij werd UITERAARD uitgelaten.
@merel33 wrote:
hij word dus niet uitgelaten en dan zie je dit probleem dus heel veel…
de achtertuin is ook zijn plekje en het huis ook…dus als het buiten mag dan mag het binnen ook…als je de moeite zou nemen om hem/haar 3x per dag netjes uit te laten en hem de hemel in prijzen als hij tijdens de wandeling netjes poept of plast en zodra hij toch binnen gaat plassen en poepen hem gelijk aan de riem doet en hem laat weten dat het daar moet en niet in jullie tuin/huis…dan zal het kwartje snel vallen…
En waar lees je dat wij hem niet uitlaten? :?
Dus wij nemen die moeite niet? Vreemd toch dan, want
mijn dochter laat hem steevast 4x op een dag in het park lopen…
Plus daarbij, heb ik een plaats van 25 meter lang en 4,5 meter breed waar hij prima kan rennen, dus zoals ik al zei: hij komt GENOEG buiten dus dat is het probleem niet…
@Frischling: en waarom is het “logisch” dat als een hond achter het huis (op plaats) poept dat hij het ook in huis doet???
(ik zie hier de logica eigelijk niet van, maar dat zal wel aan mij liggen denk…)
Buiten is buiten, of het nou 4x per dag in het park is én ik weet nie hoeveel keer ook nog es achter op de plaats :think:
Bedankt allemaal voor het antwoord, ik ga de DA bellen over de castratie en ik schaf een bench aan.
En ik zit inmiddels op het chihuahua forum!
Bedankt!
@Rooike wrote:
@Frischling: en waarom is het “logisch” dat als een hond achter het huis (op plaats) poept dat hij het ook in huis doet???
(ik zie hier de logica eigelijk niet van, maar dat zal wel aan mij liggen denk…)
Buiten is buiten, of het nou 4x per dag in het park is én ik weet nie hoeveel keer ook nog es achter op de plaats :think:
nou... volgens mij is het ook niet logisch.. maar "honds"... Een hond heeft niet zoiets van "tuin is buiten"... binnen is zijn territorium en buiten ook.... Daarom is het voor hem ws. hetzelfde.
Nou, het park is zowat ook zijn terratorium aangezien hij elke boom heeft gehad tijdens zijn uitjes! :mrgreen:
@Rooike wrote:
Nou, het park is zowat ook zijn terratorium aangezien hij elke boom heeft gehad tijdens zijn uitjes! :mrgreen:
't is gewoon een verwend beest… bench inderdaad… iedere keer als jij de kamer uit gaat… hij de bench in…
dan denk je … ach… klein hondje… kleine poepjes… MAAR POEP IS POEP!!! en hondepoep is :sick: hoe klein ook!!!
(grrrrrrrr… hier komt de ware hondenliefhebber in mij naar boven :liar: )
Hier is joep bijna zindelijk, maar hij plast en poept ook wel in zijn bench hoor dus op dit de perfecte oplossing is. Wij laten hem ook echt altijd goed uit, maar dan nog kan hij wel eens in zijn blijdschap gaan plassen. Ach het is heel vervelend maar een doek erover, ff een natte dweil en het is weer netjes.
rooike… nogmaals! ik zou evenbellen met de dierenarts! kijken wat hij/ zij zegt op jou probleem! ik vind het verdacht veel llijken op het hondje van de buren!
dan komt het vast wel goed! :hug: