Hallo,
Zijn er hier mensen op het forum die problemen hebben gehad met hun babie mbt het drinken? Ik zit op dit moment in een diep dal wat betreft de voeding van Britt.
Ik zoek ervaringen van mensen waarbij de babie écht weinig dronk (dus niet een beetje minder dan het gemiddelde, maar echt de helft minder ofzo.
Britt is nu bijna 5 maanden oud, weegt iets meer als 5 kilo en ze drinkt op het moment maar zo een 400 cc per dag. Overdag vaan maar 20 cc en dan begint het drama. Gillen, krijsen en niet meer drinken. In de avond en de nacht drinkt ze dan in ene 100 cc, zonder problemen.
Er zijn een aantal factoren die meespelen.
Britt heeft een ziekte waardoor ze pijn heeft. Op dit moment krijgt ze de max. hoeveelheid paracetamol en ibuprofen wat ze mag krijgen (om en om, om de 4 uur). Dit is voorgeschreven vanuit het ziekenhuis. Door de pijn zal ze wellicht slechter drinken. Voor deze pijn dronk ze meer, maar ook gepaard met gillen en de fles uit onze handen slaan.
Voedingsallergie? Soms vragen we het ons af, maar er zijn ook periodes dat ze normaal drinkt. In de nacht gilt ze bijvoorbeeld dus niet, maar drinkt ze in één keer de fles leeg. Als ze allergie heeft, dan zou ze de nacht dus ook problemen moeten hebben, of is dat een denkfout van mij?
Wat hebben de mensen gedaan met slechte drinkers?
Ik heb nu nutrilon, frisio, pepti, en ingevroren moedermelk (ook gemixt) geprobeerd, problemen blijven bestaan. Hebben jullie nog een optie?
Allergie zou goed kunnen hoor.
Fenna is allergisch voor koemelkeiwit, kippenei en sojaeiwit en het resultaat was moeilijk drinken, borstweigeren en huilen huilen huilen, vooral 's middags en 's avonds. 's Nachts sliep ze er grotendeels doorheen of ze was zo moe van het huilen dat ze toch wel sliep.
Ingevroren moedermeld kan ook sporen bevatten, als je in die periode melkproducten/ei/soja hebt gegeten zit het ook in de moedermelk.
Wat je zou kunnen proberen is flexical, dit is een melk waarin de eiwitten al grotendeels zijn afgebroken, maar ik zou eerst even met het CB overleggen daarover.
Hoe ben jij er achter gekomen?
Ik heb morgen weer een telefonisch consult met de kinderarts.
Ik zal het eens voorleggen.
Hier ook een erg slechte drinker gehad en nog niet helemaal optimaal.
Siënne heeft ook zo rond de 4á5 maand heel erg slecht gedronken. Ik werd er radeloos van. Ik heb werkelijk van alles geprobeert. Iedere keer als zij haar flesje kreeg dan was het inderdaad krijsen naa een aantal cc en daarna gewoon de fles weigeren. Ik heb andere flesjes, spenen voeding enz. geprobeert. Niets bleek te helpen. Ik heb trouwens alleen de eerste 3 weken borstvoeding gegeven. Siënne is 4 weken te vroeg geboren en voor haar koste het te veel moeite om uit de borst te drinken.
Uiteindelijk ben ik bij Nutrilon hypoallergene voeding terecht gekomen en doe er wat nutriton door zodat de voeding wat dikker is. Anders wil zij het niet drinken :shock: . Daarna ging het langzaam bij beetje beter. Wat het nu uiteindelijk is geweest :think: :roll: . Geen idee! Sprongetje, darmkrampjes.
Ik kan je helaas geen juiste advies geven daardoor, maar wilde toch even mijn verhaal opschrijven voor jou. Misschien dat je er toch nog wat aan hebt.
Veel succes! Ik hoop dat je kleintje snel weer beter gaat drinken.
Marg, ik kwam erachter omdat Fenna slecht dronk aan de borst, veel losliet, klakte met het drinken (luchthappen) en de LK had hier zelf ervaring mee, zij heeft ook allergische kinderen. Toen ben ik op een streng dieet gegaan op eigen houtje, waardoor het met 3 dagen beter werd. Daarna heb ik geprovoceerd door zelf een bakje yoghurt te eten en die avond zat ik weer met een gillend kind.
Omdat je kunstvoeding geeft gaat dit voor jou niet op, maar je zou het kunnen proberen met een hypoallergene voeding (informeer via het CB naar een dietiste voor Britt). En dan zou je snel verbetering moeten merken als dat het is.
Hier ook een slechte drinker nou jah dat was ze tot 7 maanden. Yeline wou haast niet en dronk altijd het minimum of minder. pas toen ze 7 maanden was is ze beter gaan eten en nu sinds 1,5 maand groeit ze als kool (ze is nu 8630 gram)
Misschien is het niet helpend, maar heb je al verschillende flessen en spenen geprobeerd? Misschien komt het te langzaam of te snel …??
Hoi,
flessen en spenen: ik kan een hele winkel beginnen! Britt drinkt alleen uit de dental spenen, grote maat drinkgat. Andere spenen hoef ik niet te proberen (ik blijf het af en toe proberen). Ook verschillende type flessen heb ik geprobeerd, maar daar heb ik nu mijn weg in gevonden.
(Die kleine flesjes van Medela zijn het fijnste want daar kan je in knijpen!). En de borst? Daar ging ze van kokhalzen. Als ik doorzette, (ze hapte wel) dan kreeg ik soms de hele voeding die ze gedronken had over mij heen. Ze kokhalste ook met de fles, maar veel minder heftig. Dat kokhalzen is nu over met de fles (en de borst kan ik niet meer proberen).
Ik heb een tijdje pepti gegeven, maar ook hierbij bleef Britt huilen, ik heb een hypoallergene voeding gegeven die nog veel meer/ verder verteerde eiwitten bevat, maar die melk drinkt ze niet eens. 1 slok en daarna is het hoofd wegdraaien en niet meer drinken. Als ik dan weer de normale voeding gaf, dronk ze wel wat. Dus misschien is het een smaak kwestie?
Ik heb ook nutriton geprobeerd, dit beviel goed, maar het lag te zwaar in de maag. Hiermee kotste ze met één grote boog haar voeding uit. Er ging dus wel wat in, maar het bleef er niet in.
heeft ze niks aan haar slokdarm dan??
want dat boogspugen lijkt me niet echt de bedoeling :think:
ik heb verder geen tips maar wil je wel sterkte wensen…
maar al die pijstilling kan misschien haar ook de honger laten vergaan…als ik me niet lekker voel en pijn heb eet en drink ik ook bijna niks :shifty:
Ik kan me herineren dat lente ook zo rond 4-5 maanden een tijdje heel slecht dronk. Idd echt nog niet de helft van normaal… ik maakte me doodongerust. Ze heeft er niet bij gespuugd… dus daar weet ik niets van.
Mss moet je toch eens langs het cb oid…
Sterkte!
Hoi,
het boogspugen (projectielbraken) is als we er johannesbroodpitmeel bij deden. Zonder braakt ze niet op nauwelijks hoor!
het CB weet onze probemen maar kunnen ons niet helpen!
@marg248 wrote:
het CB weet onze probemen maar kunnen ons niet helpen!
sorry hoor maar :wall:
Je hebt er ook geen ruk aan he…
Misschien toch een tip om eens goed naar de ha of ka te gaan en gewoon een oplossing eist…Of iig gewoon veel aandacht voor het probleem…
Tja, een oplossing eisen is moeilijk, want dat kunnen ze niet geven.
In de afgelopen dagen het internet afgespeurd en ik ben terecht gekomen in de medische database van enkele ziekenhuizen/ instituten in amerika en canada. Daar heb ik meer informatie kunnen vinden over haar ziekte. Wat blijkt: het opkomen van de ziekte gaat o.a. gepaard met anorexia. Dus eten weigeren.
Op zit moment zit ze om de 4 uur op een pijnstiller. om en om diclofenac en paracetamol. Dit blijkt goed te werken. Ze beweegt al meer en normaler met haar lichaam. Ook heb ik rijstebloem gekocht. Voor mijn gevoel iets te vroeg, ik wlde graag langer alleen melk geven omdat da beter is ivm allergie. (er is geen verhood risico hoor). Maar dit schijnt ze lekker te vinden. We doen nu een fles van 150 cc met 5 scheppen kv en 1,5 lepel rijstebloem (met vanille smaak). Ze heeft dit zowaar opgedronken! (Is heel wat anders dan een week geleden want doen dronk ze zo een 40 cc per keer). We gaan hopelijk dus de goede kant op.
Hoi,
Firyel heeft dat ook gehad. Tot een week of 5 dronk ze elke dag wat meer (ze was dysmatuur, dus had een strak voedingsschema) en ging haar fles achter elkaar leeg. Vanaf toen tot ze ca. 4,5 maand was is ze steeds op ca. 90 cc blijven steken en dat met veel moeite. Bij haar was het ook steeds halverwegen de fles gillen en brullen. W.s. krampjes. We hadden ook alles al geprobeerd. Verschillende voedingen, spenen, flessen, homeopatische druppels, venkelthee enz. niks hielp. Uiteindelijk zijn we met haar naar een ostheopaat gegaan. Meteen na de eerste behandeling ging ze van 90 cc naar 150 cc. Na een paar dagen begon de ellende weer, maar we hebben doorgezet. Sinds ze 5 maanden was, zit ze op ca. 220 cc en dat ging tot een week of twee terug echt achter elkaar naar binnen. Nu zit ze w.s. weer in een ontwikkelingsfase, want nu drinkt ze weer maar met moeite gemiddeld 100 cc per keer. Gelukkig krijgt ze nu ook vast voedsel en dat gaat er wel achter elkaar in.
Ik weet echt hoe je je voelt hoor, al die frustratie en wanhoop :? Ik wnes je veel succes en hoop dat het nu snel beter gaat.
Groetjes,
Toensie
De laatste dagen gaat het wat beter. We hebben al iets minder medicatie tegen de pijn, en ondanks dat blijkt ze dus goed drinken.
Ze weegt nu rond de 5,5 kilo en ze drinkt rond de 650 cc. Dat is nog niet helmaal zoals de richtlijnen aangeven, maar dat geeft niet. Het zijn immers maar richtlijnen. Ze drinkt wel met veel zuigkracht! Heerlijk, voor het eerst sinds ze er is, zie ik haar genieten van het drinken. Arm hummeltje, als ze eens konden praten!
Bedankt voor alle steun.
Goedemiddag,
Hier ook een slechte drinker. Het lijkt wel of mijn dochter het ook helemaal niet lekker vind. Lijkt er zelden van te genieten.
Drinkt rond de 800-900 cc maar met heel heel veel doorzettingsvermogen en geduld van ons.
Soms doet mijn dochterje er wel een uur over.
Hapjes vind ze ook niet lekker en nutrix krijgt ze poepproblemen van.
Mij dochter weegt nu 6759 gram, ze zit aardig op de middenlijn.
Ik kan met je meevoelen en weet dat het soms best moeilijk is.
Soms zelfs super frustrerend.
Steeds ga je je afvragen waaraan het toch ligt. Spruw?? Tandjes?? enz.
We houden geduld en hopen dat het snel weer beter mag gaan met onze kids.
Succes ermee
Hoi…Mijn dochtertje is een tijd ook een hele slechte drinker geweest. Ze is prematuur en kreeg in het begin nenatal (prematurenvoeding), daar dronk ze zelfs veel meer van dan ze eigenlijk mocht.
Maar toen moest ze over op gewone voeding en begon het… Toen ze vijf maanden was was ik al blij als ze 400 cc op een dag haalde…
Ondertussen is ze bijna een jaar en drinkt ze nu wel goed, in combi met bijvoeding, al gaat het op en af… Ze kan zo wekenlang goed eten en drinken om dan opeens weer weken de mond stijf dicht te houden voor zo’n beetje alles behalve brood
Ze is nu 1 jaar oud en weegt iets meer dan 7.5 kg… Maar ze volgt haar eigen lijn en dus zit t goed.
Wat ik er aan gedaan heb? Ik heb er een tijd om gehuild, haar willen dwingen, haar gesmeekt, haar aan mijn vriend gegven om haar te laten eten omdat ik t niet meer wilde doen. Maar dat helpt allemaal niets… dus heb ik me er na een tijd bij neergelegd… wil ze niet? dan jammer… dan maar niet…
Natuurlijk hebben we uitgezocht of er een reden was waarom ze niet drinkt… Maar niets gevonden.
Ik moet wel zeggen, nu ze friso 3 krijgt, ze weer veel meer drinkt… het lijkt wel alsof ze die melk gewoon lekkerder vindt :think:
tja hier drinkt onze zoon van 8 dagen ook slecht!hij drinkt maar 55a60 cc per keer…
Nu deed hij er soms wel 30 minuten over,maar nu met een andere speen 10a15 minuten :thumbup:
alleen vindt ik het eng omdat hij zijn warmte niet vast kan houden,ik hoop maar dat de voeding daar niets mee te maken heeft.
Ons poppetje dronk vanaf dag 1 ook heeel slecht. Heeft toen 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ze deed een uur over 70 ml. Nu blijkt dat ze een verkorte onderkaak heeft. Ik heb nu een dental speen en ze drinkt nu redelijk tot goed (110/120 ml binnen een half uurtje inclusief boer en even laten zakken). . Moet wel soms aandringen om het laatste beetje erin te krijgen maar ze groeit en is een tevreden meisje.
Veel sterkte ermee :hug: want het dreef mij af en toe tot wanhoop en huilbuien. Goed drinken is voor zo;'n ukkekpukje van levensbelang.
Hier ook een slechte drinker. Gaat nu gemiddeld 120 cc in per voeding. Wel drinkt ze nog 7 tot 8 keer op een dag.
Ben hier ook steeds erg onzeker over maar als ik naar mijn meisje kijk dan heeft ze er wel voldoende aan. Ze is vrolijk en groeit gestaag. Zij weegt nu zo’n 6100 gram dus ook een lichtgewichtje.