Als tip kreeg ik vandaag van de osteopaat om een probioticacuur te halen voor ons zoontje omdat hij ondertussen al 4 keer een antibiotica kuur heeft gehad.
Nu vraag ik mij even af, heeft dat zin om dat nu pas te doen terwijl de kuurtjes al ruim 4 weken afgelopen zijn??
Ze adviseerde orthiflor start omdat we nog maar net begonnen zijn met opbouwen van bijvoeding…
Probiotica zijn juist ter voorkoming van een volgende kuur bedoeld (daarom ook ‘pro’) , niet achteraf.
Maar een tijd geleden was er wel wat commotie over probiotica, mensen met verminderde weerstand reageerden er niet altijd goed op. Was volgens mij een proef in het ziekenhuis. Daarom zou ik het ook niet snel doen bij zo’n kleintje.
Persoonlijk heb ik dan meer met homeopathie als de reguliere medicijnen niet werken.
Orthiflor hebben wij ook gebruikt bij Peter als zuigeling van pakweg 8 maanden. Hij had het wel echt nodig en of het wat deed voor zijn weerstand weet ik niet meer, maar zijn darmflora werd er wel beter van.
@Marlous79 wrote:
Probiotica zijn juist ter voorkoming van een volgende kuur bedoeld (daarom ook ‘pro’) , niet achteraf.
Maar een tijd geleden was er wel wat commotie over probiotica, mensen met verminderde weerstand reageerden er niet altijd goed op. Was volgens mij een proef in het ziekenhuis. Daarom zou ik het ook niet snel doen bij zo’n kleintje.
Persoonlijk heb ik dan meer met homeopathie als de reguliere medicijnen niet werken.
Wat ik begreep worden je darmen niet bepaald ontzien bij een ab-kuur en zorgt zo’n probioticakuur ervoor dat je darmen weer ‘normaal’ worden.
Maar ik twijfel dus ook, wel/niet doen…
hij kreeg overigens zijn kuurtjes voor blaasonsteking dus ik ga er vanuit dat je dat niet kan voorkomen met probiotica…?
Na de tweede kuur is hij ontzettend aan de diarree geweest, zo’n 6 weken, wat volgens de ha normaal was na meerdere kuren (de derde kuur kwam er direct achteraan). Daarna is dat over gegaan in moeilijk poepen, geen echte obstipatie, maar wel veel windjes en weinig poepen, moeite hiervoor moeten doen maar wel soepele ontlasting
hmm vraag me nu af of dit niet bij babyvraagjes hoort :think: excuus als ik het fout geplaatst heb :oops:
Was dit niet bij de keuringsdienst van waarde oid…?
Wat ik me ervan herinner is probiotica een zelfverzonnen woord dat leuk en vooral prijzig klinkt en dus een goed excuus is om veel geld te vragen voor simpelweg…yoghurt :think: maar pin me er niet op vast, ik zou het iig even uitzoeken, online is er vast meer over te vinden.
klopt heb het gisteravond teruggekeken, die aflevering. Maar dat ging echt voornamelijk over drankjes zoals yakult etc. Ik vroeg me af of het nog wel zin heeft om nu nog te starten met orthiflor. Heb het gevraagd aan iemand die ‘er verstand van heeft’ en die ik wel eens tegenkom, en die zei: doen! Dus ik ga het toch halen vandaag Laat me in de gezondheidswinkel nog wel adviseren over welke.
Orthiflor is veilig. En vele malen hoger gedoseerd dan bijv. Yakult.
Bovendien bevat het 6 verschillende culturen terwijl Yakult er maar eentje heeft. Met 6 verschillende culturen is de kans veel groter dat het datgene doet, waarvoor je het inneemt. En het is echt een aanrader om dit te gebruiken als je darmflora van slag is door antibiotica. Het is best kostbaar, maar het betaald zich terug. (nee ik heb geen aandelen, maar weet toevallig veel over dit onderwerp)
Probiotica zijn volstrekt veilig.
Maar het heeft wat mij betreft alleen zijn nut bewezen bij het opheffen van de na-effecten van antibioticagebruik. Voor de mensen die zich verder goed en gezond voelen, heeft probiotica geen enkel nut.
Het onderzoek wat negatief in de media kwam werd uitgevoerd bij ernstig zieke mensen op de intensive care met pancreatitis (alvleesklierontsteking)
hij heeft vandaag zn eerste dosis binnen gekregen. Heb orthiflor start op advies van de winkel. Hij had er 2, maar deze adviseerde de osteopaat dusja…
@Zeemeermin wrote:
Wij hebben orthiflor start gebruikt tegen darmkrampjes bij Lars. Ik zeg TOPSPUL :thumbup: !!
hier hetzelfde… (alleen niet lars, maar femke… :mrgreen: )
moet wel bekennen, toen die ophef begon, ben ik ermee gestopt… :oops:
femke was trouwens ook jong…
nou, hij vind het zo smerig dat ik het bijna niet naar binnen krijg :roll: Dus of het nut heeft??? Hij spuugt meer uit dan hij doorslikt en de fles gemengt drinkt hij niet op, hij wordt bóós…!!
ik deed het in de fles… kleine schepje… geloof niet dat femke het ooit heeft gemerkt… :think:
Ik lees hier dat er mama’s zijn die ervaring hebben met Orthiflor.
Voor mijn jongste dochter zijn we net 2 dagen begonnen. Ze heeft namelijk erge problemen met haar ontlasting: altijd obstipatie. Van de huisarts heeft ze lactulose gekregen om de boel wat te verzachten, maar dit werkt niet echt goed. Bovendien kan je dat moeilijk maanden achtereen gebruiken. Dus via een hopeopaat hebben we het advies gekregen om orthiflor te gebruiken - ook omdat ze afgelopen winter antibiotica heeft gebruikt.
En dan nu mijn vraag: hoe lang duurt het voor je uberhaupt merkt of er verbetering in de darmflora optreedt?
En eigenlijk ook: is dit wel een oplossing voor haar probleem?
wij hebben ook lactolose gehad, maar dit mag je op zich best redelijk lang gebruiken.
dit werkte bij ons erg goed.
optifor is voor de darmflora op gang te brengen, niet verzachten…
geloof trouwens dat optiflor wel een week duurt voordat het werkt…
Ja, het klopt dat je lactulose best lang mag gebruiken. Maar mijn bezwaar is dat het natuurlijk niet het probleem oplost. Dat zit ergens in haar darmen en voeding.
Nu komen we er met het uitbannen van witte meelproducten en veel vezels niet uit. Ook lactulose erbij helpt echt niet genoeg. Vandaar dat ik naar de oorzaak prbeer te kijken en oplossen.
Maar misschien heeft iemand anders wel een tip om dit probleem op te lossen.
Wij hebben het er uiteindelijk in gekregen, met wat moeite, maar ik merkte echt binnen een week al verbetering. telkens had hij harde ontlasting en als ik die orthiflor gaf (hij pikte het niet iedere dag) merkte ik vrijwel de dag erna al dat hij beter poepte. Toen hij er eenmaal aan gewend was en het een week achter elkaar telkens opat was zn probleem over! Nu zonder en het blijft goed gaan, ben er echt positief over!!
Wij hebben orthiflor start gebruikt tegen darmkrampjes bij Lars. Ik zeg TOPSPUL :thumbup: !!