priori vs toby

wij gaan binnenkort een nieuw autostoeltje kopen voor de uk.

maxicosi heeft onze voorkeur, nu nog de twijfel tussen tobi en priori (XP of sps).



Ik ben zo benieuwd wat jullie hebben en waarom.

In de winkel kon ze alleen de uiterlijke kenmerken opdreunen (ja dat zie ik ook dat dat een extra hoofdsteun is, maar is het handig??).



Mijn gevoel zegt tobi vanwege die steun, maar is dat met 2 jaar nog wel zo handig.

Ik hoop wat reacties te krijgen :wink:

op de site van de Anwb staat onderzoek naar de veiligheid van autostoeltjes

daar zou ik ook even naar kijken. Naar aanleiding daarvan heb ik de Römer King TS plus gekocht, anders was het de Tobi geworden

Wij hebben ook de tobi alvast gekocht, maar weet je het verschil tussen de xp en sps? wij zoeken nog een stoeltje voor erbij (halen/brengen oppas in andere autootje).

hoi



ik heb de priory sps meen ik en mijn vriendin de ander.



Bij die van mij zit niet die gordelspannen zodat je de gordel extra strak spant van de auto.



maar volgens mij zijn dat de verschillen hoor uiterlijk lijken ze excat op elkaar.



ps. die van mij heb ik voor 109 gekocht in een babyzaak goed rondkijken je vindt ze soms voor weinig

Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!

@leeuwtje74 wrote:

Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!




Jaaaaaaaaa dat is bij ons ook de voornaaste reden ! Echt super ! :thumbup:

Ik heb een Priori in mijn auto aangezien ik een Tobi in een

2e auto erg duur vond, maar die gordels van die Priori :wall:

Nee doe mij maar de Tobi, super stoel !

@hazze wrote:

Wij hebben ook de tobi alvast gekocht, maar weet je het verschil tussen de xp en sps? wij zoeken nog een stoeltje voor erbij (halen/brengen oppas in andere autootje).




Dan zou ik voor de Xp gaan (heb ik ook gedaan) die SPS is nog

goedkoper maar minder veilig. De Xp heeft meer steun, ook

zijwaarts meen ik en de SPS niet. (moet je maar eens informeren

in een zaak die alletwee verkoopt…)

@leeuwtje74 wrote:

Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!




Ja vind ik ook :thumbup: Helaas hebben wij de voorganger en ik heb soms echt ruzie met die gordels.

ik heb de romer king…

kan dus niet mee praten,maar wel zeggen dat ik romerverslaafd ben,vind het top,vooral om hem vast te zetten in de auto,de stoel kiept naar voren :thumbup:

@Paschal75 wrote:

@hazze wrote:
Wij hebben ook de tobi alvast gekocht, maar weet je het verschil tussen de xp en sps? wij zoeken nog een stoeltje voor erbij (halen/brengen oppas in andere autootje).




Dan zou ik voor de Xp gaan (heb ik ook gedaan) die SPS is nog

goedkoper maar minder veilig. De Xp heeft meer steun, ook

zijwaarts meen ik en de SPS niet. (moet je maar eens informeren

in een zaak die alletwee verkoopt…)




Ik krijg nou helemaal het gevoel dat mijn kind in een onveilig autostoeltje zit :think: Ik heb de priori sps, ik ben er tevreden over en de kleine man ook.

In principe is elk autostoeltje met een keursticker een veilig stoeltje, anders zit er geen sticker op. Dus dan kan je kiezen voor gebruiksgemak of je portemonee.

@myrella wrote:

@Paschal75 wrote:
@hazze wrote:
Wij hebben ook de tobi alvast gekocht, maar weet je het verschil tussen de xp en sps? wij zoeken nog een stoeltje voor erbij (halen/brengen oppas in andere autootje).




Dan zou ik voor de Xp gaan (heb ik ook gedaan) die SPS is nog

goedkoper maar minder veilig. De Xp heeft meer steun, ook

zijwaarts meen ik en de SPS niet. (moet je maar eens informeren

in een zaak die alletwee verkoopt…)




Ik krijg nou helemaal het gevoel dat mijn kind in een onveilig autostoeltje zit :think: Ik heb de priori sps, ik ben er tevreden over en de kleine man ook.

In principe is elk autostoeltje met een keursticker een veilig stoeltje, anders zit er geen sticker op. Dus dan kan je kiezen voor gebruiksgemak of je portemonee.




Ja maar de Xp en Tobi hebben extra veilige zones…allemala zijn ze goedgekeurd, tuurlijk. Maar de SPS is de minste van het stel. Daarom issie ook zo goedkoop. Maar het is gewoon een persoonlijke keuze

en niet alleen het gebruiksgemak in dit geval…

@Paschal75 wrote:

@myrella wrote:
@Paschal75 wrote:
@hazze wrote:


Dan zou ik voor de Xp gaan (heb ik ook gedaan) die SPS is nog

goedkoper maar minder veilig. De Xp heeft meer steun, ook

zijwaarts meen ik en de SPS niet. (moet je maar eens informeren

in een zaak die alletwee verkoopt…)




Ik krijg nou helemaal het gevoel dat mijn kind in een onveilig autostoeltje zit :think: Ik heb de priori sps, ik ben er tevreden over en de kleine man ook.

In principe is elk autostoeltje met een keursticker een veilig stoeltje, anders zit er geen sticker op. Dus dan kan je kiezen voor gebruiksgemak of je portemonee.




Ja maar de Xp en Tobi hebben extra veilige zones…allemala zijn ze goedgekeurd, tuurlijk. Maar de SPS is de minste van het stel. Daarom issie ook zo goedkoop. Maar het is gewoon een persoonlijke keuze

en niet alleen het gebruiksgemak in dit geval…




Ik denk ook wel dat ze allemaal wel veilig zijn anders zit er niet zo’n sticker op.



Ik denk dat wij de Tobi nemen voor de grote auto en dat ik een priori neem voor mijn kleine ritjes. Ik zag hem inderdaad ergens voor 110. Nou prima, ga ik echt voor op jacht naar een tweedehands waarvan je maar moet afwachten of ie ngo wel goed is.

Ik denk dat de stoel aan de wettelijke normen voldoet als de keusticker erop zit. De ANWB heeft getest welke van die stoeltjes daarnaast nog het meest veilig is. De consumentebond ook. Dan komt de MaxiCosi Toby toch als meest veilig uit.

@leeuwtje74 wrote:

Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!




JA! da;s ook de reden dat wij m gekocht hebben,de gordelspanners,en het "groene lichtje"als je kindje goed in de gordels zit vonden wij ook erg nuttig

ik zou dus zeggen;de tobi! :mrgreen: maar ik geloof niet dat die andere slechter is hoor :mrgreen:

Wij hebben de priori. voor de rest vast een prima stoel maar ikkrijg ALLLTIJD m’n vinger tussen het klepje als ik 'm in de slaapstand wil zetten. :evil: :wall: :thumbdown:



Mijn man heeft er geen last van , misschien ligt het gewoon aan mij, maar ik en het stoeltje hebben af en toe geen toprelatie :mrgreen:

@leeuwtje74 wrote:

Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!




Daarom hebben wij ook de Tobi genomen. Wij hebben 'm via een website besteld van een winkel in Veendam. Ik heb het zelf gehaald, maar je kan het ook laten versturen. Zij bieden 'm nu aan voor 229 euro incl. een gratis zomerhoes t.w.v. 29,95… En ik heb 'm op een andere site gezien voor 215 euro, maar dan zonder die hoes…

@Pumba wrote:

@leeuwtje74 wrote:
Hoi, wij hebben de tobi gekocht. Vond het belangrijkste verschil (voor mij dan) dat de gordels omhoog blijven staan. IDEAAL!!!




Daarom hebben wij ook de Tobi genomen. Wij hebben 'm via een website besteld van een winkel in Veendam. Ik heb het zelf gehaald, maar je kan het ook laten versturen. Zij bieden 'm nu aan voor 229 euro incl. een gratis zomerhoes t.w.v. 29,95… En ik heb 'm op een andere site gezien voor 215 euro, maar dan zonder die hoes…




Wij hebben ook voor de tobi gekozen. Omdat 'ie als een van de beste uit de test kwam, omdat de gordels omhoog blijven staan. En omdat je kind hierin goed naar buiten kan kijken (niet het belangrijkste, maar toch zeker mooi meegenomen).



Ik heb 'm via een internetshop besteld (kwam ik via marktplaats op). Was 219 euro + 11,50 verzendkosten.

We hebben trouwens de happy flower, vond deze zoooo leuk :inlove: :wink:

Tobi, idd ideaal de gordels dieomhoog blijven staan, maar direct doorslaggevend was dat hij als best getest uit de bus kwam bij de anwb.



Tobi is als 1 van de weinigen goed gekeurd op de test betreffende de zijwaartse botsing.



Succes!

Wij hebben ook de Tobi, en vinden hem heel fijn. Enige nadeel vind ik dat als het donker is je moeilijk kunt zien of de indicator groen is, of ligt dat aan mij :angel: ?