Printer vraag

Hallo!



Wij hebben een Brother DCP-357C

Er zitten 4 cartridges in: geel/rood/blauw/zwart



Nu is mijn vraag:

Als ik nooit kleuren dingen uitprint (altijd alleen zwart/grijstinten) waarom gaan de andere cartridges dan toch leeg ?



Iemand ?

Ik heb een HP printer en die cartridges hebben een ‘houdbaarheidsdatum’ :roll: In feite is dat gewoon een chipje erin die geprogrammeerd is het maar tot een bepaalde datum te doen :twisted:

Als die datum voorbij is weigert hij te printen, ook niet alleen zwart he, maar gewoon niks.



(al heb ik de laatste keer toch weten te rekken, hoe het kan geen idee, maar toen kreeg ik er wat meer uit terwijl hij al even riep dat ik ze moest vervangen)

Volgens mij wordt de kleur zwart voor afbeeldingen ook gevormd met de overige kleuren… Als je puur alleen tekst print, verbruikt de printer volgens mij wel (bijna) alleen zwart…

@leeuwtje74 wrote:

Volgens mij wordt de kleur zwart voor afbeeldingen ook gevormd met de overige kleuren… Als je puur alleen tekst print, verbruikt de printer volgens mij wel (bijna) alleen zwart…




Volgens mij is dat idd zo.

Zwart is echt zwart, maar grijstinten is niet gewoon maar ‘licht zwart’ zeg maar :slight_smile: . Bij een zwart/wit printer is het dan weer anders natuurlijk.

Als je niet wilt dat hij de kleuren ook gebruikt, moet je kiezen dat hij alleen de zwarte moet gebruiken (kun je kiezen als je iets gaat printen bij kleurinstellingen of iets). Anders worden de kleuren ook gebruikt om de verschillende tinten wit/grijs/zwart te maken.

Bedankt voor jullie uitleg.

Eigenlijk ook wel logisch inderdaad.

Bedankt!



Ik zal als ik weer wat ga uitprinten, eens kijken of ik het bij de instellingen/eigenschappen kan aangeven dat ik alleen de zwarte wil gebruiken.



Ik doe nu al standaard altijd instellen dat ik wil dat ie alleen grijstinten gaat printen.