ik kijk al jaren naar de live uitzending van de troonrede en genoot als klein meisje al van het zien van die gouden koets.
En dit jaar heb ik het gewoon grotendeelsgemist… en heb ik sophie niet hetzelfde gevoel kunnen geven van verwondering bij het zien van de gouden koets met de koning en de koningin omdat ze de schooltijden veranderd hebben en we dus echt naar school moesten op het moment dat de koning in zou stappen.
Nu was sophie iets te laat op school zodat ze een glimp heeft kunnen oppikken van de gouden koets en de mooie jurk van maxima, maar jammer dat we het niet helemaal gezien hebben.
Emma vroeg zich af waarom Maxima een bankstel had aangetrokken. :lol: Smaken verschillen. Ik vond de jurk best mooi, wel wat ouwelijk. Die van laurentien vond ik mooier.
Gewoon meldem dat je later komt als school er niet voor.kiest om live mee te kijken… snap ook wel.waarom, de toestand op de dam.was verwarrend zat om daar nog overe hebbe … we heben hier samen gekeke tot willem uitstapte, naar school gegaan en ff gemeld waarom, was.prima, was niet de enige.
Onze dochter is fan van zulke evenementen… we hopem ooitnals de jongste wat ouder i gewoon een dagje te gaan!
pff niet doen hoor!
Ik heb het een keer gedaan, met oppaskindjes toen nog, wat een drama was dat zeg. Hele nare oudere mensen die kleine kindjes opzij duwen en afkatten omdat zij vinden dat ze meer recht hebben op de beste plek ofzo :snooty:
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit bekeken met mijn kinderen. Voor mij was het vroeger gewoon dat dagje efteling dat je je buurmeisje en de halve klas tegenkwam :lol:
Ik heb er echt niets mee, heb echt nog nooit naar prinsjesdag op tv gekeken en er heen gaan al helemaal niet, daar zie ik echt het nut niet van in. Maar ook het trouwen en koninginnedag/koningsdag en al die andere dingen vind ik zwaar overdreven, voor mij is het een grote poppenkast die alleen maar onnodig bakken geld kost.
Als je het wil zien trouwens, zie je op tv sowieso 100x meer dan dat je daar in een mensenmassa gaat staan springen om 1 glimpje van de koets op te vangen.
Persoonlijk heb ik daar dus echt minder dan niks mee en kijk ik er toch al niet naar…laat staan dat ik de kids er later voor naar school zou brengen.
Maar ja, ik heb ‘het huwelijk’ ook niet bekeken en de kroning slechts 100x in de herhalingen
En dan ben ik niet eens anti koningshuis :lol:
De kinderen hebben hier in Den Haag allemaal vrij. Dus wij hebben hier ook op de bank zitten kijken.
De jurk van maxima vonden wij ook iets ouwelijk maar wel heel mooi.
Hier dito… je kan er ook teveel van maken en dat is het wat mij betreft dus ook. te veel…
Ik vind het koningshuis oke, maar al die poppenkast doet me weinig. Veel te overdreven en kost bakken en sloten met geld. Hier gaat de vlag uit de eerste de beste keer dat de koning zegt… het nieuws lekt toch al uit vooraf, het land moet flink bezuinigen, dus wij ook… ik houd wel een troonrede op tv en het geld wat prinsjesdag kost aan voorbereiding, beveiliging enz… doneren we aan goed onderwijs… :dance:
Ik heb me dit jaar voor het eerst echt geirriteerd aan deze poppenkast.
Wel de burger vertellen dat ze komend jaar er wéér op achteruit gaan. ( veel verder achteruit kunnen wij echt niet) en vervolgens lekker aan een duur hapje en een nog duuder drankje want het is toch een feestdag :?
Wees dan zelf ook sociaal en blaas alle festiviteiten af om te bezuinigen.