Princess Yonanas ijsmaker

in de folder van de blokker zag ik deze staan, Leek me eigenlijk wel wat maar vroeg me af of het echt zo handig én lekker is… iemand ervaring??

er gaat bevroren fruit (schoongemaakt en in stukken neem ik aan) in en dat komt er dan als ijs uit, dus puur ‘natuur’ zeg maar.

Maar wérkt dat echt wel :think: Helaas geen 30 dagen probeer actie :wink: anders had ik dat wel gedaan.

Ik denk wel dat er ijs uit komt, voor zover ik kan zien pureert de machine en maakt het luchtig?

Maar je moet dus wel bevroren fruit hebben of fruit in de vriezer leggen en dan een paar uur wachten. Denk dat je qua smaak een beetje moet denken aan schaafijs. Het wordt natuurlijk niet romig ofzo. En zoet ligt aan de kwaliteit van het fruit :wink:

Ik vraag me alleen af of je niet hetzelfde effect bereikt met een goede blender die ijs kan blenden. Ik zou er zelf geen hele machine voor aanschaffen (ik zag prijzen rond de 50/60 euro? daar heb je ook een goede blender voor en die kan meer…)

ja, dat vroeg ik me dus ook af. Kan het beter eerst met onze blender proberen ja, goed idee dankje! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :eh:

Blender werkt inderdaad ook prima!

Wij hebben deze, ook erg leuk! Maakt binnen 3 minuten de leukste ijsjes van vers (niet bevroren) fruit / sap, net niet te lang voor het geduld van kinderen :wink:

Vandaag voor het eerst geprobeerd, gisteren gekocht. Hier vonden ze het lekker. Het is net echt ijs, je hebt niet het idee puur fruit te eten. Ik had 1 banaan, 3 kiwi’s en 2 sinasappelen gemengd. Bij die sinasappel ook geen velletjes ofzo, echt super.

@Mex wrote:

Blender werkt inderdaad ook prima!

Wij hebben deze, ook erg leuk! Maakt binnen 3 minuten de leukste ijsjes van vers (niet bevroren) fruit / sap, net niet te lang voor het geduld van kinderen :wink:

deze ziet er leuk uit zeg!

ja, die Zoku stond in de rubriek bij Delicious!

ziet er zo leuk uit. ik ben benieuwd hoe het bevalt. hebben jullie er de set met assecoires bij? :smiley:

die ziet er ook leuk uit zeg!! Is dat een beetje makkelijk te doen mex??

@elisaatje wrote:

ja, die Zoku stond in de rubriek bij Delicious!

ziet er zo leuk uit. ik ben benieuwd hoe het bevalt. hebben jullie er de set met assecoires bij? :smiley:

Het ziet er inderdaad leuk uit, maar hoe zit het met de dingen die er in moet doen om het leuk te krijgen?

Moet er bv veel spul in met toegevoegde suikers?

Ik las al als er iets in doet waarbij het suikerlevel te laag was je de ijsjes er niet uitkrijgt, bijvoorbeeld.

Bij die van ts doe je er alleen fruit in?

Wij hebben de accessoires er niet bij en ik mis ze eigenlijk ook niet; het blokje om het apparaat schuin te houden is ook anders op te lossen (en anders maar rechte streepjes :wink:), het uitsteekvormpje hoeft natuurlijk niet (je kunt ook stukjes fruit met een prikkertje of vork in de vorm doen of op goed geluk er in mikken, ze blijven door de kou toch zo aan de zijkant plakken), en in plaats van met het pipetje kun je ook met een rietje de binnenkant eruit zuigen zodat je een andere vulling in de ijsjes kunt doen (lekker!).

Het werkt heel makkelijk en zo een met banaan op het plaatje bijvoorbeeld is echt zo te doen.

Ze zijn er tot dusver altijd probleemloos uitgekomen hier :shifty: en we gebruiken alleen vers fruit of sap.

Nadelen zijn dat het best een prijzig ding is (wij hebben 'm vorig jaar met airmiles gekocht - altijd leuk voor zulke gadgets 8)) en dat je het apparaat in de vriezer moet bewaren en dan neemt best veel ruimte in!

de recensies die ik gelezen heb waren allemaal van mensen die 'm juist hebben omdat je zelf ijsjes kunt maken zonder suiker en toevoegingen. daarom zou ik 'm ook wel leuk vinden.

alleen jammer als hij veel plek inneemt standaard in de vriezer, zoveel ruimte heb ik niet :think:

Oeh dat klinkt dan toch wel positief. Wij hebben een amerikaanse koelkast dus misschien kan ik wel een plekje vrij maken… :think:

Cool, Amerikaanse koelkast :thumbup:

Ik zie trouwens net dat ik 3 minuten zei, maar dat heb ik in alle haast niet helemaal goed gezegd. Het is een minuut of 9.

O, die Zoku is echt super cool! mijn man is gek op ijsjes, dus dit is een leuk vaderdag cadeau. En de rest van het gezin heeft er ook nog plezier van :mrgreen: