Wie heeft er ervaring met dit middel?
Hoe werkt het precies, waarvoor gebruikte jij het?
Even ter verduidelijking.
Ik krijg het waarschijnlijk voorgeschreven omdat ik geen cyclus heb.
Ik ben in januari 2010 eerste keer ongesteld geworden na mijn zwangerschap.
Gynaecoloog gesproken (telefonisch) , en na wat ik heb verteld (hoeveelheid bloedverlies, lengte van menstruatie enzovoorts), wil hij dit geen ‘echte’ cyclus noemen.
En moet ik een verwijsbrief krijgen van mijn huisarts, dit is geregeld, woensdag krijg ik deze.
Dan willen ze mij onderzoeken (wat voor onderzoek eigenlijk?)…
En hij kon me met 90 % vertellen dat ik dit medicijn zou krijgen.
Primolut krijg je meestal eenmalig om je menstruatie op te wekken. Het is een kuur van een week of 10 dagen, je moet twee of drie keer daags pillen nemen. Na de kuur krijg je na een aantal dagen een onttrekkingsbloeding, eigenlijk vergelijkbaar met de stopweek van de pil. Je lichaam wordt als het ware gereset en kan het daarna zelf weer oppakken.
Ik heb PCOS en bij mij werkt Primolut altijd eenmalig, mijn cyclus herstelt zich niet helaas. Ik krijg er alleen een bloeding door, zodat ik daarna met aanvullende hormonen kan beginnen. Maar misschien dat jouw lichaam het zelf wel weer oppikt. Succes!
Bedankt voor je uitleg!!
@Jippie wrote:
Primolut krijg je meestal eenmalig om je menstruatie op te wekken. Het is een kuur van een week of 10 dagen, je moet twee of drie keer daags pillen nemen. Na de kuur krijg je na een aantal dagen een onttrekkingsbloeding, eigenlijk vergelijkbaar met de stopweek van de pil. Je lichaam wordt als het ware gereset en kan het daarna zelf weer oppakken.
Ik heb PCOS en bij mij werkt Primolut altijd eenmalig, mijn cyclus herstelt zich niet helaas. Ik krijg er alleen een bloeding door, zodat ik daarna met aanvullende hormonen kan beginnen. Maar misschien dat jouw lichaam het zelf wel weer oppikt. Succes!
Dit gebeurd ook op deze manier bij mij
Ik heb primolut van de ha gekregen toen een cyclus uitbleef (ruim anderhalf jaar, waarvan 1 jaar door bv) na de geboorte van Eline. Bij mij heeft het niet gewerkt. Toen ik later toch naar de gyn mocht van de ha zei die mij ook dat het eigenlijk een zinloze poging was van de ha :shifty: . De gyn heeft bloed geprikt en daaruit bleek ik te veel prolactine aan te maken, waardoor mijn cyclus onderdrukt werd. Daartegen kreeg ik parlodel (zit bromocryptine in, dat drukt de aanmaak van prolactine) en die werkte goed.
Ik hoop voor je dat de gyn verder kijkt dan alleen primolut voorschrijven (ik denk dan aan misschien een echo om te kijken of je baarmoeder(slijmvlies) en eierstokken er goed uit zien en bloedonderzoek). Bij mij heeft de primolut met 2 maanden bezig gehouden (10 dagen slikken, bloeding, maand wachten, nog wat langer wachten omdat cyclus misschien wat langer is dan 4 weken) en niks opgelevert.
Succes ermee in elk geval, en op naar gauw een cyclus en dan weer niet maar met leuke reden :-*
Gyn zal verder kijken , ik weet alleen niet precies wat voor onderzoeken?
Bloedprikken en waarschijnlijk een inwendige echo en een uitstrijkje
Ik ben vandaag begonnen met dit medicijn.
Vanaf wanneer kan je bereken 1ste dag cyclus?
Er staat:
De bij de dosering vermelde dagen moeten dan ook worden geteld vanaf de eerste menstruatie dag.
(er staan wel dagen op het blaadje, maar dit is ’ niet relevant’, voor mij, volgens de huisarts, omdat ik zoals jullie al zeiden 10 dagen slik, vanaf vandaag)
Ik denk dat voor jou cyclusdag 1 de eerste dag zal zijn waarop je bloeding begint. Zie het zoals hiervoor genoemd maar als de eerste dag na de pil, je bent gestopt en er begint een onttrekkingsbloeding. Deze bloeding is nog ‘nep’ qua cyclus maar je begint bij deze bloeding wel te tellen als zijnde de eerste cyclusdag. In de hoop dat je (weet niet precies hoe jouw gewone cyclus verliep? maar ik neem even de 'standaardcyclus van 28 dagen) 28 dagen later weer een bloeding uit jezelf krijgt die dan dus wel door de hormonen in je lichaam geregelt is ipv chemisch gemaakt is door de pillen.
Succes en hopelijk heb je aan dit kuurtje genoeg voor een nieuwe start! :thumbup:
Ik weet ook niet hoe het liep Rhi :lol:
Ben zwanger geworden van Riley met 46/33/ zwanger.
Dus 33, maar dat is ook weer 2 jaar terug! :lol:
Bedankt voor je uitleg! :thumbup:
Dan houd je die 33 aan is al lang genoeg om op te moeten wachten en als het dan niet doorkomt tijd om weer aan de bel te trekken. :thumbup: Hoop voor je dat dat niet nodig is.
Primolut kan voor meerdere dingen gebruikt worden.
Meestal wordt het gebruikt om de menstruatie uit te stellen, als je bijv. op vakantie gaat.
Maar het kan idd ook gebruikt worden om juist een menstruatie op te wekken!
IK gebruik primolut nu 5 weken achereen, elke dag 1 tablet. En moet het langdurig gebruiken.
Bij mij totaal om een andere reden als hier genoemd word en wellicht bedoeld.
Ik gebruik het ter ondersteuning bij Lucrin Depot 3.75
Door midel van Lucrin word ik kunstmatig in de overgang gebracht ( al bijna 2 jaar) om geen bloedingen te hebben , geen menstruaties bij behandeling van Endometriose. ( tussentijds 2 x poging gedaan om te stoppen)
Primolu N gebruik ik, als vrouwelijk hormoon word er zo iets teruggegegeven daarvan in het lichaam om zo de bijweringen van de Lucrin te maskeren en te onderdrukken. ( ik kreeg nml hoge bloeddruk versnelde hartslag en heb osteopenie )
Dus puur om iets vrouwelijk hormoon mijn lichaam te geven primolut. Ik heb dus op dit moment de ervaring dat de hartkloppingen idd afnemen , mijn hoofdpijn is afgenomen ( nu no gmijn bloeddruk omlaag) ,
Heb tot nu toe als enoge nadelige ervaring Acné, beginnende ontstekingen op mijn rug.
Van de gezichtsmasker van de lush was ik niet van onder de indruk. Mijn huid kreeg er zelfs een lichte irritatie van. Betaalbaar en goed vind ik wel de maskers van https://unlimoffers.com/chocolate-slim-nederland/ . En heel veel keus, ook voor een gevoelige droge huid,een tube voor meerdere keren gebruik,of sachets voor eenmalig gebruik.