Prikpil

Iemand hier ervaring mee ?



Ik ben bijna 10 jaar van de pil af maar heb sinds een aantal weken de prikpil omdat mijn menstruatie een ramp is.

Ik wil gewoon niet meer ongesteld zijn. Ik was het meer wel dan niet en kon soms de deur eigenlijk niet uit.

Aangezien we geen kinderwens meer hebben, durf ik de pp wel aan.(Dit ivm eventuele (tijdelijke of permanante onvruchtbaarheid door de pp).



Maar ik ben nu al 2 keer ongesteld geweest in de 5 weken na de prik.

En flink ook :?

En mijn borsten zijn een cup gegroeid :shock:



Wat zijn jullie ervaringen ?



(Ik besef me dat de vraag op dit forum misschien niet zoveel antwoorden oplevert…)

Ik werd er knetterchagrijnig van. En moe, doodmoe. Menstruatie bleef eerst niet uit, later wel. Dus als ik doorgeprikt had was het denk ik wel weggebleven. Maar die bijwerkingen… :hand: Ik was gewoon mezelf niet meer.

Oei, dat is herkenbaar. Ik voel me soms echt een monster :oops:

En als gastouder kan ik me dat niet permitteren :?

Van de prikpil tijdelijke of permanante onvruchtbaarheid?



Hoe bedoel je dit, dat je er onvruchtbaar van word ofzo?

Want daar heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. :oops:





Ik heb de microgynon maar ga toch terug naar de prikpil, heb veel hoofdpijn (tot migraine toe wat ik al jaren niet meer had gehad) en elke maand stevige krampen.

Dus voor mij niets anders dan die prikpil.

Ik heb een hormoonstaafje gehad. Is alleen langer maar ook geen menstruatie. Ik kon er gewoon niet tegen zoveel hormoon in een keer in me lichaam. Was net als hier al word gezegt een lopende hormoonbal zoals ik het zelf noemde alsof ik zwanger was. Pijn in me vborsten heel moe…

Misschien kan je lichaam er gewoon niet tegen zou ook kunnen.

Succes in elk geval erg vervelend

Ik heb geen verstand van de prikpil, maar kan me voorstellen dat het even duurt voordat het allemaal ‘op de rit is’



Maar euhm…waarom overweeg je geen sterilisatie?



Of vind je dat toch te definitief? (Dat vind ik namelijk zelf wel…gewoon om het idee.)

Is het ook niet per lichaam verschillend?



Ik kan je er verder helaas niet aan helpen. Heb zelf alleen de gewone pil geslikt (waar ik helaas niet lekker op reageerde).

@Lily2006 wrote:

Ik heb geen verstand van de prikpil, maar kan me voorstellen dat het even duurt voordat het allemaal ‘op de rit is’



Maar euhm…waarom overweeg je geen sterilisatie? Of vind je dat toch te definitief? (Dat vind ik namelijk zelf wel…gewoon om het idee.)




Omdat je dan toch nog gewoon ongesteld wordt.

Prikpil heb ik gehad en kwam 20 kilo aan daardoor… En was totaal mezelf niet meer. Veel shago en moe! Dus overgestapt op Mirena (Spiraal) en die bevat weinig hormonen. En menstrueer nu ook niet meer!

Omdat we kinderwens hadden, heb ik mirena weg laten halen en na 2 maanden was ik zwanger… Na de bevalling weer mirena laten plaatsen en in het begin menstrueerde ik heftig maar nu is dat ook voorbij.

@Karin2 wrote:

@Lily2006 wrote:
Ik heb geen verstand van de prikpil, maar kan me voorstellen dat het even duurt voordat het allemaal ‘op de rit is’



Maar euhm…waarom overweeg je geen sterilisatie? Of vind je dat toch te definitief? (Dat vind ik namelijk zelf wel…gewoon om het idee.)




Omdat je dan toch nog gewoon ongesteld wordt.




Oepsie, dat wist ik wel… :oops:

@Lily2006 wrote:

@Karin2 wrote:
@Lily2006 wrote:
Ik heb geen verstand van de prikpil, maar kan me voorstellen dat het even duurt voordat het allemaal ‘op de rit is’



Maar euhm…waarom overweeg je geen sterilisatie? Of vind je dat toch te definitief? (Dat vind ik namelijk zelf wel…gewoon om het idee.)




Omdat je dan toch nog gewoon ongesteld wordt.




Oepsie, dat wist ik wel… :oops:




:smiley:

@Mariiyelle wrote:

Prikpil heb ik gehad en kwam 20 kilo aan daardoor… En was totaal mezelf niet meer. Veel shago en moe! Dus overgestapt op Mirena (Spiraal) en die bevat weinig hormonen. En menstrueer nu ook niet meer!

Omdat we kinderwens hadden, heb ik mirena weg laten halen en na 2 maanden was ik zwanger… Na de bevalling weer mirena laten plaatsen en in het begin menstrueerde ik heftig maar nu is dat ook voorbij.




20 kilo ? :shock: Kreeg je meer trek ?



Een spiraaltje zie ik niet zo zitten, ik hou niet van dingen in m’n lijf en krijg overigens al buikpijn van een tampon :?

@Karin2 wrote:





20 kilo ? :shock: Kreeg je meer trek ?



Een spiraaltje zie ik niet zo zitten, ik hou niet van dingen in m’n lijf en krijg overigens al buikpijn van een tampon :?


Nee, at niet veel maar ik werd wel enorm dik door die rotzooi! De 1 kan de prikpil aan dan de ander. Tis net hetzelfde als mensen de pil gaan slikken en komen daardoor ook veel aan.



Maar die 20 kilo was ook zo eraf toen ik gestopt was met de prikpil.