prikpil vraag, iemand ervaring?

hallo

de vriendin van mijn zoon is over vanuit amerika, ze heeft voor ze kwam de prikpil gehad. ze had het over provera dus ik denk depo-provera

nu begrijp ik dat t normaal gesproken zo is dat je niet ongesteld wordt

ze is inmiddels echter al twee weken behoorlijk aan t bloeden.



ik heb net gelezen op t interent dat dit een zg doorbraakbloeding kan zijn, en dat dit kan aanhouden

ik wil er zowiezo onze huisarts even over raadplegen maar dat kan pas maandag weer, en om hier nu meteen de HAP over te bellen lijkt me mogelijk ook wat overtrokken



maar dat is nu juist mn vraag, heeft iemand ervaring hiermee, wat kun je er aan doen, en kan ik gewoon afwachten tot maandagochtend?



ik hoor graag jullie meningen…heb echt geen idee heb zelf nooit de prikpil gehad

Ik heb na het zetten van de eerste (en in mijn geval enige) prikpil ook weken gebloed. Meer en minder. Menstruatie blijft in veel gevallen uit maar meestal niet direct. Volgens mij is het tamelijk normaal zoals je het beschrijft. Ik zou wachten tot maandag en dan eventueel nog even overleggen met de huisarts. Denk echter dat die er weinig mee kan en zal zeggen dat het wat tijd nodig heeft.



:-*

Dank je,meiske is minderjarig en voel me verantwoordelijk voor haar .ik bel maandag de assistente wel even

lieverd :-*



je kan de hap ook altijd even bellen voor advies,

dan hoef je niet langs te komen…

gewoon even om je bezorgheid…



wat leuk trouwens dat je knappe zoon een vriendin uit amerika heeft :thumbup:



hebben ze al echt verkering dan :slight_smile:

uh ja HEEL echt, die prikpil is HEEL erg nodig :oops: :lol:



ze is twee maanden bij ons in huis en het is echt dik aan

t is nogal een verhaal …kenden elkaar via internet, verliefd geworden via webcam…al zo n twee jaar bijna

en wij in t begin natuurlijk zeggen , ja maar jongen via internet…je kent haar niet etc etc

maar ze hebben echt over alles gepraat, dag en nacht…dikke telefoonrekeningen enzo :eh: :roll: :wall: ( hij op zijn mobieltje…pffff)

en toen kondigde hij aan er heen te willen…enne dat zagen wij dus niet zo zitten

gezien haar thuissituatie



moeder is verslaafd en al vanaf dat ze zes maanden is vrijwel uit beeld, op die perioden na dat zij ineens moeder wil spelen omdat ze een nieuwe "stiefpapa"heeft gevonden

dr bio vader is een veroordeelde misdadiger, gepakt voor ontvoering , verkrachting en moord op een zeventienjarig meisje, en zit in de dodencel…nu woont zij bij oma die haar heeft geadopteerd…oma is jehova getuige en t kind wil daar eigenlijk niks mee te maken hebben dus dat geeft wel wat conflicten thuis.

ze wonen in new mexico in de heuvels/bergen , t is er heet, stoffig en kaal…

meisje heeft veel problemen gehad met haar gedrag, moeite met hechten etc etc…maar op a.rian is ze helemaal stapelverliefd,…en dat is ECHT, dat zien wij ook wel…allen natuurlijk nog wel heel onvolwassen allemaal…

nou ja, ze hebben wel seks dus…en daar moet je als ouders ook maar weer een weg in zoeken he…en t meissie bloeit helemaal op de laatste weken. ze voelt zich hier zo fijn en veilig…noemt ons mama en papa…en wil eigenlijk t liefst hie blijven, wat niet kan natuurlijk…zucht

nou ja t is best een pakketje hoor die twee verliefde pubers…en nu bleef ze dus maar bloeden :? ik heb haar ( net zestien geworden) vorige week net uitgelegd wat ongesteld zijn nu precies is, ze wist ook niet hoe haar baarmoeder er uit zag, hoe een baby daar in kan passen, wat een placenta is, en dacht dat ze eentje van een tweeling was, met haar vier jaar jongere zusje dus… :lol: omdat ze op dezelfde datum jarig zijn…vier jaar uit elkaar hahaha…t is een liefie hoor…maar ze heeft ontzettend veel gemist in t leven




ze mocht van oma wel hierheen…met prikpil…en dus is ze twee maanden mijn pleegdochter

:inlove:

Het is eerste half jaar zowiezo is de menstruatie onregelmatig kan ik me nog herinneren, daarna bloeef het weg, heerlijk!



Ik ga maandag weer vragen of ik terug kan naar de prikpil, ik wil niets anders! :oops:

wat een super leuk verhaal,

en fijn dat ze haar plekje bij jullie heeft gevonden :thumbup:

jah maar ze moet wel weer terug 4 augustus, en ik maak me daar best zorgen over…zowel voor onze zoon…die haar dus moet missen, als voor haar, hier twee maanden in vrijheid en liefde, en dan weer terug naar de beklemmende omgeving waar ze thuis is

we hopen haar op de been te houden door veel kontakt te houden en volgend jaar wil zoon haar een ticket sturen, hij spaart al 8)

Het verhaal er achter is erg triest, gelukkig voelt ze zich thuis bij jullie (zag al fotos op fb enz.) .



Prikpil, volgens mij ‘kan’ je wel bloeden en ook best heftig.

Anders kan je altijd de HAP bellen gewoon om te vragen wat normaal is, je hoeft er niet voor heen, en jullie hebben het advies.

En, ben je al wijzer ? Vast wel ondertussen.



Ik heb in het begin ook flink last gehad van bloedingen en ben toen eens gaan googlen. Bij sommige vrouwen moet het echt op regel komen en kan het flink in de war zijn.

Heel vervelend maar er is eigenlijk ook niks aan te doen. De prik is nu eenmaal gezet en het bloeden is eigenlijk niet te stoppen volgens mij. ik weet niet of ze ook Primolut bij de prikpil mag gebruiken, dat wil nog wel eens helpen.

inderdaad t moet gewoon overgaan zei de dok…en ze is nog zo jong he…andere dingen er bij ik weet niet



ik geloof dat t wat minder werd