prikjes bij het cb

morgen moeten allebei mn meiden prikjes halen bij het cb… vroeg me eigenlijk af of ze ook ziek worden van de 14 maanden prikjes? tot nu toe is esmee nog bij alle prikken ziek geweest :frowning: vindt dat zo sneu… heb uit voorzorg al zetpilletjes gehaald en ook voor alissa… wij deden bij esmee als baby al van te voren 1 zetpilletje van 60 mg… doen jullie dat ook? of is dat niet nodig en wacht je eerst af hoe ze erop reageerd? zat me toen namelijk niet helemaal lekker dat ik haar een zetpil gaf terwijl je niet weet hoe ze erop reageert… :think:

heb gehoord dat ze er indd meer last van kunnen hebben, dan de vorige prikjes.

Nu heeft mijn dochter nooit echt een reactie gehad op een prik, behalve wat slaperig.

Maar een zetpilletje van te voren geven zou ik niet doen, zou toch wachten of ze er wel werkelijk last van gaat krijgen.

Maar in ieder geval sterkte, prikjes zijn nooit leuk nog even en mogen wij ook voor de 14 maanden prikjes :cry:

14maandenprik is de prik tegen bof, mazelen en rode hond en tegen pneumokokken. De prikken ervoor waren tegen DKTP en pneumokokken. In principe komen bijverschijnselen van de BMR-prik pas 5 tot 14 dagen na de prik, maar mijn dochter heeft er geen last van gehad. Ik zou wachten met het geven van een zetpil totdat ze er last van krijgen. Mijn dochter was erg huilerig en slaperig de dag van haar 1e 2 prikken maar mijn zoon was bij alle prikken tot nu alleen maar slaperig.

ik hoop dat het meevalt morgen…

ik wacht eerst wel af of ze een zetpil nodig hebben lijkt me wel verstandiger… :slight_smile:

dankje… :-*

pfff zo dat hebben we ook weer gehad… wat zielig is dat toch altijd zeg… :frowning: vindt het zo vreselijk naar om te zien…

hopelijk valt het mee met ziek worden…

Hopelijk word ze er niet ziek van, ja zo zielig he die prikjes heb vaak ook zelf de tranen in mijn ogen staan :frowning: