prik pil??!!

nou de titel zegt het al



de prik pil, is het wat en werkt het goed??



ik ben me alvast een beetje aan het orienteren voor een anticonceptie, maar na 5 jaar geen pil te hebben geslikt, zie ik het ook niet echt zitten om weer elke avond een pil te slikken ik vergeet ze dan toch steeds…



ik heb wel eens gehoord dat als je de prikpil hebt je dan ook niet meer ongie wordt…kijk dat moeten we hebben…maar is dat ook wel zo



zijn er hier nog meer mama’s die de prikpil hebben???



zoja hebben die nog voor en nadelen???

Ik vind het super!

Eens in de drie maanden een prik en verder niks! Je kan alvast vooruit plannen bij de meeste huisartsen, dus vergeten gaat niet zomaar.



T zijn wel heel hormonen, maar ik vind het handiger dan de gewone pil.

Bijkomend voordeel is dat bij de meeste vrouwen de menstruatie uitblijft! Bij alledrie de meiden bij wie ik m zet, is hij volledig weg! :clap:



o, voor de duidelijkheid; ik geef m aan kinderen bij ons op de afdeling. Ik hoef geen anti-conceptie te gebruiken :wink:

Mijn vriendin gebruikt 'em ook en wordt ook nooit meer ongesteld. Soms alleen het gevoel, maar verder niet. Zij is er erg blij.

Dus als je geen kinderen meer wilt, gewoon doen :thumbup: ('t kan namelijk wel tot 3 jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent daarna)



Groetjes,

Heleen

google anders op depo-provera…

succes met je besluit!

:-*

http://nl.wikipedia.org/wiki/Medroxyprogesteron_injectie



Oh, en weet iemand of dit subcutaan of intramusculair gezet wordt? Als het subcutaan is kan ik het zelf! :dance:

Volgens mij i.m., maar weet het niet zeker.



Groetjes,

Heleen

Ik heb zelf geen ervaring met de prikpil, maar ik heb inderdaad ook wel gehoord dat je de prikpil alleen moet gebruiken als je ‘klaar bent’ met kinderen krijgen.

Een collega van mij had de prikpil, en wilde na een tijdje toch voor een tweede kindje gaan, maar dit is tot nu toe dus nog steeds niet gelukt. En toen kwamen ineens van alle kanten soortgelijke verhalen los, dus de prikpil schijnt daar wel om bekend te staan.



Lijkt me niet onbelangrijk om mee te nemen in je overweging…

Oh, en weet iemand of dit subcutaan of intramusculair gezet wordt? Als het subcutaan is kan ik het zelf!

volgensmij ook i.m. wat ik ergens gelezen heb op het net.
had idd wel makkelijk geweest als het subcutaan was en je het zelf had kunnen doen scheelt weer een bezoekje aan de huisarts.
als ik het zou gebruiken kan mijn man me prikken haha leuk klusje voor hem.

kimmetje: succes met je besluit, zou wel ideaal zijn om niet meer ongesteld te worden :wink:

Het is idd intramusculair…

niet echt prettig om zelf te doen… Zou t gewoon bij de huisarts laten doen hoor!

ik heb zelf geen ervaring met de pikpil, ik weet alleen dat de meeste dames hem hebben waar ik mee werk ( dames van de tippelzone )



ik ben blij dat mn hubbie heeft besloten om zelf een kleine operatie te ondergaan, zodat ik geen hormonen meer hoefde te slikken…

en ik kan zeggen uit eigen ervaring, heerlijk !!!

nergens meer aan hoeven te denken :mrgreen: :inlove:

@famkegb wrote:

Het is idd intramusculair…

niet echt prettig om zelf te doen… Zou t gewoon bij de huisarts laten doen hoor!


zeker als het in de bil moet haha, dat wordt wel erg klungelen dan :mrgreen:

Ik heb zelf ook de prikpil gehad (3x) en werd ook niet meer ongesteld.ideaal moet ik zeggen.1x in de 3 maanden een prikje en verder nergens geen last van en nergens aan hoeven denken.

Nadat ik ermee gestopt was duurde het zeker 7 maanden voordat ik weer ongesteld werd en ook erg onregelmatig,dat heeft vrij lang geduurd.

Als je geen kinderen meer wilt of voorlopig nog lang niet zou k het zeker aanraden.

Heb pas een dochtertje erbij en heb al een afspraak staan voor volgende week voor de prikpil.



groetjes sneeuwitje

@monique wrote:

@famkegb wrote:
Het is idd intramusculair…

niet echt prettig om zelf te doen… Zou t gewoon bij de huisarts laten doen hoor!


zeker als het in de bil moet haha, dat wordt wel erg klungelen dan :mrgreen:


Kan wel hoor, heb jaren insuline in mijn bil gespoten (subcutaan) en het is een beetje een rare move, maar niet onmogelijk.

@Sisil wrote:

@monique wrote:
@famkegb wrote:
Het is idd intramusculair…

niet echt prettig om zelf te doen… Zou t gewoon bij de huisarts laten doen hoor!


zeker als het in de bil moet haha, dat wordt wel erg klungelen dan :mrgreen:


Kan wel hoor, heb jaren insuline in mijn bil gespoten (subcutaan) en het is een beetje een rare move, maar niet onmogelijk.




waarom in je bil subcutaan :think: en niet in de arm been of buik.



in het vet is makkelijker prikken dan in de spier. en bij intramusculair moet je stukje optrekken en bij subcutaan niet :wink:

@monique wrote:

waarom in je bil subcutaan :think: en niet in de arm been of buik.


Omdat je bij 8x per dag spuiten wel eens wat anders moet dan buik/arm/been… :shifty:

@Sisil wrote:

@monique wrote:
waarom in je bil subcutaan :think: en niet in de arm been of buik.


Omdat je bij 8x per dag spuiten wel eens wat anders moet dan buik/arm/been… :shifty:




ja idd dat kan ik me voorstellen en dat dacht ik later ook aan.

en op je bil zie je niet zo gauw dat je een spuiter ben :wink: :mrgreen:

Wat je bij de prikpil wel even in overweging moet nemen:

Als blijkt dat je er niet zo goed tegenkunt (soms valt een bepaalde combi van hormonen bij een vrouw gewoon niet zo lekker, net zoals dat bij de gewone pil het geval kan zijn), heb je nog wel 3 maanden die hormonen in je lijf.

Ik wil ook de prikpil proberen, maar moet ik die eerts bij de apotheek ophalen of kan ik zo een afspraak maken bij de huisarts en heeft zij die op voorraad? Moet ik er zelf aan betalen, of wordt het voledig vergoed?



Als ik behoorlijk saggie ben met de gewone pil, is dat dan ook zo met de prikpil of kan het erger of minder worden?



Iemand een idee?



Alvast bedankt