prik bij 3,5 jaar

Y, krijgt volgende week zijn prik. (die in de bovenarm)

hoe hebben jullie je kind daar op voor bereid?

Ik krijg zelf 2 maal per jaar een prik (griepprik en een keer bloedprikken). Daar is ze altijd bij, dus dat scheelt al. Daarnaast heb ik haar verteld van te voren waarom ze dat prikje moet krijgen. Dus dat ze dan bepaalde ziektes niet krijgt, maar soms zeker nog ziek zal worden. Ze speelt vaak doktertje en heeft een nepspuit, dus we hebben het al geregeld nep gedaan. Toen het moment bij het cb er was was ze erg nieuwsgierig, maar de arts deed het heel netjes met haar hand ervoor. Ik hield Anne s arm beet, 1 gil en toen was het gedaan. Pleister erop en klaar. Hier is het dus erg meegvallen, ze is er ook niet ziek van geweest.

Merijn heeft hem 2 weken terug gehad…

Hij was al paar keer meegeweest met Xander, dus hij kent het begrip prikken wel.

Toen de arts de prik wilde zetten, trok hij eerst zijn arm weg, maar toen zeiden we hem dat het zo over was en hij dan een mooie pleister kreeg (die hij zelf had uitgekozen), toen ging de spuit erin en de bikkel heeft geen kik gegeven. Zijn arm was beetje pijnlijk paar uur daarna, maar niet echt veel last van gehad. niet geweest ofzo/

Deze prik is ook veel milder dan de prikken die ze eerder gekregen hebben, dus de bijwerkingen zijn veel minder vertelde de arts mij.

mag ik ff vragen:

welke prik bedoelen jullie? Tegen welke ziekte?

ik weet niet of Michaël nog één hoeft… :oops:

Ik dacht dat hij alles gekregen had, voor de komende tijd…

hij wordt 4 j in nov, dus wil het graag weten.

Thanks !

liefs

Gerda

nano moet hem nog, maar heeft laatst wel weer prikken voor oeganda gehad. Geen enkel probleem eigenlijk. Heb van te voren gezegd dat we een prikje gingen halen, en zo makkelijk was dat. Mouwtje omhoog, armpie goed vast gehouden, prikje erin, pleister erop. Hij heeft echt geen kick gegeven.

Ik zou je er dus niet te druk over maken en er ook niet van te voren te veel ophef over maken.

met 3 jaar en 9 mnd krijgen ze nog een prik, weer zo niet waarvoor.

heb het groeiboekje niet bij de hand.

dan met 9 jaar nog een keer

voor zover ik weet is het een milde variant van de prikken die ze eerder gehad hebben. Dat zei de arts tegen mij. Vandaar ook dat deze eigenlijk geen bijwerkingen geeft. DKTP is het toch?

Wij hebben Sebastiaan er helemaal niet op voorbereid, want ik weet zeker dat ik hem dan al bijna niet de auto in zou krijgen…

Pas toen we bij de arts binnen waren, heeft zij vlak voordat hij hem kreeg verteld dat hij even een prik kreeg. Op deze manier hoefde hij zich ook niet lang van te voren al druk te maken.

'k Dacht dat het DKTP was trouwens.

groetjes,

Heleen

T moet binnenkort ook…heb hem gezegd dat hij binnekort een prikje moet,in zijn arm,hij ziet wel vaak dat ik een spuit in mijn bil krijg voor mijn vitamine B 12 dus hij kent het wel…

voor zover ik weet is het een milde variant van de prikken die ze eerder gehad hebben. Dat zei de arts tegen mij. Vandaar ook dat deze eigenlijk geen bijwerkingen geeft. DKTP is het toch?

Ach oké !

:-*

DKTP krijgen ze hier in België inderdaad ook nog wel een herhaling van, maar dan op de leeftijd van 6-7 jaar.
Dat is nog ff ver weg voor ons.

Thanks !

liefs
Gerda

oh die prik, ik denk dat wij binnenkort ook aan de beurt zijn. :?

Wij moeten morgen :? .

Vanmorgen al een balletje opgegooid, heel voorzichtig. Maar hij is van mening dat hij dan heel hard naar huis gaat rennen, want hij wil geen prik :wink: .

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Mischa is er nogal één van een eigen willetje en erg moeilijk over te halen/af te leiden.

sterkte morgen Tamma!