weten jullie al wat jullie GO, BSO of KDV gaat kosten.
En ik las ook ergens tot hoever de overheid vergoed maar kan het even niet terugvinden.
Wie weet de max prijzen tot waar vergoed wordt??
GO natuurlijk 5 euro en ik dacht BSO iets van 5,85 maar kdv weet ik even niet.
Gaan jullie flink meer betalen??
volgens de calculator gaan wij van 135 naar 300 pm - weet alleen nog even niet waar we het precies vandaan moeten gaan halen.
De maximumuurprijs voor kinderdagverblijf is 6,25 per uur.
Vorige weekend kregen wij een brief met de tarieven voor 2010. We gaan 6,52 per uur betalen voor het kdv van onze kinderen. Dit jaar betalen we 6,35 per uur.
bij de go ligt het aan het tarief wat je gastouder vraagt wat je totaal kwijt bent,incl gob krijg je 5 euro vergoed.
meeste profecinole gastouders vragen tuissen de 4 en de 5 euro de gob kosten zouden dan voor eigen rekening komen.
goedkoop gob is koba google maar even,heb zelf geen ervaring met hun
@sopje wrote:
De maximumuurprijs voor kinderdagverblijf is 6,25 per uur.
Vorige weekend kregen wij een brief met de tarieven voor 2010. We gaan 6,52 per uur betalen voor het kdv van onze kinderen. Dit jaar betalen we 6,35 per uur.
Ok dus de overheid berekent vergoeding tot max 6,25 pu
Ik heb een kdv op het oog en die vroegen afgelopen jaar 5,70 en het zal wel omhoog gaan maar wellicht blijven die dan onder of hooguit tot die 6,25. Dat zou mooi zijn, zit ik iig niet met een bedrag erboven wat ik sowieso zelf moet betalen.
Eerst leek een kdv me te duur tav GO maar als je boven de 5 euro uitkomt en dat deel zelf moet betalen en kdv wordt meer van vergoedt kan je wellicht net zo goed kind naar KDV brengen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar alle definitieve bedragen voor het komende jaar. Hoop volgende week een offerte voor Lasse te krijgen voor BSO.
Het gaat hoe dan ook duurder worden dan vorig jaar. Dit jaar betaalden wij 135 euro eigen bijdrage - ik ga er nu vanuit dat incl taxi voor lasse we 300 euro aan oppas kwijt gaan zijn. WOrdt nog wel creatief boekhouden waar dit vandaan te halen :?
vergeet niet dat bij de meeste gastouders alleen de werkelijke uren betaald hoeven te worden.als je op tijd doorgeeft dat jou kind niet komt(volgens contract wisselend van 24 uur tot week van te voren)hoef je de uren ook niet te betalen.dus zo ook jullie vakantie als die op tijd doorgegeven wordt hoef je bij de meeste gastouders niet door te betalen.
Bij meeste KDV betaal je vaste uren per jaar of kind nu wel of niet komt maakt niet uit.daarbij betaal je bij afname hele dag meestal alle uren dat kdv open is,ook al kom je later sochtends en smiddags eerder.
daar zitten de grote verschillen in,dus goed opletten hoe het kdv werkt wat je op het oog hebt.
succes met je keuze,wilde je hier toch even op wijzen.
Ik ben me op zich wel bewust van de voordelen van een GO maar ja voorlopig moet ik er op korte termijn maar eentje zien te vinden die aan de eisten voldoet. Ik heb namelijk geen zin in het financiele risico.
En mijn huidige GO is soort van nooit ziek geweest - misschien 1 dag in 2 1/2 jaar tijd. Bij een volgende moet ik dat maar afwachten.
Nou ja ik zet in op meerdere opties en hoop dat er uiteindelijk iets goeds uit komt rollen.
gelijk heb je wordt er allemaal niet duidelijker op.
Ik krijg volgende week twee offertes - eentje voor Lasse BSO en Nena zou evt per 1 sept iig op ma en di terecht kunnen op kdv.
En vandaag een boekje gehad over alle eisen tav GO.
Was even benieuwd wat je gaat doen nu… En wat de informatie je heeft opgeleverd,.
Wij hebben ook besloten dat Verôn per 1 jan naar het KDV gaat puur ook voor de kosten. Wij betalen nu 5,- voor onze perfecte oppas en moeten dan dus 90 extra gaan betalen op wat we al aan eigen bijdrage moesten. Wij vonden het ook belangrijk dat hij naar de peuterspeelzaal zou gaan als hij bij de GO zou blijven waar hij alleen is en dat zou dan voor ons inhouden dat we bijna 300 euro moeten betalen voor alle opvang. En ja bij het KDv alleen onze EB. Dus op basis daarvan hebben wij dus dit besloten. Wel jammer dat de keus eigenlijk voor je word gemaakt…
Wij hebben een aanbod gekregen dat Nena per 1 sept 2010 naar KDV kan op ma en di. En daar gaan we voor. Tot die tijd hebben we nog een constructie met onze huidige GO.
Lasse op ma en di naar bso.
Ik hoop wel per 2011 dat ze allebei de donderdag erbij krijgen zodat ik tegen die tijd meer kan gaan werken. In 2010 kunnen we dat ook nog niet betalen.
Ik ben blij dat we iig een oplossing hebben en het was uiteindelijk ook iets minder duur dan ik me in ergste geval op had voorbereid.
Zowel bso als kdv kosten 6,15 per uur.
hier wordt het volgend jaar
kdv € 6.30 p/u
bso € 5.83 p/u + de vervoerskosten van € 1.68 p/k
zit met beide dus boven de max. van de belastingsdienst…
Hier een uurtarief van KDV van 6,12 en vind dat nog wel goed te doen… Elise haar oude KDV is veeeeele malen duurder en ben blij dat we daar nu weg zijn!