Prijsverschil C1000 onderling

Even een huishoudelijk probleempje onder de loep brengen :wink:



Hier in de buurt kan ik tussen twee C1000 supermarkten kiezen en tot mijn verbazing zag ik dat bijv. de Robijn wasverzachter Sensation bij 1 winkel 2.47 kost en bij de ander 3.29. Dat is maar liefst een prijsverschil van 82 cent! :shock:

Dit is trouwens geen aanbieding maar een gewone vaste prijs.

Er zijn vaak bij de ene winkel aanbiedingen van vlees e.d. die er bij de ander niet zijn, dit verbaasde mij ook, maar dat vaste prijzen onderling zoveel verschillen vind ik eigenlijk maar een vreemde zaakā€¦ :think:

:shock: zoā€¦ is ook nogal een verschilā€¦ heb ik ook nog nooit van gehoord :think:

wist niet dat de prijzenoorlog ook onder ā€œeigen naamā€ was :lol:

Ik heb dat idd ook weleens gemerkt van dat prijsverschil.

Als er een aanbieding anders is dan staat er meestal wel bij bij welke c1000 het is.



Echt vreemd en het moet niet kunnen vind ik.

Ik denk dat het komt omdat de winkels anders zijn ingedeeld op prijs klasse.



Zo is bijvoorbeeld de buurt supermarkt (kleine winkels) veel duurder



dan een veel grotere van dezelfde naam.



Bij de supermarkt waar ik werkte had je 3 prijs klasse`s



Wil zelfs wel zo zijn dat als een supermarkt zijn begroting niet haalt ze ook naar een duurder segment gaan.

Dat is dus niet alleen bij de c1000 zo maar alle supermarkten doen dat.

Ik zou hier de bedrijfsleider op aan spreken, misschien is de prijs verhoogd of verlaagd en is het schapkaartje nog niet gewijzigd. Prijzen van vaste producten horen in elke winkel gelijk te zijn, dit krijgen zij ook door van het hoofdkantoor.

Wij gaan ook altijd naar C1000, de winkel hier is laatst verbouwd en een stuk groter geworden, helaas moet ik nu constateren dat ze met bepaalde dingen achteruit zijn gegaan. Wij doen altijd op zaterdag de boodschappen, maar wat verpakte groente betreft is dit dan nog maar tot de dinsdag houdbaar en wat vers is, ligt er niet zo vers meer bij. Er word dus gewoon te veel in een keer besteld. Ook zijn er veel schappen totaal leeg, helaas dus ook de aanbiedingen.

Ik weet dus niet of ik er nog lang blijf komen :think:

Maar dan nog klopt het nietā€¦ik bedoel bij dit bewuste artikel is de gewone wasverzachter van Robijn in C1000 nr. 1 goedkoper dan de Sensation. Bij winkel C1000 nr. 2 hebben zij deze wasverzachers hetzelfde geprijsd.

Terwijl bijv. het vlees in supermarkt nr. 1 goedkoper is en vaak in de aanbieding (dit is een wat kleinere winkel)ā€¦ik snap er geen bal meer van en zie ook geen logicaā€¦ :eh:



Angel en Luna :lol:

Angie, ik zal het wel gaan melden, daar dacht ik zelf ook aan.

Er zijn hier ook geregeld schappen leeg, erg frustrerend, maar ik zie dit in elke winkel.

AH verkoopt ook vaak groentes e.d. op de houdbaarheidsdatum. :thumbdown:

Bij ons verschilt de kwaliteit tussen de groenten/fruit ook erg, qua C1000.

Maar bij de kleinere winkel verzorgt een geweldige man alles, hij had een aantal jaren terug een groentewinkel en is, helaas, weggeconcurreerd door de C1000 en doet nu dus daar zijn werk. :thumbup:

Maar goed, dit is een andere discussie :wink:

De reden voor het vlees in de aanbieding zou kunnen zijn dat ze dat afdeling aan het ā€œpromotenā€ zijn dat gebeurde bij ons ook wel.

En dat zijn dus aanbiedingen die ze dan weer niet bij een andere c1000 hebben.

Ook mag bijvoorbeeld een eigen ondernemer zijn eigen reclames extra doen.

en er zit wel degelijk een verschil in prijzen in het vaste assortiment.



Even een voorbeeld het kan zijn dat bij 1 supermarkt de vers afdelingen perfect lopen en dus hun omzet en marge halen, en dat bijvoorbeeld de kruidenierswaren achter blijven dan kunnen ze dus de kruidenierswaren duurder maken (prijsklasse hoger) om dan toch die marge en omzet te halen.



Heb dit zelf meegemaakt.

Hmā€¦ik vind het eigenlijk schandaligā€¦want je mag verwachten dat de vaste prijzen bij een winkel onder dezelfde naam ook dezelfde prijzen handteerdā€¦Ik heb er nooit zo opgelet als ik producten koopp dat die miss duurder zijn dan diezelfde winkel 500 meter verderop. En ik denk met mij veel andere mensenā€¦

Of is iedereen hiermee bekend?



Ik ga het in ieder geval wel ter sprake brengen in de bewuste winkel en ben benieuwd wat men verteldā€¦ :think:

Bedankt in ieder geval voor de info, Goudvis!

Graag gedaan!



Ben benieuwd wat ze erover zeggen.

Ik vind het ook belachelijk helaas weet ik nog wel veel meer dingen waarmee word gesjoemeld.



zo had ik laatst een paar keer gehakt meegenomen wat binnen no time verkleurd is nou dan weet ik wel dus dat ze gewoon te oud gehakt en oude restjes door het gehakt gooien, daar kom ik dus ook echt niet weer.

of extra water toevoegen tijdens het mengen.

vlees wat verkleurd is 1 dag voor datum dan met een kruidenmarinade bedekken en hoppa niemand die wat ziet of proeftā€¦



Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar dat doe ik maar nietā€¦

ja zo had ik het laatst ook , ook bij de c1000ā€¦ we kregen een folder met aanbiedingen . Ik dacht das mooi dat haal ik ( hamlap in aanbieding)



Bleek bij de ene c1000 wel te zijn de andere niet, de c1000 die het wel had is te ver weg om fietsend te doen, maar verbaasde me ook al

Ik heb dat ook al vaker meegemaakt bij meerdere supermarkten

Over dat vlees kan zijn dat het gewoon een Pand aanbieding is.

hier is de plaatselijke supermarkt duurder dan de stadsupermarkt, zelfde ketenā€¦

Is zeker 'mijnā€™supermarkt die duurder is he?



Viel mij ook al op.



Vind de c1000 sowieso een van de duurste supermarkten.

geen fratsenā€¦ dat scheeltā€¦





:mrgreen:

Een franchiser mag binnen een bepaalde bandbreedte zijn eigen prijzen bepalen. Dus het kan ook zijn dat je met een ondernemer te maken hebt!

@Madre wrote:

Is zeker 'mijnā€™supermarkt die duurder is he?



Viel mij ook al op.



Vind de c1000 sowieso een van de duurste supermarkten.




Jep :wink:

Maar die supermarkt heeft daarentegen wel zo goed als altijd kip in de aanbieding (vooral kuikenbouten).

En ik kom er liever dan die andere C1000. Ze zijn een stuk aardiger daar, het is net even persoonlijker. Vooral die groenteman is zā€™on schatje.

Maar ja, ik let nu wel erg goed op de prijzenā€¦ :wall:

C1000 is idd duur hoor!