Fieke praat echt de oren van je hoofd en ik versta natuurlijk alles, maar er zijn woorden die niet
uit t nederlands zijn te herleiden :mrgreen:
Pannie= mandarijn
soge = vogel
sieg = vlieg
jopen = lopen
Verder kan ze de w niet zeggen en die vervangt ze voor de j dus krijg je jippen, jater, jassen
Zo kan ze de woorden die beginnen met n k ook niet zeggen en zijn t dus geen kippen, maar pikken :lol:
En ze kan de l niet zeggen en die laat ze dus gewoon weg
Fieke heeft op de volgende woorden n patent en dat zijn aankomen en poep :oops:
Ik merk dus nu dat ze vaak nergens aan mag komen want dat roept ze n hele dag en als we op straat lopen dan
ziet ze overal poep en dat blijft ze dan ook zeggen
Hier een rare, de hond Meggie = ‘pancake’ ???
Verder
vogel = pieppiep
Koe = boe
slak = kak
auto = toetoet
oranje = nana
blauw = bauw
groen = toen
oma = moma
opa = popa
speen = peen
etc.
nou ja hij heeft verder nog een hele lijst, maar pancake ipv Meggie? grapjas. Oja dondersteen = dunadain.
Groetjes,
Femke
noun= druif :eh:
bellen: belluh
zitten: titten
klaar: klaa
poepen: poepah
zegt hij gisteren ineens: titte poepah
@D. wrote:
:mrgreen:
Vliegtuig = ielauw :eh:
Even hier op terugkomend, ik heb m ineens door! 8) Hij zegt geen ielauw, maar iejauw, en waarom? Als ik Joas naar bed breng zeg ik altijd: ‘Ik houuu van jouuuu, ik hooou zoooveel van jouuuuu’ Als hij dat na zegt is het iejauw. Joas zn plafondlamp is een vliegtuig en dat is wat hij altijd ziet als ik aan het iejauwen ben. Eigenlijk is het dus heel logisch :mrgreen:
Wilde ik even delen, ze zeggen dus niet zomaar wat! :inlove:
@D. wrote:
@D. wrote:
:mrgreen:
Vliegtuig = ielauw :eh:
Even hier op terugkomend, ik heb m ineens door! 8) Hij zegt geen ielauw, maar iejauw, en waarom? Als ik Joas naar bed breng zeg ik altijd: ‘Ik houuu van jouuuu, ik hooou zoooveel van jouuuuu’ Als hij dat na zegt is het iejauw. Joas zn plafondlamp is een vliegtuig en dat is wat hij altijd ziet als ik aan het iejauwen ben. Eigenlijk is het dus heel logisch :mrgreen:
Wilde ik even delen, ze zeggen dus niet zomaar wat! :inlove:
:inlove: :inlove: lief!
Televisie = tittitititiittieieie
Trein = tikketa (hij vindt dat het geluid dat een trein maakt geloof ik :eh: )
Poes = Mau
Opperdepop = Oppela
Centje :roll: = Sishje
Sleutel = shussel
Maar het leukste is als mama naar de wc gaat doet Lenn: Pssssssh
Als papa naar de wc gaat doet hij: Plrrrr (zo’n scheetgeluid :lol: )
Appelstroop = apop
Boterham = bada
Vond ik wel grappig, naast normale woorden die hij al goed kan uitspreken zoals melk, auto, trein, bal.
@Affie wrote:
Maar het leukste is als mama naar de wc gaat doet Lenn: Pssssssh
Als papa naar de wc gaat doet hij: Plrrrr (zo’n scheetgeluid :lol: )
:lol: :lol:
En sinds vandaag is zijn piemel: POEMA
(een echte vent he, nu al grootspraak :lol: )
Jana roept vanaf haar verjaardag steeds t woordje poliep :shock: :mrgreen:
En elke keer bleef ze het maar herhalen, tja niemand wist wat ze bedoelde, en nu zijn we er achter, ze bedoelde de ballonnen :mrgreen:
Dus geprobeerd het te verbeteren en nu roept ze telkens ballon, ballon, ballon, ballon. Met als reslutaat dat ze nu 23 ballonnen in haar box heeft liggen en ze het nog geweldig vind ook, dus heeft ze een ballonnen bak ipv een ballen bak.
Verder roept ze :
Bubbe = bubbles onze hond
Pebbe = pebbles onze kat
buite = buiten
happe = eten
ninne = drinken
poewie = de poes ( heeft mijn schoonmoeder haar geleerd, die noemt alle katten poewie)
poepe = poepen
bah
nee en ja kan ze ook duidelijk
peen = speen
poppop = haar slaap pop.
En ik heb t idee dat er telkens steeds meer woorden bij komen :inlove:
@Affie wrote:
En sinds vandaag is zijn piemel: POEMA
Hahaha, later kan ie zeggen ik heb een hele poema in mijn broek :mrgreen:
@Tamara30 wrote:
@Affie wrote::lol: :lol:En sinds vandaag is zijn piemel: POEMA
Hahaha, later kan ie zeggen ik heb een hele poema in mijn broek :mrgreen:
We hebben weer een nieuwe actie hier.
Als Yes de keuken in gaat als de over aan staan zeg ik: uit de keuken… de oven is heet!!
Gaat hij staan blazen… dat doe je toch ook als je eten heet is?!
Jana heeft ook weer wat nieuws erbij…
Sinds een paar dagen is eten bij haar allemaal vies en vreselijk en zet ze het op een huilen… maaar als ik nou naar binnen kom met mijn eten, dan word ze helemaal vrolijk en doet ze met haar handje de kom maar beweging maken, en dan roept ze heel hard MIJ :inlove:
Ik zeg gister tegen Sam tijdens het tandenpoetsen “hou je hoofd toch es stil” Pakt ie met z’n handjes z’n hoofd vast, aan iedere kant eentje :mrgreen:
@Mip wrote:
Ik zeg gister tegen Sam tijdens het tandenpoetsen “hou je hoofd toch es stil” Pakt ie met z’n handjes z’n hoofd vast, aan iedere kant eentje :mrgreen::inlove:
:inlove: schattig :inlove:
Haha dat is nou echt grappig!
Ik moest ook erg lachen maar het schoot natuurlijk niet op